5 דברים שאני לא יכולה בלעדיהם במטבח ומתכון שווה 1

מהו חומר הגלם שלא אוכל בלעדיו? מהו הכלי? הגאדג׳ט? הפינה שלי שלא אוכל בלעדיה?

החיים לימדו אותי שאין דבר שאי אפשר לחיות בלעדיו. אם זה אבא שנפטר או חברת ילדות שנאלצים להתנתק ממנה, אם זה מקום עבודה שמשקיעים בו את הנשמה חצי יובל שנים או איבר שכורתים כדי להציל את שאר הגוף. בני האדם הם יצורים סתגלנים. מסתגלים ומתרגלים לכל האתגרים שהחיים מציבים בפנינו. אז לבחור 5 דברים שאי אפשר בלעדיהם במטבח, זה קצת בנאלי ולא ברומם של החיים. הכל עניין של פרופורציות.
.
עכשיו, אחרי שסידרנו את העניין הזה, נעבור ל-5 דברים שבאמת לא אוכל להסתדר בלעדיהם במטבח…

1. חלקת האלוהים הקטנה (ממש קטנה) של המטבח שלי, שלא אוכל להסתדר בלעדיה, היא פיסת השיש שנמצאת ברווח שביני לבין הכיור.  כן, כן, אלו אותם 10 ס״מ רוחב ו-40 ס״מ אורך שעליהם אני מקציפה, קולפת, קוצצת, מערבבת, מניחה סירים חמים, ואפילו מצלמת.
.
2. ווק (או מחבת) ונודלס (או פסטה, מכל סוג שהוא) אליהם אני משדכת מה שיש בבית כדי לקבל ב-5 דקות ארוחה נהדרת, כי אוכל אסייתי בבישול מהיר זה הכי בעולם!
.
3. פומפייה קטנה לאגוז מוסקט וגרידת לימון, כי היא קטנטנה וממש זולה ואפשר לעשות איתה את ההבדל בין סתם מתכון למתכון יוקרתי ושווה. האמת שעל זה אני יכולה לוותר, אבל כיף שיש, כמו שאר הגאדג׳טים שיש לכל אחד/ת מאיתנו במטבח.


.
4. מבחינת חומרי גלם, מה שבלעדיו הכי קשה לי להסתדר זה עגבניות. טריות, מבושלות, אפויות או מטוגנות. שלמות, פרוסות, קצוצות, מרוסקות או טחונות. רצוי מזן שרי תמר, אבל גם זנים אחרים יתקבלו בברכה והכי טוב שילוב של מגוון סוגים ובמבחר מרקמים להעשרת הטעם. בונוס: בהמשך הפוסט אתן אתן המתכון לרוטב העגבניות השימושי ביותר שאני מכינה. הכינו כמות גדולה, חלקו למספר כלים והקפיאו.
.
5. מצלמת האייפון – שבעזרתה אני מתעדת ומוציאה את האוכל מהמטבח שלי אל כל רחבי הרשת. במילים אחרות: לא צילמתי לא בישלתי.

כבלוגרית, יש משתנה נוסף וקרדינלי, שהוא הצד השני של המשוואה:
אתם – הקהל של הבלוג: שקורא, מלייק, מפרגן, מגיב, מכין ומצליח. אתם שנותנים את הטעם האמיתי, התמורה והתגמול על ההשקעה.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

רוטב עגבניות – הכי טעים שיש
הרוטב מתאים לפסטה, לפיצה, כבסיס לשקשוקה, בסיס לרוטב בולונז ועוד…

המרכיבים:
800 גרם עגבניות מרוסקות (ניתן להשתמש בקופסא גדולה תוצרת הארץ אך טעים יותר להשתמש ב- 2 אריזות של 400 גרם מתוצרת איטליה)
200 גרם רסק עגבניות (2 קופסאות קטנות)
1/2 כוס מים
1 כף שמן זית
2 עלי דפנה
3-4 גרגרי פלפל אנגלי
1-2 שיני שום קצוצות גס
1-2 כפות סוכר
עלי תבלין: ענף בזיליקום, ענף מחטי רוזמרין, ענף טימין.
מלח, פלפל גרוס

אופן ההכנה:
מכניסים את כל המרכיבים (למעט צמחי התבלין) לסיר ומבשלים על אש קטנה במשך שעה-שעתיים, כמה שיותר יותר טעים. אגב, אפשר גם רבע שעה, אבל הטעם הטוב ביותר מתפתח אחרי בישול ארוך. חשוב מאד להקפיד שלא ישרף ואם צריך, להוסיף מעט מים במהלך הבישול.
לקראת סוף הבישול להוסיף את עשבי התבלין ולערבב. לתקן תיבול במידת הצורך.
.
הערות:
– לגרסה פיקנטית ניתן להוסיף פלפל צ׳ילי חריף, לפי הטעם.
– לקבלת מרקם חלק, ניתן לרסק את הרוטב בסיום הבישול בעזרת בלנדר מוט.

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.