הבלוג של Ya'arit Trabelsi

מג'נגלת

אמא + לא כל כך קטן, בעלת עסק לניהול תוכן וייעוץ שיווקי, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה

החל מנובמבר 2010

עולם המים הוא עולם קסום, שאין הרבה אפשרויות להציץ עליו. לכן כדאי לכם לבקר במצפה התת ימי באילת…

21/01/2016

אטרקציה נוספת בה ביקרנו במהלך סוף השבוע שלנו באילת היתה המצפה התת ימי. הייתי שם כשהייתי ילדה ורציתי שגם עומר יזכה לראות את מה שקורה בתוך הים שהוא כל כך אוהב לשחות בו.

הפארק עצמו הוא ענק ומחולק ל-11 אזורים/ מתחמים עיקריים, כאשר כל אחד מהם מציע הצצה לקסם אחר המתרחש מתחת למים: בריכות אגירה, בריכות ליטוף והאכלה, בריכת כרישים, אקווריום, מתחם אמזונס, אקווריום דגים נדירים וכמובן- מגדל המצפה עצמו.

רגע לפני שאני מספרת לכם מה יש בכל מתחם, חשוב לי לומר שהפארק אמנם נבנה ומשמש לצורך שעשוע והחיות בו חיות בתנאי שבי, אבל נעשים בו הרבה דברים שעוזרים לטבע (כמו למשל משטח זיווג לצבי הים, הנמצאים בסכנת הכחדה), שמירה על השונית הסובבת את מגדל המצפה ועוד.

בכניסה לפארק, מקבלים מפה ועליה מסומנים המתחמים השונים ומאחור מצויינות שעות ההאכלה בכל אחד מהמתחמים, במרווחים של חצי שעה, כך שאתם ממש יכולים לנוע במסלול לפי השעות האלו ובלי שתרגישו, יעבור להן 4 שעות לפחות. אנחנו הגענו ממש סמוך לשעת ההאכלה של הכרישים, ולכן התחלנו את המסע שלנו בבריכת הכרישים.

שמענו הסבר על זני הכרישים, ניפצנו מיתוסים (כרישים בכלל לא אוהבים לאכול בני אדם, הם פשוט חושבים שאנחנו דג פצוע ולכן נותנים בנו ביס) וראינו את הצוללן האמיץ מתקרב אליהם ומטמין להם את האוכל בחול. כרישים, חתולי ים ועטלפי ים הם חיות מרהיבות שנעות במעין אלגנטיות בתוך המים, ופשוט כיף להביט בהם.

לאחר שצפינו, המשכנו ללכת במסדרון המוביל למתחם שלם המוקדש לכרישים (קצת הזכיר לי את תערוכת הכרישים בה היינו לפני כמה חודשים). יש שם הסברים על כרישים, משחקים אינטרקטיביים שונים וכמובן- כרישים ששוחים בצדדים ומעל.

מהכרישים המשכנו למצפה עצמו. ראינו את השונית המדהימה, את הדגים במקום הטבעי שלהם ולסיום- לא ויתרנו ועלינו למרפסת המצפה עם הנוף המהמם.

ביקרנו גם באקווריום הדגים הנדירים וגם שם שמענו הסברים מעניינים על כל אחד מסוגי הדגים. ראינו סוסון ים, תמנון, דג שנראה ממש כמו סלע ועוד המון דגים יפייפיים. באמת.

במתחם האמזונס ראינו חיות שמקורן ביערות הגשם, כמו נחש מים ענקי.

צפינו כמובן במתחם צבי הים והסתובבנו בפארק עצמו.

זו חוויה אחרת ושונה, בעיקר כי אין באמת הרבה הזדמנויות להציץ אל העולם שנמצא שם למטה. מעבר לעניין, מחלחל המסר של חשיבות השמירה על הים, על ניקיונו ועל החיות שנמצאות בו.

שעות פתיחה: כל יום בין 08:30-16:00

לאתר המצפה

עוד מהבלוג של Ya'arit Trabelsi

ערוכים לכיפור

יודעים מה אני הכי אוהבת בחגים? שיש מלא זמן לקרוא :-) תכף כיפור, חג הספרים השני אחרי שבוע הספר העברי וזה בדיוק הזמן להמליץ לכם על ארבעה ספרים חדשים שיעבירו לכם את הצום בצ'יק (ועוד תקוו שהוא יתארך כדי שתסיימו לקרוא...

ילדי מפתח

אחת השאלות המשמעותיות ביותר לקראת החזרה ללימודים, בסביבות גילאי 8-9 (שזה כיתה ב-ג) היא שאלת החזרה הביתה. מצד אחד הם כבר די גדולים ולא רוצים כבר צהרונית (ובתכל'ס- די בצדק, כבר די משעמם להם שם) ומצד שני עדיין קצת מפחיד שהם יחזרו...

מכתב לסבתא

כחלק מפרוייקט סיכום שנה, התבקשתי לכתוב על אנשי השנה שלי- אלו שהשפיעו עליי הכי הרבה, שגרמו לי להיות אדם טוב יותר ושהשאירו את החותם הגדול ביותר. הבקשה הזו גרמה לי להעלות את כל האנשים בחיי ולנסות לבחור על מי מהם לכתוב. אם נדמה...