הבלוג של Liron Jacobi Marcous

חווית משתמשת

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני... +עוד

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני באזז ויראליים עתירי טכנולוגיה מבדרים אותי ועיצוב טוב גורם לי לצרוח "כן, כן, עוד, עוד!".

עדכונים:

פוסטים: 20

עוקבים: 51

החל מספטמבר 2010

אפשר להסתכל על הניוז פיד של פייסבוק כעל תחרות פופולריות אולטימטיבית. רוצים להיות הכי מקובלים? גלו את הסודות ושננו את הכללים

30/10/2010

נוסחת ה- EdgeRank

תהיתם פעם מי מחליט מה מוצג בטופ ניוז פיד בפייסבוק?
איך זה שפוסטים מסויימים מככבים ואחרים נדחקים לשוליים? מתי הפוסטים “נעלמים” ואיך, לעזאזל, שולטים בכל העסק הזה וגורמים לכל החברים לראות מה כתבתם, לעשות לייק ולהגיב להגיגים?

כשאתם פותחים את פייסבוק במסך הראשי, מוצג לכם בחלק המרכזי של העמוד – הטופ ניוז פיד.
פייסבוק לא מציגה שם את כל התכנים שהועלו על ידי החברים – לו היתה עושה כך, הייתם כנראה מוצפים.
הפוסטים המוצגים הם אלה שפייסבוק מאמינה שיהיו עבורכם הכי מעניינים.

לסלקציה הזו משמעות גורלית – היא מכריעה מהן החדשות המרעישות ומה ישאר במגירה, מה על סדר היום ומה אינו רלוונטי.

החדשות הטובות הן שאפשר בהחלט להשפיע על המנגנון הזה, אך כדי להצליח בכך מומלץ להבין תחילה איך הוא פועל.

הנוסחה
תורת היחסות של פייסבוק מכונה EdgeRank -
ארי שטיינברג (קלטתם כמה אותיות מהשם שלו נמצאות גם ב”אינשטיין”?), שהוא ממש במקרה מהנדס בפייסבוק, הציג את האלגוריתם הקובע אלו פוסטים יככבו בטופ ניוז.

בגדול, זה עובד ככה:
כל אייטם בניוז פיד הוא אובייקט שמאפשר אינטראקציה – תגובות, לייקים וכו’. פייסבוק מכנה זאת Edge.
ה-Edge מקבל ניקוד שמושפע מיחסי הקרבה שבין מי שיצר אותו לבין מי שצופה בו, ממספר התגובות והלייקים אליו (תגובות יותר שוות מלייקים), ומגילו (אין למשתמש שליטה על ציון זה, הדועך ככל שעובר הזמן. בעיתון של אתמול אפשר לעטוף דגים, גם באינטרנט).

נוסף על המידע שאנשי פייסבוק מנדבים, ניכר כי החיים קשים יותר עבור משתמשים חדשים – אלה, על פי ניסוי שנערך, מוכרחים לעבוד קשה במיוחד בכדי להיות מורגשים (עוד על כך בפוסט המומלץ של גל מור).


אז מה עושים כדי להיות מקובלים?
כמה כללים פשוטים יעזרו לפוסטים שלכם לטפס למעלה – להלן לקט טיפים של מיטב המומחים:

1. התייחסו לפוסטים שלכם כאל חלק משיחה.
“התחילו בשאלה”, ממליץ ג’ף וידמן, מחברת היעוץ  Brand Glue, אחרי השאלה אפשר להוסיף מידע וקישורים. פוסט שמתחיל בשאלה בדרך כלל יזכה לתגובות רבות יותר.
שאלות כן/לא מומלצות במיוחד, מאחר והן דורשות מעט מאד מאמץ מהמגיבים, לפי הבלוג הזה.
עם זאת, אל תפתחו ככה כל פוסט, אחרת תשעממו את הקהל שלכם. החוכמה היא בגיוון.

2. גם פוסטים בסגנון של “השלימו את המשפט” נוטים לגרור שיח. (לדוגמה – “לא נרדמת בלי _______”).

3. אל תחששו לבקש תגובות ולייקים!
“תעשו לייק אם גם אתם סטודנטים מתוסכלים שזועמים על התנאים המפלים לטובה תלמידי ישיבות”.

4. פייסבוק לא חשפה אינפורמציה לגבי השפעת שילוב וידאו או תמונה בפוסט – על הדירוג שלו. עם זאת, מומחים טוענים ששילוב מדיה מעלה את הדירוג, שהרי הקוראים יטו להקליק על התמונה או הוידאו – מה שיגרום בעקיפין להעלאת דירוג. עם זאת, אל תסתפקו בתמונה. בקשו דעה ותגובות.
גם קישורים עובדים יפה כמקדמים. הוסיפו לינקים בנדיבות.

5. החוזקה שבקשרים חלשים – כדי להופיע בניוזפיד של מישהו, אתם צריכים להיות קשורים אליו. ככל שתהיה לכם אינטראקציה עם חברים – כך תטפסו במעלה הפיד.

6. התחברו עם אנשים שיהיו שגרירים טובים שלכם או של המותג שלכם ברשת. אינטרסנטי אך יעיל. אנשים עם פרופיל פעילות גבוה (נו, אלה מהספסל האחורי של האוטובוס – המקובלים עם ההערות השנונות שיש להם מיליון חברים) יעשו לכם רק טוב בפייסבוק.

7. תייגו תמונות, ובלי להעליב. אם אין לכם מושג איך עושים את זה, הציצו בסרטון הזה.

8. תזמנו את הפוסטים שלכם לשעות בהן החברים שלכם פעילים. הדירוג יורד ככל שהפוסט מתיישן כך שאין טעם לפרסם כשכולם ישנים או צופים בגמר המונדיאל.

9. שמרו על מינון נכון. תרצו להיות מורגשים ורלוונטיים. לא תרצו להפציץ את הפיד של החברים במסרים משעממים ולצאת ספאמרים.

10. סטוקרים יעשו לכם טוב – אם יש מי שמציץ לכם בפרופיל פעמיים ביום, זה בהחלט יקדם את הסטטוסים שלכם בפיד. מצד שני, אם יש לכם סטוקרים – אתם כנראה כבר מקובלים…

עוד מהבלוג של Liron Jacobi Marcous

תצוגה מקדימה

אהבתם את Draw Something? תמותו על SongPop

SongPop מזכיר מאד את משחק ציורי המלים Draw Something (שכבש אותנו בסערה, נמכר לענקית המשחקים זינגה בסכום מטורף ומאז די דעך) אך מצריך הרבה פחות כשרון ומאמץ. מורידים את האפליקציה בחינם (...

תגובות

פורסם לפני 2 years
תצוגה מקדימה

איך אתם אוהבים את החדשות שלכם?

עיתונים מסורתיים נערכו והודפסו שעות רבות לפני שהגיעו לידי הקוראים. התכנים היו אחידים עבור כל הקוראים וכך גם פורמט הדפים. עיתונות דיגיטלית התקדמה ואפשרה לנו להתעדכן בחדשות בזמן אמיתי, להגיב באמצעות טוקבקים, להפיץ כתבות...

תצוגה מקדימה

אייפוד נאנו החדש. מה שאתם שומעים

כל סטודנטית שנה א' בחוג לסוציולוגיה (ברור שסטודנטית) תשמח להסביר לכם מהו סטריאוטיפ ומדוע הוא טוב לנו, על אף סכנת השיפוט המוטעה. סטריאוטיפ הוא סוג של סכמה קוגניטיבית (מבטיחה להפסיק לקלל), המהווה עבורנו תיאוריה, בקטנה, אודות...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מקרא:

  • פוסט בירידה
  • פוסט בעלייה
  • פוסט דורך במקום
  • פוסט חדש במצעד

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

בחזרה למעלה