הבלוג של ורד פישביין

עוד יום רביעי…

אחזו בידי והצטרפו אלי למסע מרתק חוצה שמים, ארץ, דמיון ומציאות שהחל מאז אותו "יום רביעי..." אז קיבלו חיי תפנית שאינה מאפשרת שחזור של אף מצב קודם. ביום סתמי של אמצע השבוע, נפטר בן זוגי בעת ריצת בוקר בפארק הירקון. מותו של... +עוד

אחזו בידי והצטרפו אלי למסע מרתק חוצה שמים, ארץ, דמיון ומציאות שהחל מאז אותו "יום רביעי..." אז קיבלו חיי תפנית שאינה מאפשרת שחזור של אף מצב קודם. ביום סתמי של אמצע השבוע, נפטר בן זוגי בעת ריצת בוקר בפארק הירקון. מותו של אב שלושת ילדי, טייס קרב, רו"ח, יזם, יו"ר הטוטו בהתנדבות, סוקר בכל אמצעי התקשורת ובהלווייתו נכחו אלפים שיותר מכל הגדירו אותו כ"אדם אוהב אדם". הגדרה זו דחפה אותי אל מסע חדש הבוחן את סביבתנו לא מזווית השכול אלא דווקא בפריזמה אופטימית של הסתכלות על "החיים".

עדכונים:

פוסטים: 52

עוקבים: 14

החל מאפריל 2016

מישהו מבין מה קורה פה

16/02/2017

taxi el al

מישהו במערכת שאל אותי היום אם אני מבינה בשל מה העיצומים הפעם באל-על. עניתי שכן, אבל שזה ממש כבר לא משנה. הציבור לא רק שאינו מבין אלא למצער בעיקר אטם את אוזניו…

חודשים רבים נמשכים “On and Off” העיצומים בחברת “אל-על” במסגרתם טיסות יוצאות באיחור מופרז במקרה הטוב, מתבטלות במקרה הרע, ובנוסף בטיסות רבות שעות הטיסה מתארכות. הרקע, אי הסכמה על תנאי העסקה בין ההנהלה לבין עובדי החברה. מידי פעם דומה שהצדדים הגיעו לסוג של הסכמה והנורמליזציה חוזרת למסלולה והופ…. שוב אי הסכמה, איחורים ביטולים ושאר ירקות. הפעם על רקע תנאי עבודה ופרישה של טייסים שחצו את  גיל 65.  על פ הנחיות ארגון חברות התעופה הבינ”ל  - יאט”א, נאסר על טיס מעל גיל 65 להטיס מטוסי נוסעים. גיל הפרישה במדינת ישראל עומד על 67 שנים ומכאן החל הסכסוך האחרון שגרר עיצומים שהפכו לריטואל מאפיין, מעצבן ומוכר, שאיש כבר אינו יודע לזהות את סיבתו. הסובלים הגדולים הם כמובן ציבור הנוסעים אך מסתבר שלא רק הם….

_________________________________________________________________________

בעלי נהג להתחבר לנהגי טקסי בכל מקום אליו היה מגיע בעולם:
אם את רוצה לדעת באמת מה הולך תקשיבי לנהגי מוניות. תאמיני לי הם יודעים הכל“.

השיטה הזו אכן הוכיחה את עצמה תמיד. לנהגי מוניות מסוגלות לשוחח כמעט על כל נושא בעולם: המלצות על מסעדות, חנויות, אתרים מעניינים וגם נכונות לתת עצות טובות לנוסע החביב. מעבר לכך, מרתק לשמוע את הניתוחים הפוליטיים והכלכליים שהם מציעים.

בסופו של דבר, בל נשכח שאמנם עיניהם ממוקדות בכביש, אך שתי אוזניהם שומעות את קולות יושבי המושב האחורי, מנושאי משרה בכירים הסוגרים פרטי עסקאות מצד אחד, ועד הבעת דעותיהם של ההמונים מצד שני.

אם נחשוב על זה, נהגי מוניות הם גם סוג של “ברמנים” בפניהם אנשים אוהבים לשפוך את ליבם וגם מקור מידע שהנוסעים אוהבים לשאוב ממנו.

נהג טקסי מיומן חייב להיות רב כישרונות: גם אמן המנסה להנעים את זמן הנסיעה לנוסע, גם פסיכולוג, גם מדריך תיירים, גם פרשן פוליטי, גם מנתח כלכלי. בקיצור, מקור מידע עממי ואמין למי שרוצה להבין את רחשי העם. אבל, בסופו של יום נהגי המוניות הם בעיקר אנשים העובדים קשה מאוד לפרנסתם ומגייסים את כל אישיותם בכדי להיות טובים במה שהם עושים.

בשבוע שעבר נסעתי עם נהג מונית עמו אני נוסעת באופן קבוע לשדה התעופה.

עיניו נראו עייפות ושקטות במיוחד: “את יודעת, העיצומים באל-על ביטלו לי ביומיים האחרונים 6 נסיעות לשדה ומהשדה. “ועל מה העיצומים”? שאלתי.

הוא לא חייך. נאנח ואמר: “זה כבר לא משנה ותאמיני לי שאם אני לא בדיוק מבין אז אף אחד לא מבין, והאמת, אני גם כבר לא מעוניין להבין“.

האמנתי לו. למה? פשוט, כי לנהג מונית תמיד יש תשובה!
אז אם אין באמתחתו תשובה מפני שהוא לא מבין, סביר שהרוב גם הוא אינו מבין; ואם הבעיה היא שהוא גם כבר לא רוצה להבין, אזי ניתן לשער שרצון הציבור להבין הינו קלוש ביותר.

הפואנטה היא שהצדדים המתקוטטים בסכסוך “אֶל-על” נכשלו לחלוטין בהסברת עמדתם והופכים אותו יותר למאבק של “אֶל- אָן“?

אז כן, לצד הנוסעים הסובלים שטיסותיהם בוטלו, ישנן אלפי משפחות “המוביל הלאומי” העלולות לאבד את מקור פרנסתן אם החברה תיסגר בשל הפיכתה ל”המקרקע הלאומי“. ברם, בעת הזו, הפגיעה היא במעגל רחב הרבה יותר עליו נמנה למשל נהג המונית שלי שאיבד לא רק את החיוך התמידי על פניו כי אם 165 ₪ על כל נסיעה הקשורה בשדה התעופה, וזו עלולה להפוך לפגיעה אנושה ביותר בחיוך על פניהם של ילדיו!

אולי הגיע הזמן שכולם יִתְרַצּוּ, ירדו קצת ממרומי האוויר הדליל” וישבו לשיחה בונה שבסופה יחזור החיוך לא רק לפני ציבור הנוסעים אלא בעיקר לפניו של נהג מונית חרוץ שרק מבקש להתפרנס בכבוד ועושה כל מאמץ להוות את פניה של ישראל מסבירת הפנים?

האם את זה ניתן להבין?

עדכון – בשעות הבוקר הִתְבַּשֵּׂר  עם ישראל כי סוף סוף הצדדים הגיעו שוב הסכם  לפיו טייסים בני 65 ומעלה המשמשים כמדריכי סימולטור ויעבירו 10 הדרכות חודשיות ישתכרו כ-45 אלף שקל בחודש. טייסים שייבחרו לפרוש יקבלו מענק נוסף מהחברה בגובה 500 אלף שקל לקצין ראשון ו-600 אלף שקל לקברניט.

על זה היה אומר מורי פוביץ’ שהוביל את אחת מתוכניות האירוח הפופולריות ביותר בטלויזיה האמריקאית ונהג לחתום כל תוכנית במשפט המפורסם: “Until Next Time America”

 Yellow autonomous flying drone taxi isolated on white background. 3D rendering image.

 

עוד מהבלוג של ורד פישביין

עוד יום רביעי...

אחזו בידי גלגלו למעלה כדי לקרא את הפוסט והצטרפו אלי למסע מרתק חוצה שמים, ארץ, דמיון ומציאות שהחל מאז אותו "יום רביעי..." אז קיבלו חיי תפנית שאינה מאפשרת שחזור של אף מצב קודם. ביום סתמי של אמצע השבוע, נפטר צחי פישביין, בעת...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

מפת הדרכים והסולו הראשון שלי

מפת הדרכים היא ממש לא רק מושג פוליטי. מפת הדרכים היא אותו "חפש את המטמון" שמתגלה בהיסטוריה השייכת לטריטוריה פרטית בעודך מתחקה אחר דברי הימים המצויים ברדיוס האישי הקטן. על מפה זו פוסעים צעד אחר צעד במשעולי כיסים נסתרים...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

מירי רגב היא לא אישה רעה! רגב היא המריל סטריפ של הפוליטיקה

‏18 אוקטובר 2016 מירי רגב היא לא אישה רעה מירי רגב פשוט פוליטיקאית חכמה ומוכשרת בתשובה לפוסט "מירי רגב את אישה רעה"  מי שפגש את מירי רגב באופן אישי יודע שלאישה יש לב חם...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה