כרובית בפנקו של מסעדת פדריק

ביקור במסעדת פדריק במודיעין ומתכון חם חם!

כשראיתי ע"ג שלטי חוצות ברחבי העיר מודיעין (עיר מגורי) שבפדריק יש תפריט קיץ חדש, התעוררה סקרנותי וחשבתי לעצמי שעלי להגיע למקום כדי לטעום ולהתרשם.

זכרתי לטובה את הביקור הקודם בפדריק, ואת הדלורית הצלויה שלהם, שאת המתכון שלה השגתי ושיתפתי אתכם בו. האמת, מתכון פצצה.

כמובן, שמחשבות לחוד ומציאות (דחיינות) לחוד… וכך חלפו להם כמה שבועות כשלפתע קיבלתי הזמנה לבוא ולטעום. השבתי בחיוב (מישהו קורא את מחשבותי???) ונתתי תאריך. זהו. רשום ביומן. מחכים לי. לקחתי את האחיינת המתוקה שלי ויצאנו לבלות ערב פרוע במודיעין, באמצע החופש הגדול.

המקום היה הומה, וזה תמיד משמח אותי לראות מסעדות מלאות, שמחות, שולחנות עם מגוון גדול של אוכלוסיות: בני נוער שחוגגים יום הולדת, משפחות עם ילדים שחולקים מנות עם הידיים (הכי כיף!), זוגות שיצאו לדייט, כמה חברות שיצאו לקפה ועוגה.

הושבנו לשולחן וקיבלנו את התפריט ע"ג אייפד. פשששש איזה כיף. בדיוק נפרדתי מהאייפד שלי לשעתיים וכבר קיבלתי אחד אחר. ובכן מדובר בתפריט אינטראקטיבי הכולל גם תפריט חברתי. כלומר, אפשר לראות מה אנשים אכלו במסעדה, כמה אהבו שניצלונים וצ'יפס (המנה האהובה ביותר) , כמה אהבו את הפסטה ברוטב עגבניות וגם לקרוא את חוות דעתם של הסועדים. אפשר גם להתחבר לפייסבוק, לעשות צ'ק אין ועוד.

חכמת ההמונים תוך כדי תנועה.

FullSizeRender

 

השתעשענו בתפריט, בחרנו מה בא לנו לאכול ומה אנחנו רוצות לשתות וצחקנו קצת. במיוחד כשהגענו לתמונת המסך שמתארת את הקוקטייל: "ליידי געגע" – כשתהיו במסעדה תבחרו בקוקטייל ותצחקו…

בחרתי לשתות מרגריטה תות, שהיתה קלילה ומרעננת כמו שצריך ולא הפילה אותי שדודה אפיים ארצה, כך שיכולתי להמשיך ליהנות מהארוחה.

מרגריטה תות

הגענו לאוכל.

למנות ראשונות הזמנו כרובית פריכה – פרחי כרובית מצופים בפנקו (פירורי לחם יפניים) ומטוגנים לרמת פריכות מדוייקת שהגיעו עם סלסת הבית (פיקנטית ועוקצנית, כמו שאני אוהבת) וטחינה סמיכה (מדי). 26 ש"ח. הכרובית היתה מצויינת*. למרות שהיא מטוגנת ואני בדרך כלל נמנעת ממטוגנים, מותר, לדעתי, לחרוג מדי פעם. כשיוצאים לבלות וכדומה. אתם יודעים כבר שאני לא מאמינה בקיצוניות. 

*מה זה מצויינת אתם שואלים??? או… זה אומר שהשגתי את המתכון! ואני משתפת אתכם, כמובן, כך תוכלו להכין בבית ולהיווכח בעצמכם. (הערה:  אפשר גם לאפות וזה בדיוק מה שאני עושה בבית. המתכון של השף הוא בטיגון. לשיקולכם). השארו איתי והמתכון לכרובית ולסלסה יגיע עוד מעט.

IMG_3469

פוקצ'ה בולגרית – פוקצ'ה עם ממרח פסטו בזיליקום, פלפלים קלויים וגבינה בולגרית, בליווי טחינה, ממרח עגבניות מיובשות וזיתים סורים. 32 ש"ח. הפוקצ'ה היתה מצויינת, אפויה היטב ומתובלת כראוי. הזיתים, ממכרים. אני חולה על זיתים טובים. לדעתי הפוקצ'ה עשירה ומלאת טעמים ואין צורך בממרח העגבניות ובטחינה.

IMG_3471

לעיקריות אחייניתי הזמינה "פדריק בורגר" המבורגר 200 גרם שהגיע בלחמניה והיה לדבריה מצוין. זה לא הפתיע אותי, כי גם בביקור הקודם בפדריק, בעלי לקח את מנת ההמבורגר ונהנה ממנה מאד. מנה מומלצת לאוכלי הבשר שבחבורה. 48 ש"ח.

אחרי ימים רבים שבהם לא אכלתי דגים החלטתי לבחור במנת: פילה סלמון טרי (220 גרם), ברוטב עדין של שמנת (ביקשתי בצד), מוגש על שעועית ירוקה ופירה תפוחי אדמה. הדג היה יפה ועסיסי אך טעמו היה שומני וכבד לי מדי. השעועית היתה טובה ומבושלת במידה הנכונה והפירה מצויין!

IMG_3472

 

הייתי מפוצצת. גם אחייניתי השאירה חצי המבורגר, וזאת למרות שהשארנו גם חצי מהמנות הראשונות. מה שהביא אותי למסקנה – זה לא אנחנו זה הן! המנות בפדריק פשוט ענקיות! היתרון בכך הוא שאפשר להזמין פחות מנות ולחלוק אותן סביב השולחן.

טוב, כמובן שלא היה לנו מקום לקינוח, אבל אי אפשר לסקר מסעדה מבלי לדגום קינוח, נכון? חלקנו מנת קראמבל תפוחים חם שמוגש בצורה מקסימה בכלי יפה ומושך עין. עוגת התפוחים לוותה בכדור גלידה וקערית רוטב חמודה. התפוחים היו חמים, חמצמצים, מתובלים וטעימים. הפירורים היו פריכים וטובים והגלידה טובה. הרוטב מתוק מדי בשבילי, אפשר לוותר, המנה טעימה מאד גם בלעדיו. 35 ש"ח

קראמבל תפוחים

 

כרובית בפאנקו וסלסה עגבניות של שף לירון קרדי, מסעדת "פדריק"

 כרובית פריכה (לאחר הברה שהתקבלה מהשף בנוגע למנה הטבעונית 30.7.15)

רכיבים:

  • כרובית
  • ביצים (או בלילה מקמח ומים לגרסה הטבעונית)
  • צ'ילי מתוק
  • רוטב טריאקי
  • שום כתוש
  • מלח
  • פלפל
  • קמח
  • פאנקו

 אופן ההכנה:

  1. לפרק כרוביות לפרחים בגודל בינוני ולחלוט במים רותחים, עד לריכוך בינוני של הכרובית.
  2. לצנן את הכרובית במים קרים מאד, לשם עצירת הבישול.
  3.  לשבור ביצים לפי הכמות הרצויה, לתבל בצ'ילי מתוק, טריאקי, שום כתוש, מלח ופלפל שחור טחון.
  4. לטבול את הכרובית בקמח ולנער היטב, כדי להבטיח שהציפוי יתפס היטב על הכרובית.
  5. לטבול את הכרובית בביצים המתובלות (או בבלילת קמח + מים בגרסה הטבעונית) ולאחר מכן בפאנקו
  6. לטגן בשמן עמוק עד להזהבה של הכרובית. (להוציא ולהניח על נייר מגבת לספיגת עודפי שמן)
  7. מומלץ לאכול מיד, כשהכרובית עדיין חמה וטעימה.

 סלסה עגבניות

רכיבים:

  • 6 עגבניות אדומות ורכות
  • 3 שיני שום
  • חופן כוסברה
  • חופן פטרוזיליה
  • מיץ מלימון אחד
  • חצי פלפל ירוק חריף
  • 3 כפות שמן זית איכותי
  • מלח
  • פלפל שחור טחון

 אופן ההכנה:

לעבד את כל הרכיבים במעבד מזון עד לקבלת רוטב סלסה במרקם האהוב עליך.

 כרובית בפנקו

לסיכום: מקום נעים עם אווירה דינמית, עכשווית וצעירה שמתאים לארוחה קרוב לבית. אני שוב חוזרת על כך שהמנות ענקיות (ממליצה לחלוק), המחירים סבירים והשירות מעולה (לא רק לנו שהיינו מוזמנות, הסתכלנו סביב וראינו את המלצרים והלקוחות המחוייכים. זה סימן מצויין). פדריק הוא מקום שרוצה להתאים לכולם, מציע תפריט עשיר של כל המנות הפופולריות ביותר בתרבות האוכל הישראלית. כמו כן, ניכר רצון ללכת לקראת הסועדים ולהציע פתרונות לאוכלוסיות שונות: יש מנות צמחוניות וגם כמה מנות טבעוניות. יש גם קינוח נטול סוכר (עוגת גבינה פירורים).

לסיכום, כמו שכתבתי בפעם הקודמת: לאכול בגובה העיניים קרוב לבית.
פדריק: שדרת המלאכות 121 ישפרו סנטר, מודיעין
טלפון : 08-8560644

אתר האינטרנט ותפריט : מסעדת  פדריק

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב. אני משקיעה זמן ואנרגיות בכתיבה, בצילומים ובעריכה של כל פוסט. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו באהבה גדולה.
אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

 

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.