אולימפיאדה בג'ונגל מאת רמי ארז

 

 

אול

חשבתם שהאולימפיאדה היא רק עבור בני אדם? ובכן, לא, יש גם אולימפיאדה לחיות עליה מספר לנו רמי ארז באופן משעשע ומחורז.

 

 כריש, לוויתן, אולי פינגווינים – מי מהם אלוף השחיינים? ספידי, במבי או גיל הנמר – מי מהם המהיר ביותר? אולימפיאדה בג'ונגל הנה זה קורה  – אף אחד לא טורף, כל אחד מתחרה. אלה רצים, אלה קופצים ואלה זורקים, כולם מתאמצים: תנין וגם היפו, נמלה וגם פיל. נקרא ונראה כיצד זה התחיל.

אחרי אולימפיאדת ריו 2016 שהחיות שמעו על קיומה גם הן רוצות ("אנחנו ספורטאים טובים פי כמה"). מגיע הקוף דורון, יוזם המשחקים, ומביא "שלושה נשרים חכמים שמבינים בתכנונים". הנשרים קובעים חוקים וכללים למשחקים: "אף אחד לא טורף, מי שטורף לא מצטרף", "יהיה שוויון בין המינים, יתחרו בנות נגד בנים", "כולם משתתפים, אף אחד לא מחרים". החיות בג'ונגל מתנדבות לעזור: הנמלים מקימות את האצטדיון, הפינגווינים יהיו סדרנים, הקופים יארחו, האריות ישגיחו ("יהיה כאן סדר בזמן המשחקים. יודעים שאיתנו לא מתעסקים") ועוד ועוד.

טקס הפתיחה חגיגי ומרהיב, החיות נותנות כבוד לדמויות ג'ונגל מפוארות מהעבר. בטקס הדלקת הלפיד, ברגע השיא של אירוע הפתיחה מתכבדות דמויות אנושיות מיתולוגית שהן חלק בלתי נפרד מהיסטורית חיות הג'ונגל להדליק את הלפיד: "טרזן שלנו, צריך להזכיר? טרזן שלנו  מי לא מכיר, מגיע. עומד מולו "ד"ר דוליטל ממדמנה אשר בגיא השלוליות, ד"ר דוליטל הרופא של החיות". אז מכריז הקוף דורון על פתיחת המשחקים: "עכשיו למשחקים ולתחרויות ריצה, קפיצה, שחיה, כדורגל, כדורסל. דרמות, מתח, שערוריות, הפתעות".

 

האיורים המקוריים, הצבעוניים והמדויקים הם של איגור קוביאר, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף חן וחיוך לסיפור.

 

הספר מיועד לגילאי 7-3.

 

רמי ארז, נשוי ליעל ואב לשלוש, יליד קיבוץ החותרים, גדל בקרית מוצקין וכיום תושב ירושלים.   יועץ ארגוני, עוסק בתכנון אסטרטגי ובתכניות הבראה לארגונים וחברות. "אולימפיאדה בג'ונגל" הוא ספרו השני אחרי הספר "שמיכת הקסם של נגה" (הוצאת ספרי צמרת, 2013). נגה ושמיכי עושות הכול ביחד. הן משחקות ביחד, צוחקות יחד ואפילו ישנות יחד. נגה לא מוכנה להיפרד משמיכי הטובה שלה. שמיכי, שהיא שמיכת קסמים ויודעת לעשות הכול, תעזור לנגה לשכנע את אימא שלה להשאיר את שמיכי.

 

רמי ארז מספר כי את ההשראה לספר שאב מאהבתו לספורט ולאולימפיאדה: "כל דף, כל שורה, כל מילה וכל אות בספר נושמים אותה. עולם הקסם של הספורט כולל שפה גלובאלית המשותפת שאינה נזקקת לשום תרגום ובתוכה זוהרת האולימפיאדה – חגיגת הספורט האולטימטיבית. אל החגיגה האולימפית המרהיבה מגיעים ספורטאים וצופים מכל העולם. העולם כולו לוקח פסק זמן מעצמו ולעצמו, דיור משותף של פטריוטיות ואינדיבידואלית, שיאי יכולת אנושית, מנות גדושות ודחוסות של דרמות ושל ריגוש. הכול קורה כאן, עכשיו ומיד. בכל שנייה הכרעה וכל הכרעה כאב או הנאה. זוהי לדעתי חוויה שנשארת אתך ואתה חי אותה עוד פעם ועוד פעם מחדש, זמן רב אחרי שהאירוע הסתיים".

 

גם מקסם עולם החיות שאב רמי את השראתו: "עולם של ניגודים, תום בצד אכזריות, הפשטות, הפראות, היופי, השוני בגודל בצורה, החוויה האסתטית שמצטלמת נהדר. את קסם שני העולמות רציתי לרקוח, לתבלן טיפה ולערבב. להגיש לעולם הקסם השלישי, הקסום מכולם זה של הילדים. זה המוכן להסיר ולהיפרד בכל רגע מכבלי המציאות ולהפליג מעל גלי הדמיון. זה שמוכן ורוצה לרחף, לטייל, להתבונן, להיות שם. זה שמסוגל להכיל ללא הגבלה את קסם עולם הספורט ועולם החי".

 

רמי ארז מספר שבימים אלה הוא כותב ספרי ילדים נוספים.

 

"אולימפיאדה בג'ונגל" מאת רמי ארז. איורים: איגור קוביאר. הוצאת הספרים "אוריון", 39 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 7-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

 

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.