הבלוג של Liron Jacobi Marcous

חווית משתמשת

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני... +עוד

מומחית חווית משתמש, מגה חננה, קוראת אובססיבית של בלוגים טכנולוגיים, חובבת גאדג'טים, ובעלת תואר השני מאוניברסיטת תל אביב במסלול לפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. מונחים טכניים לא מפחידים אותי, גאדג'טים מרגשים אותי, קמפייני באזז ויראליים עתירי טכנולוגיה מבדרים אותי ועיצוב טוב גורם לי לצרוח "כן, כן, עוד, עוד!".

עדכונים:

פוסטים: 20

החל מספטמבר 2010

פייסבוק משיקה פרופילים חדשים המבוססים על ציר זמן. מסתבר שלא צריך לחכות לתכנית האמנותית של יום הולדת שבעים בשביל ליהנות מ”חיים שכאלה”.

24/09/2011

השבוע שעבר היה שבוע סוער ברשתות החברתיות – פייסבוק השיקה את הטיקר שלה (עדכונים בזמן אמיתי לצד הפיד) ואת האפשרות להרשם לעדכונים מאנשים שאינם חברים (subscribe) בדומה למודל של טוויטר.
גוגל לא נשארה חייבת והוסיפה ברשת החברתית שלה +Google מנגנון חיפוש מתבקש ואפשרות שידור ברודקסטינג לסלבס.

את התותחים הכבדים שמרה פייסבוק לכנס המפתחים שלה f8, שנערך ביום חמישי בסן פרנסיסקו.

לאירוע קדמה חרושת שמועות וספקולציות באשר לחידושים הצפויים – דובר על השקת שירות מוזיקה חדש, שמה של אפליקציית שיתוף התמונות color עלה, ובלוגים מסויימים אף הציעו שיושקו כפתורים מקבילים ל- like כגון want או read.

את האירוע פתח הקומיקאי אנדי סמברג שעשה חיקויי צוקרברג בכפכפי אדידס וקפוצ’ון, הכריז שפייסבוק עומדת לשנות את העולם והציג את הפרופיל שפתח לכלב שלו. צוקרברג שהצטרף בהמשך נראה גיק כתמיד, אך ההומור העצמי שהפגין בבחירתו של סמברג כפותח האירוע בהחלט שיעשע את הקהל.

צוקרברג וסמברג

הפרופיל – לב חווית המשתמש בפייסבוק
לב חווית המשתמש בפייסבוק, לטענת צוק(רברג) הוא הפרופיל האישי. “למשתמשי פייסבוק תחושת בעלות עצומה על הפרופיל האישי שלהם”, כך טוען הבחור, שהרי זהו המקום שמאפשר למשתמשים להציג עצמם לעולם.

בעוד שהפרופיל שהציגה פייסבוק בראשיתה סיפק רושם ראשוני שטחי (צוקרברג תיאר זאת כרושם “לחמש דקות”), הגירסה שלו שהוצגה ארבע שנים מאוחר יותר (ב-2008, גירסה שכללה אלבומי תמונות וסטרים) סיפקה בסיס לשיחה של, נניח, 15 דקות.

פייסבוק הבינה שאנשים הם מכלול של הרבה יותר מאשר הסטטוסים האחרונים שהעלו. פייסבוק מאפשרת לספר מעתה – סיפור חיים שלם, באופן שמתאים ומעניין עבור אנשים חדשים שצופים בפרופיל שלכם בפעם הראשונה, כמו גם חברים ותיקים.

צוקרברג והפרופיל

ה- timeline – אינפוגרפיקה של סיפור חיים
סיפור החיים מובא על ידי ה- timeline – פוסטים, תמונות גדולות, קטעי מפות ואירועים מכוננים כמו נישואין או טקס סיום התואר – כל אלה מוצגים על פני ציר זמן, כולל ההיסטוריה שלכם מהפוסט הראשון שכתבתם בפייסבוק, ואף אפשרות לחזור אחורה ולעדכן אירועים חשובים לכם מהיום בו נולדתם. ללא ספק – גן עדן לסדרני אלבומים כפיתיים.

לצורך הפיתוח, שכרה פייסבוק את שירותיו של מומחה האינפוגרפיקה ניק פלטון (אינפוגרפיקה היא בעצם המחשה ויזואלית של אינפורמציה – תוכלו להציץ על מגוון דוגמאות באתר המוקדש לכך – visual.ly). אינפוגרפיקה מאפשרת לספר סיפור ארוך וגדוש בנתונים – באופן ויזואלי מתומצת. אנשי פייסבוק הבינו שמה שמתאים לנתוני סקרים יתאים יופי גם לסיפור חיים.

אפליקציות – הדור החדש
לטענת צוק, אנשים משתמשים באפליקציות על מנת לבטא את עצמם. האפליקציות מעתה יהפכו לחלק בלתי נפרד מהטיימליין וייצרו דיווחים שיוצפו על הציר – לאיזו מוזיקה אתם מאזינים, השיא ששברתם בריצה האחרונה, המתכון שבישלתם לפיו ויצא לכם ממש מוצלח וכו’.
הרעיון הזה הופך את האפליקציות למאד ויראליות – הן מוצפות בפרופיל של כל משתמש ומאפשרות בקלות לגלות דרכן תכנים ואף להוסיפן לפרופיל שלכם בקליק.
גירסה חדשה של ה- open graph מאפשרת להפוך כל אפליקציה לסוציאלית – לא רק משחקים ותקשורת, אלא גם אפליקציות מדיה (עיתונות למשל) ולייף סטייל (אפליקציות שעוסקות בבריאות, בפיטנס וכו’).
האפליקציה שצוק בחר לדבר עליה היא של שירות המוזיקה המדובר spotify. למרבה הצער השירות לא זמין בארץ.

איך נראה ה- timeline

הפרופיל החדש

1. ה- cover
הדבר הראשון שהצופה בפרופיל שלכם יראה הוא הקאבר – תמונה רוחבית ענקית ולצידה תמונת הפרופיל הקטנה.
זה הזמן להיות יצירתיים – סוף סוף לא צריך להשתמש בתרגילים משונים כדי ליצור header חביב לפרופיל.
כל תמונה ששמורה לכם באלבומים יכולה להפוך לקאבר (קליק על התמונה ובחירה באפשרות make cover) ואפשר גם כמובן להעלות תמונה אחרת ולמקם אותה כפי שתרצו.
לחובבי הפוטושופ זהו גן עדן של ממש – בצילומסך מעבירים את כל העסק לפוטושופ ועובדים על החלק שמסביב לתמונת הפרופיל (צריך לשמור את המלבן כולו).

2. מתחת לתמונת הקאבר, תמונת הפרופיל ושמכם, יופיעו ההיילייטס מתוך הפרופיל שלכם (עבודה, לימודים, מקום מגורים ומצב משפחתי) – וקישור לפרופיל המלא.

3. לצד ההיילייטס מרוכזות הפניות ויזואליות לרשימת החברים שלכם, אלבומי התמונות שלכם, מפות (לשעבר places) והדברים שאתם אוהבים.

4. ציר הזמן מאפשר לכם לחזור אחורה לפוסטים הראשונים שכתבתם. זה עשוי להיות מביך – אתם יכולים לשוב כמובן ולמחוק את כל מה שכתבתם תחת השפעת אלכוהול או שפשוט הייתם מעדיפים לשכוח. אם יש אירועים שתרצו להדגיש – אתם יכולים “לככב” אותם – אייקון הכוכב יתן להם מקום של כבוד ויפרוס אותם לרוחב המסך כולו.
שימו לב לאירועים מכוננים מהעבר – סיום התואר, נישואין, ואפילו היום בו נולדתם – כל אלה מצויינים על ציר הזמן ומאפשרים לכם לחזור אחורה ולהצמיד תמונות.

רוצים את הפרופיל החדש ממש עכשיו בלי לחכות שפייסבוק יואילו להציע?
תוכלו לעשות תעלול קטן שיפעיל את ה- timeline החדש באופן מיידי.
בעיקרון, אתם הופכים למפתחי פייסבוק ומצהירים על אפליקציה חדשה שעל פיתוחה אתם בול עמלים.
זה ממש פשוט, הנה צילומי מסך שמתארים את הצעדים הדרושים:

1. בחלונית החיפוש הקלידו “developers” ובחרו באפליקציה המוצגת:

צעד 1 - בחרו באפליקצית המפתחים

2. צרו אפליקציה חדשה (אל דאגה, זה רק “הכנה לאפליקציה”)

צעד 2 - יצירת אפליקציה חדשה

3. תנו שם לאפליקציה הפיקטיבית שלכם

צעד 3 - שם פיקטיבי

4. אי אפשר בלי קפצ’ה

שלב 4 - קפצ'ה, קטן עליכם

5. הקליקו בתפריט השמאלי על open graph

שלב 5 - בחירת ה- open graph בתפריט

6. במסך הבא מלאו בחלוניות כך – בשמאלית read ובימנית book. הקליקו על הכפתור הירוק (get started).

סוג האפליקציה

7. חזרו לעמוד הפרופיל שלכם (לא לעמוד הפיד הכללי – לעמוד שלכם בפייסבוק). בראש העמוד תופיע האפשרות להפעיל את הפרופיל החדש.

תיהנו, ואם יצא לכם ממש מדהים שימו לינק, נבוא לראות.

עוד מהבלוג של Liron Jacobi Marcous

תצוגה מקדימה

אהבתם את Draw Something? תמותו על SongPop

SongPop מזכיר מאד את משחק ציורי המלים Draw Something (שכבש אותנו בסערה, נמכר לענקית המשחקים זינגה בסכום מטורף ומאז די דעך) אך מצריך הרבה פחות כשרון ומאמץ. מורידים את האפליקציה בחינם (...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

איך אתם אוהבים את החדשות שלכם?

עיתונים מסורתיים נערכו והודפסו שעות רבות לפני שהגיעו לידי הקוראים. התכנים היו אחידים עבור כל הקוראים וכך גם פורמט הדפים. עיתונות דיגיטלית התקדמה ואפשרה לנו להתעדכן בחדשות בזמן אמיתי, להגיב באמצעות טוקבקים, להפיץ כתבות...

תצוגה מקדימה

איך תהפכו למלכי הכתה של פייסבוק

תהיתם פעם מי מחליט מה מוצג בטופ ניוז פיד בפייסבוק? איך זה שפוסטים מסויימים מככבים ואחרים נדחקים לשוליים? מתי הפוסטים "נעלמים" ואיך, לעזאזל, שולטים בכל העסק הזה וגורמים לכל החברים לראות מה כתבתם, לעשות לייק ולהגיב...

תגובות

פורסם לפני 10 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה