הבלוג של Ya'arit Trabelsi

אמא +קטן, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה

עוקבים: 41

החל מנובמבר 2010

פסטיבל “טעמים בעמקים” הוא הזדמנות נהדרת להכיר את עמק יזרעאל היפייפה.. אל תפספסו!

14/01/2013

גדלתי בנצרת עלית. לא עיר מוצלחת במיוחד, אבל אם יש שני דברים שאי אפשר לקחת ממנה זה את האוויר הצח ואת הנוף עוצר הנשימה.

יש מקומות בעיר, כולל גינה קטנה ממש מעל לבית הוריי, מהם ניתן לראות את כל עמק יזראל פרוש כמו מפת טלאים בחום-ירוק-צהוב. מלאכת מחשבת של הטבע, יחד עם עמל כפיהם של החקלאים הרבים שבאזור.

העובדה שלמדתי בעפולה דווקא, הפגישה אותי עם חברות וחברים הדרים בישובים רבים בעמק ויחסית יצא לי להחשף לא מעט ליופי, לתרבות ולקסם של עמק יזראל כולה.

עם כל זאת, דווקא בגלל שזה היה נגיש וקורב לבית, אף פעם לא ממש בילינו שם ועד היום, תמיד היה העמק מקום לחלוף על פניו בדרך לצפון הרחוק יותר, אף פעם לא היעד עצמו. וחבל שכך..

בימים אלו ועד ה 30.1.2013, מתקיים, זו השנה התשיעית, “פסטיבל טעמים בעמקים”

20 ימים של ארוחות מיוחדות במחירים מוזלים במיטב מסעדות העמקים, תוצרת חקלאית טרייה, אומנים ושפים שפותחים את ביתם לתצוגה ומכירה של מאכלים כפריים, תוצרת מהמשק ואומנות מקומית לצד פעילות לכל המשפחה.

במהלך ימי הפסטיבל, יוכלו המבקרים ליהנות מארוחות מובחרות של שלוש מנות וכוס יין במחירים שבין 79 ₪ ל- 109 ₪, הכוללות מנת פתיחה + מנה עיקרית + מנת קינוח + כוס יין. המסעדות המשתתפות בפסטיבל הן: אדלה, אוקטגון, אל באבור,בלה, טנדוקה (כשרה), פרנגליקו, קפה לואיז, קפה פלוס, רוסו, שלו ביער,שפר ביר גרדן ותשרין.

בנוסף לארוחות במסעדות אלו, ניתן להינות מארוחות בוקר ובראנץ’ בבתי הקפה זהר בדשא (כשר) וזבולון 1 ב- 39-49 ₪.

ואם זה לא מספיק, תוכלו לבקר בביתם של שפים שונים, שפותחים את ביתם ומציעים ארוחות גורמה שמתבשלות  לעיני הסועדים.

כדי להכיר את העמק ומה הוא מציע מהפן התיירותי, ארזתי את הקטן ויחד עם ג’ הצפנו ליומיים של ירוק בעיניים ושל התנתקות נפשית מוחלטת (בדיוק שעה ועשר דקות נסיעה. בדקתי..).

את הסיור פתחנו בחוות התבלינים שבבית לחם הגלילית- לונה פארק של תבלינים, טעמים וריחות. שם, במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו תחרויות וסדנאות בישול בסגנון מאסטר שף, קטיף תבלינים וחוויה על חושית. הייתם צריכים לראות איך הקטן התרוצץ לו בין תערובות התבלינים השונות בעיניים פעורות מהתלהבות.

לאחר הביקור הירוק ופותח קני הנשימה הזה, המשכנו לבקר ב’אופק שטח’ שבמושב אלוני אבא. שם ניתן להשכיר אופניים לטיולים באיזור, להזמין טיולים מודרכים (בכל הארץ, שכוללים מדריך, צוות חילוץ וכמובן- אופניים ואביזרים), לתקן אופניים שהתקלקלו, לרכוש אופניים וציוד נלווה ובעיקר- להינות מנוף ירוק ופראי.

אחרי כל הירוק הזה נהיינו רעבים, אז הגענו למסעדת ‘אדלה’ שברמת ישי, לנשנש מנות פתיחה. המסעדה ממוקמת אמנם באזור תעשייה, אך פונה אל הנוף המרהיב של העמק ומעוצבת בצורה כפרית, נעימה ומזמינה.

אל השולחן הוגשו לנו לחמי ומטבלי הבית, סלט סלק ושורשים שהיה מצויין, חציל קלוי על מצע של טחינה וסלסה עגבניות שהיה משובח להפליא, שרימפסים שהוכתרו על ידי ג’ כמוצלחים במיוחד והקטן זכה לפסטה בלי כלום ושניצלונים.

למנה העיקרית המשכנו למסעדת אוקטגון שבנהלל, מסעדה ותיקה ויפייפיה המתמחה בבשרים. שם התפנקה ג’ על סטייק שהוגש עם אבן חמה, לצלייה מדוייקת, הקטן על שניצלונים וצ’יפס ואני על פאי פטריות מושלם.

שבעים ומרוצים, הגענו לצימרים של קיבוץ דליה- ‘זהר בדשא’, שם התארחנו. הצימרים, בנויים כבקתות עץ מופרדות אחת מהשנייה, שתי קומות בכל בקתה, היו נעימים ומזמינים. הקטן רץ ישר לקומה העליונה והשתקע בה וג’ ואני נפלנו שדודות לשנ”צ ספונטנית ומפנקת.

כשהתעוררנו, התארגנו לארוחת הערב. כן, שוב..

את ארוחת הערב פתחנו במסעדת שלו ביער שבקריית טבעון. מסעדה בסגנון צרפתי, קלאסי ויוקרתי. שם אני התענגתי על סלט איסברג עם מלאא פירות העונה וקרם גורגונזולה, ג’ שוב התענגה על שרימפסים והקטן שוב על שניצלונים.

את המנה העיקרית והקינוח סעדנו ב”שפר ביר גארדן” שברמת ישי- מקום מקסים, פאבי יותר מאשר מסעדה. היו שם בעיקר גברים ומסך ענקי ששידר משחק כדורגל וריתק את הקטן, שכבר היה ממש ממש עייף בשלב הזה.

הפעם אני טעמתי ריזוטו מעולה וג’ הלכה על פאייה עם פירות ים. הקטן הפתיע וביקש אורז (“בלי כלום” כמובן).

אחרי שכבר לא נשמנו, הגיעו הקינוחים שכללו קרם בורלה, טירימיסו וטראפלס שוקולד, שנתנו כזה בוסט של סוכר, שג’ ואני חשבנו שהוא כבר לא יישן הלילה.

הערב נגמר בחיבוקים

ובשינה מתוקה שהתחילה ברגע שעלינו לאוטו

ונמשכה אחרי אמבטיה חמה ונעימה בצימרים שלנו.

למחרת בבוקר, התעוררנו לבוקר שמשי ושטוף אור שצבע את הירוק בירוק יותר. התארגנו ויצאנו להסתובב בקיבוץ המקסים.

נהנינו מארוחת בוקר עשירה, נפרדנו בצער (לפחות אני) מהרוגע של הקיבוץ ויצאנו ליום השני בעמק.

ביקרנו בביתיהם הפתוחים של נירית ברמן מעצבת התכשיטים,

בחממת הורדים הרומנטית להפליא של משק זיו, שם מעבר לחממה עצמה הסתובבנו בחנות המקסימה שמציעה זרים באמת בזול, הרחנו והתענגנו על הצבעים והיופי של הפרחים.

בשדות החקלאיים של כרמל יבולים, ראינו אריזת ביצי חופש, גידולי חסה, נבטים ועוד. אפילו הקטן התלהב כל כך, ונסחף וטעם נבט (כן כן) היישר מהגידול.

את ארוחת הצהריים סעדנו במסעדת טנדוקה שביקנעם המושבה, שאמנם נראית פשוטה מבחוץ, אבל האוכל שלה היה טעים והיחס חם ואדיב. התענגנו שם על סלט סלק ואגסים, בתוספת נענע וסלרי עם וינגרט של ג’ינג’ר, תפוז וסילאן (אחד הטעימים שטעמתי), ועל אמפנדס פטריות מושלם

ג’ התענגה על סטייק

והקטן, סוף סוף קיבל יחס של גדולים וזכה בצלחת עם כנפיים על האש שהכמות בה היתה מספיקה לכיתה שלמה, אבל הוא חיסל אותה לבד (לתשומת לב כל המסעדנים- ילדים אוכלים עוד דברים חוץ משניצלונים וצ’יפס, אבל זה כבר נושא אחר)

הקינוחים היו מושחתים בדיוק במידה ועל אף שהיו פרווה, כי המסעדה כשרה, הם היו טעימים והשאירו אותנו ללא מקום לאוויר.

אחרי ארוחת הצהריים הדשנה, חזרנו הביתה עייפים אך מרוצים. הירוק הזה עושה לי טוב (וגם לקטן), האוויר והעובדה שאחרי טיול כל כך עמוס לא צריך לנסוע 5 שעות כדי להגיע הביתה, כבר הופכת את העמק כולו לאטרקציה עבורי.

ועכשיו, כשיש את הפסטיבל והכל כל כך מזמין, חגיגי וזול- פראיירים אם תפספסו!!

עוד מהבלוג של Ya'arit Trabelsi

ערוכים לכיפור

יודעים מה אני הכי אוהבת בחגים? שיש מלא זמן לקרוא :-) תכף כיפור, חג הספרים השני אחרי שבוע הספר העברי וזה בדיוק הזמן להמליץ לכם על ארבעה ספרים חדשים שיעבירו לכם את הצום בצ'יק (ועוד תקוו שהוא יתארך כדי שתסיימו לקרוא...

ילדי מפתח

אחת השאלות המשמעותיות ביותר לקראת החזרה ללימודים, בסביבות גילאי 8-9 (שזה כיתה ב-ג) היא שאלת החזרה הביתה. מצד אחד הם כבר די גדולים ולא רוצים כבר צהרונית (ובתכל'ס- די בצדק, כבר די משעמם להם שם) ומצד שני עדיין קצת מפחיד שהם יחזרו...

מכתב לסבתא

כחלק מפרוייקט סיכום שנה, התבקשתי לכתוב על אנשי השנה שלי- אלו שהשפיעו עליי הכי הרבה, שגרמו לי להיות אדם טוב יותר ושהשאירו את החותם הגדול ביותר. הבקשה הזו גרמה לי להעלות את כל האנשים בחיי ולנסות לבחור על מי מהם לכתוב. אם נדמה...