הבלוג של Liron Jacobi Marcous

חווית משתמשת

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני... +עוד

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני באזז ויראליים עתירי טכנולוגיה מבדרים אותי ועיצוב טוב גורם לי לצרוח "כן, כן, עוד, עוד!".

עדכונים:

פוסטים: 20

עוקבים: 51

החל מספטמבר 2010

חובבי טראנס הם סטלנים, מטאליסטים הם גיקים. קצת על סטריאוטיפים, וקצת יותר על האייפוד נאנו החדש.

26/09/2010

כל סטודנטית שנה א’ בחוג לסוציולוגיה (ברור שסטודנטית) תשמח להסביר לכם מהו סטריאוטיפ ומדוע הוא טוב לנו, על אף סכנת השיפוט המוטעה. סטריאוטיפ הוא סוג של סכמה קוגניטיבית (מבטיחה להפסיק לקלל), המהווה עבורנו תיאוריה, בקטנה, אודות המאפיינים הייחודיים של קטגוריות חברתיות. מדובר באמצעי יעיל במיוחד בעולם עמוס מידע: אינפורמציה שצברנו בעבר משמשת אותנו בהווה כדי לגבש רושם ראשוני ברגע.

חובבי טראנס הם סטלנים, מטאליסטים הם גיקים
מחקרים בחנו את הסטריאוטיפים הנוגעים לאישיותם של מאזיני ז’אנרים מוזיקליים שונים – יציבותם הרגשית, השקפתם הפוליטית, ערכיהם המוסריים וחיבתם למשקאות אלכוהוליים ולסמים. מסתבר שיש לנו הגדרה די ברורה של סטריאוטיפים כאלה, המכילים גרעין של אמת. אנחנו במידה רבה – מה שאנחנו מאזינים לו. צעירים משתמשים במוזיקה על מנת להגדיר את זהותם ולהביע את עצמם.

הסוציולוג אירווינג גופמן, דימה את העולם כולו לבמה, ואותנו לשחקנים במשחק החברתי. אנו עוטים ופושטים מסיכות בהתאם לסיטואציה ויכולים במידה מסויימת להשפיע על הרושם הנוצר על ידי שימוש בסימבולים שונים בסיטואציות שונות. עם זאת, ה”קהל” נסמך במידה רבה על סימבולים שהשחקן בהצגה מפיץ באופן בלתי מתוכנן ורצוני – כך שבסופו של דבר הרושם ופרשנות הקהל היא הקובעת ויש גבול למידת המרחק של ההצגה מן המציאות.

אייפוד נאנו צמוד לכיס

בתחילת החודש הכריזה אפל על הליין-אפ החדש של נגניה, בכללם האייפוד נאנו המצליח – בגרסה קטנה יותר, שכולה מסך מולטיטאץ’ (המפיץ המורשה של אפל בארץ עושה שימוש בתרגום “מסך רב-מגע”, בכל מקרה – מדובר בממשק משתמש שמתנהג באופן דומה לזה של האייפון והאייפד) בגודל אינץ’ וחצי עם קליפס מובנה שמאפשר להצמיד אותו לכל בגד ממש, או לענדו כשעון בעזרת רצועה (שאינה חלק מן המוצר אלא נמכרת כאקססורי נפרד).

בלוגים טכנולוגיים ברשת טענו כי העיצוב לא הצריך מחשבה רבה מצד אפל – שפשוט “חתכה” את הנאנו הישן באמצע, לשני מוצרים: הנאנו החדש והשאפל. בכל מקרה, הנאנו זכה במחצית הפוטוגנית, לעומת תאומו הסיאמי.

כמה פרטים טכניים – הנאנו קטן מקופסת גפרורים, מסוגל לנגן עד 24 שעות ברצף, שוקל 21.1 גרם וקיים בשישה צבעים (שבעה, אם כוללים גם את האדום הנמכר בבלעדיות בחנויות אפל ואשר חלק מההכנסות ממכירתו נתרם לקרן בינלאומית הנלחמת באיידס באפריקה). מולטיטאץ’ כבר אמרנו.

הנאנו קיים בשתי גרסאות נפח – 8 ג’יגה במחיר של 149$ או 16 ג’יגה במחיר של 179$. בחו”ל.
ניתן להשיג אותו גם כאן, ב- iDigital, תמורת 799 / 949 ש”ח בהתאמה (כן, זה כבר כולל מע”מ).

עוד נאנו בכיס.

גאדג’טים הם סמלי סטטוס – עצם הבעלות עליהם משייכת אותנו לקבוצה חברתית מסויימת. החדשות המרעישות הן שהנאנו החדש מאפשר למשתמשים בו להחצין את הדיגיטלי, את הסמוי – את התוכן, כתכשיט, לעולם החיצון.
בעת ההאזנה, שטח המסך כולו מוקדש להצגת עטיפת התקליט (מישהו כבר תירגם את המונח  artwork? לא עטיפה ולא תקליט, מדובר לעתים קרובות בכותרים דיגיטליים שאינם מודפסים) כך שכולם ידעו למה הם מאזינים, או במלים אחרות – מי הם. חובבי סוגה מוזיקלית מסויימת יוכלו להציג לראווה את הדבר עצמו, ולא להסתפק בסממנים חיצוניים להצגת שייכותם לקבוצה החברתית.

בסרטון הפרסומת לנאנו התכונה הזו היא הבולטת ביותר, על אף שבפועל זה עדיין לא מושלם – בשל הרצון להאריך את משך חיי הסוללה בין טעינה לטעינה, תאורת המסך דועכת כאשר לא מתבצעת אינטראקציה.
החלפה יזומה של שיר תאיר את המסך מחדש ותאפשר לכו-לם לראות מה אתם שומעים. אם הצמדתם את הנאנו לרצועת התיק שלכם והתצוגה כעת נטויה, תוכלו לסובב אותה ברגע – לטובת הצופה מהצד.

מסך הנאנו משמש הן ככלי אקטיבי – כחלון ראווה זעיר המחצין זהות מסויימת, והן כפסיבי, באופן שמאפשר איסוף אינפורמציה אודות בעליו. כך, ניתן בקלות לבחון את ההצגה שלכם ולהכניס לכלל פעולה את אותם סטריאוטיפים אודות חובבי ז’אנרים שונים.

הקונספט הזה – המאפשר קיום לא וירטואלי של אובייקט דיגיטלי – מעניין, ומופיע בוריאציות שונות בתקופה האחרונה (צמיד ה”לייקים” של פייסבוק שנעשה בו שימוש בקמפיין קוקה-קולה וילאג’ האחרון או, להבדיל,  בשרשרת עם הניק שלכם בטוויטר, שתאפשר לכם לסגור עוד פינה עבור הצופה מהצד, המבקש ללמוד דבר או שניים אודותיכם).

השיר מהפרסומת, אגב, משובח.

עוד מהבלוג של Liron Jacobi Marcous

תצוגה מקדימה

אהבתם את Draw Something? תמותו על SongPop

SongPop מזכיר מאד את משחק ציורי המלים Draw Something (שכבש אותנו בסערה, נמכר לענקית המשחקים זינגה בסכום מטורף ומאז די דעך) אך מצריך הרבה פחות כשרון ומאמץ. מורידים את האפליקציה בחינם (...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

איך אתם אוהבים את החדשות שלכם?

עיתונים מסורתיים נערכו והודפסו שעות רבות לפני שהגיעו לידי הקוראים. התכנים היו אחידים עבור כל הקוראים וכך גם פורמט הדפים. עיתונות דיגיטלית התקדמה ואפשרה לנו להתעדכן בחדשות בזמן אמיתי, להגיב באמצעות טוקבקים, להפיץ כתבות...

תצוגה מקדימה

איך תהפכו למלכי הכתה של פייסבוק

תהיתם פעם מי מחליט מה מוצג בטופ ניוז פיד בפייסבוק? איך זה שפוסטים מסויימים מככבים ואחרים נדחקים לשוליים? מתי הפוסטים "נעלמים" ואיך, לעזאזל, שולטים בכל העסק הזה וגורמים לכל החברים לראות מה כתבתם, לעשות לייק ולהגיב...

תגובות

פורסם לפני 8 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה