לחתום על ייפוי כוח מתמשך?

מפגש עם חברה שמתמודדת עם מחלה קשה, העלה את הבקשה שאחתום על יפוי כוח מתמשך כדי שיהיה מישהו שינהל את העסק בזמן שהיא עוברת את הטיפולים. אני נקרעת בין הרצון לעזור לבן אדם המדהים הזה לבין העובדה שאם אני חותמת על ייפוי כוח מתמשך, אני תכל'ס מסכימה איתה שיש מצב שהיא לא יוצאת מזה.

בחורה עם מחשב נייד

בטח יש חלק ממכם שחתמו ערבות למישהו או הלוו כסף אבל לחתום על ייפו כוח מתמשך זו החלטה קשה. אני לא סתם כותבת. לפני כמה חודשים גילו אצל חברה שלי מחלה ממארת ואני מלווה אותה בתוך כל הטיפולים ומה שהיא עוברת. בגלל שיש לה חנות בגדים עזרתי לה הרבה עם החשבונות וכל השיווק בזמן שהיא לא נמאת, אבל בפגישה האחרונה שלנו היא ביקשה שאני אעשה קצת יותר מזה. "אני לא יודעת אם תסכימי ותרגישי הכי חופשי להגיד גם לא, אבל אני ארגיש הרבה יותר רגועה אם אני יודעת שכשהמצב יחמיר את תנהלי את העסק". אמרתי לה שתעזוב את זה עכשיו ושהכל בסדר ויהיה בסדר. אבל היא היתה לחוצה משהו לא נורמאלי. היא אמרה שדיברה עם עורך דין, ידיד שלה, והוא אמר שאם חס וחלילה היא תלך יהיה מלא בלגן לאמא שלה עם החנות ולכן כדאי שמישהו יחתום וייקח אחריות על זה.

אתם מכירים אותי. אני תמיד עוזרת, לא קשה לי עם מספרים ואם הייתם רואים איזה דברים היא מביאה, הייתם מבינים שבמקרה הכי גרוע אני אקח את כל הארון הביתה. אבל זאת אחריות כזאת גדולה וגם ממקום של מנחוס אני מתלבטת. אם אני חותמת על זה, אין אפשרות שאני מעבירה לה את המסר שיכול להיות שהיא לא מתגברת על זה? אז בשיחה אמרתי לה שאין מצב ושתוך יומיים היא חוזרת לעבוד, אבל אחר כך חשבתי על זה שאולי השקט שזה ייתן לה יהיה הכוח שלה להילחם בזה. אני באמת לא יודעת. אף פעם לא היתה לי מחלה רצינית ותמיד חשבתי שאם היה לי משהו כזה שלא ממש יוצאים ממנו לא הייתי נאבקת בכל מחיר. אבל אני כל כך אוהבת אותה שאין מצב שאני מוותרת. קראתי גם באינטרנט שייפוי כוח מתמשך זה משהו שהרבה הורים מבקשים מהילדים שלהם. כדי שאם יחטפו דימנציה או מחלה איומה, יגאלו אותם מהייסורים שלהם. זאת בקשה איומה אני חושבת וקצת הלחיץ אותי אם אני חותמת ופתאום יש מצב כזה – איך בכלל אני אתפקד עם כל הצער.

אז ההחלטות האלו אני לא שואלת אתכם מה צריך לעשות, אבל אם יש משהו שאני צריכה לדעת על זה בבקשה כתבו לי .

 

3

 

 

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.