הבלוג של Ya'arit Trabelsi

מג'נגלת

אמא + לא כל כך קטן, בעלת עסק לניהול תוכן וייעוץ שיווקי, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה

החל מנובמבר 2010

בילוי בקייקי כפר בלום שפתח סוף שבוע אקסטרימי פיזי ורגשי מושלם!

26/07/2015

כבילוי המרכזי של החופש הגדול הזה בחרתי לנסוע עם עומר שלי לסופ”ש צפוני בסגנון אקסטרימי, ובאופן טבעי נבחר צוק מנרה כיעד המועדף. אני מודה שבתחילה קצת התלבטתי- לא ידעתי איך עומר יגיב לאתגר הפחד שעומד לפניו ולקחתי בחשבון שייתכן מאוד שהוא יפחד ולא ירצה לעשות כלום ואז כל הרעיון כבר לא ממש שווה משהו.. איזה כיף היה לגלות שהתבדתי, או ליתר דיוק שגיליתי עוד צד מופלא באישיות שלו ולמדתי שיעור חשוב בסבלנות, בהורות ובהתמודדות עם הפחד!

את היום הראשון התחלנו בכפר בלום- קייקים כמובן וגם היכרות ראשונה עם הפארק האתגרי ששם.

באופן די שרירותי בחרנו להתחיל בקייקים, מה שהתברר בדיעבד כחלק הקשה של היום. הגענו לאתר הקייקים, שמענו את ההסבר ורגע לפני שעלינו על הקייק עומר קיבל ברכיים קרות ופחד לעלות. לא משנה כמה ניסיתי לשכנע אותו, להסביר לו שזה לא מסוכן ולהראות לו את האחרים ששטים להם בהנאה- הפחד היה חזק ממנו. צוות המקום היה פשוט מדהים והציע לו כמעט כל דבר אפשרי- מעלייה לקייק כשהוא כבר בתוך המים ועד הצעה למדריך שיצטרף לשיט, אבל כלום.
בשלב מסויים ויתרתי והחלטנו לחזור למתחם. הנסיעה חזור היתה טעונה- אני התבאסתי (וכל הזמן חשבתי בראש עד כמה “ידעתי” שזה מה שיקרה) והוא בעיקר התאכזב מעצמו (אני חושבת). ואז זה קרה- באוטובוס חזרה הוא אמר לי את המשפט ששינה את כל ההסתכלות שלי על הטיול הזה ובכלל: “אמא. אין לך מה לכעוס. אני רוצה, אבל לא מסוגל להתגבר על הפחד. ניסיתי. באמת. בואי נעשה משהו אחר ואני אנסה שוב. גם אני רוצה ללמוד להתגבר על הפחד. פשוט תני לי את הזמן שלי”.
המשפט הזה הכה בי! פתאום הבנתי שלחץ (גם אם אוהב) לא יעזור כאן ושלפעמים צריך לדעת לשחרר ולתת לו לעבור את זה בעצמו.

אז עברנו למתחם האקסטרים, שבו יש פארק חבלים מאתגר עם שני מסלולים, חץ וקשת, קיר טיפוס ואומגה למים. נרתמנו ועלינו לפארק החבלים. גם כאן הוא עשה צעד וביקש לרדת. הפעם זרמתי.

חדוות הפגיעה

עברנו לחץ וקשת ואחרי שהוכיח לי שהוא קלע מעולה, הוא ביקש לנסות שוב את פארק החבלים. הפעם הופתעתי בענק! הוא עלה וטיפס במהירות וברגעי הפחד- הסתכל לו בעיניים ופשוט המשיך ודילג מעליו!

כשירד רץ בשמחה לקיר הטיפוס (לספר למדריך המקסים שליווה אותנו בהתחלה שהוא הצליח לעבור את כל המסלול). גם בקיר הטיפוס הוא זה שביקש לעלות וטיפס הכי גבוה שעלה אי פעם.

האושר שהשתקף בפניו כתוצאה מהנצחון על הפחד היה שווה הכל. הכל!

כשסיימנו סבב נוסף של חץ וקשת, הוא זה שביקש לנסוע שוב לקייקים. זרמתי והפעם הוא זה שקפץ ראשון על הקייק, ניווט כל הדרך תוך שהוא “מתחרה” בשאר הקייקים והתלהב מהמפל הקטן. מיותר לציין שבנקודת הסיום הוא היה הילד הכי מאושר שראיתי וביקש לעשות את המסלול שוב.. (אין תמונות כי לא לקחנו איתנו את הטלפון מחשש שיירטב)

סיימנו את החווייה הזו עם תחושת היי מטורפת. האקסטרים האמיתי היה בנצחון שלו על הפחד ובנצחון שלי על עצמי ועל הנטייה לדחוק בו כשאני רוצה שיעשה משהו לטובתו.
מיותר לציין כמה גאה הייתי (ועדיין)

שווה! לאתר

עוד מהבלוג של Ya'arit Trabelsi

ערוכים לכיפור

יודעים מה אני הכי אוהבת בחגים? שיש מלא זמן לקרוא :-) תכף כיפור, חג הספרים השני אחרי שבוע הספר העברי וזה בדיוק הזמן להמליץ לכם על ארבעה ספרים חדשים שיעבירו לכם את הצום בצ'יק (ועוד תקוו שהוא יתארך כדי שתסיימו לקרוא...

ילדי מפתח

אחת השאלות המשמעותיות ביותר לקראת החזרה ללימודים, בסביבות גילאי 8-9 (שזה כיתה ב-ג) היא שאלת החזרה הביתה. מצד אחד הם כבר די גדולים ולא רוצים כבר צהרונית (ובתכל'ס- די בצדק, כבר די משעמם להם שם) ומצד שני עדיין קצת מפחיד שהם יחזרו...

מכתב לסבתא

כחלק מפרוייקט סיכום שנה, התבקשתי לכתוב על אנשי השנה שלי- אלו שהשפיעו עליי הכי הרבה, שגרמו לי להיות אדם טוב יותר ושהשאירו את החותם הגדול ביותר. הבקשה הזו גרמה לי להעלות את כל האנשים בחיי ולנסות לבחור על מי מהם לכתוב. אם נדמה...