הבלוג של co.co.

רשת אופנה חברתית

חברת co.co. היא מיזם אופנה שיתופי חדשני שדוגל בשיוויון יחסי, שקיפות ואחריות חברתית. אופנה והכלכלה סביבה, הם תחומים שנוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו. את מוזמנת להיות שותפה!

עדכונים:

פוסטים: 29

החל ממרץ 2012

מצטרפים לרשת השיתופית - פשוט ובקלותהמחאה תחזור בקיץ, זה ברור! אומרים אפילו באביב.אחלה.  היה כיף בקיץ שעבר, תודו. טיילנו ברוטשילד ובנורדאו, הקשבנו לדיוני רחוב אנטלקטואלים והרגשנו קצת כמו פעם כשהיינו בתנועה ונסענו לסופי שבוע של “כנס אכפתניקים”. ככה קראו לזה אז. אלא שבשנים שחלפו, בהן בגרנו, התאהבנו, נשברנו, למדנו, עבדנו, הולדנו, גידלנו ועשינו קריירה, קרה מה שקורה תמיד: גם התפכחנו קצת, החכמנו והבנו שעל רוב הדברים קל למחות, ולהתלונן. לשנות באמת, זה כבר סיפור יותר מסובך. ככה זה, עם הגיל והתבונה המצטברת מגיע הרצון לעשות אחרת, לשנות סדרי עולם, אבל באופן בונה. עשייה שלא תתפוגג כאשר תכבה האש בלבבות כי הממשלה עושה עלינו כיבוי צופים בקשת, את הקריירה הקאפיטליסטית שלי התחלתי כמעצבת אופנה בחברת קסטרו יחד עם דליה קפוזה שלמדה איתי בכיתה בשנקר. עבדנו  עשר שנים כצוות מתואם להפליא. אפילו דרשנו לתאם ולהשוות משכורות כתנאי לעבודה מול ההנהלה. זה בטח חוזה העבודה המשותף היחיד שנחתם בהיסטוריית מעצבי האופנה האינדיבידואליסטים. היינו חברות, עבדנו מצויין יחד, והיתה לנו תחושה ברורה ששקיפות, שיוויון ושיתוף פעולה הם היסודות המתאימים לנו על מנת שנוכל לצלוח את התחרות הקשה בעולם האופנה. הערכים האלו עשו לנו ולחברה רק טוב והם הבסיס להקמת המיזם החדש שלנו – רשת אופנה שיתופית. יחד עם עוד כמה שותפים מקצועיים, חלקם מן העבר ואת חלקם הכרנו תוך כדי העבודה על הפרויקט, החלטנו לתרגם את הידע, האמונה והרצון לעשות שינוי, למודל עסקי חברתי. החלטנו להתמקד ברעיון פשוט, קטן, שיהיה קל להבנה וקל להצלחה. אין הבטחות לאקזיטים גדולים, כנראה אף אחד לא יקנה דירה ברוטשילד בעקבות המיזם, אבל ניתן יהיה להראות הצלחה, לחלק רווחים לשותפים ולהוכיח התכנות. לא צריך יותר מזה בשביל שהעתיד יראה אחרת.  כי בעתיד, יהיה קשה מאוד להקים עסקים. פעם הספיקו הניצוץ, התעוזה ומעט ממון, היום, זה כבר לא מספיק. צריך ניצוץ, תעוזה, הרבה ממון או שיתוף פעולה ומשאבים על מנת לייצר הרבה ממון. רשת האופנה השיתופית היא הזדמנות חברתית כלכלית כדי לבנות לעצמנו ולילדינו דרך.

בטח תשאלו למה בחרנו בתחום כל כך תחרותי כמו אופנה? בגלל זה. התחרות גדולה כי כולם מתלבשים. רוב הזמן. וההיצע בשוק? מיועד בעיקר לנשים צעירות. בנות 12 עד 35. המיזם שלנו יפנה לנשים מעבר לגיל המופלג הזה. נשים בגיל התבונה, בעלות טעם, דעה, צורך.  מאז “כנס אכפתניקים” ועד לאמוק מותגי היבוא שמאיים להטביע אותנו, עברו הרבה שמעטס בנהר האופנה. מעצבים נולדו, חברות נפתחו והרבה יותר נסגרו. אבל דבר אחד רק גדל והולך – כולנו קונים יותר ויותר בגדים. גם אם אלו מפרנסים עכשיו פרולטריון מלוכסן עיניים וקומץ בעלים שלוקחים מיליונים הביתה. הנתונים האלו  מעוררים תחושת אי צדק אבל אפשר לעשות איתם מחאה בונה. אפשר להפנות את המשאבים שאנו מוציאים על קניות חזרה אלינו. אפשר לאחד משאבים של רבים על מנת לייצר את ההון הנדרש להקמת ארגון כלכלי רווחי. זה נשמע טריויאלי וברור מאליו לא? אז הנה כמה מהעקרונות המנחים של המיזם:

אנחנו מתחייבים לספק מוצרים בשווי ההשקעה על מנת למזער את הסיכון

המיזם מציע מודל המבוסס על אמון בין הארגון, השותפים, הלקוחות

סכום ההשקעה יגבה רק כאשר נשלים את הגיוס.

הסכום הגבוה במידה, מחייב מחד, ומאפשר להתאגד עם חברים מאידך.

לכל שותף או לקוח האפשרות להינות מהארגון באופן שווה בלי קשר למקום מגוריו.

יש הגבלות שכר ברורות המוכתבות בתקנון

לכל אחד הזכות להציע, להצביע להשפיע ולהיות פעיל.

קול שווה לבעל מניה או בעל מספר מניות בהצבעות האספה.

חלוקת רווחים ומעשר לקהילה על פי בחירת השותפים.

בתום שלוש שנים האסיפה צריכה לבחור מחדש את בעלי התפקידים

הקמת ארגון כלכלי בהשקעה של קבוצת שותפים רחבה, על מנת לייצר רווחים הוגנים לאותה קבוצה, נשמע חדשני, תמים, אבל זו דרכנו לעשות דברים אחרת, ולייצר שוויון הזדמנויות. אנחנו פונים בעיקר לציבור הנשים היום. אבל הופתענו לראות כמה גברים מגיבים בהתלהבות ומצטרפים בעצמם. מה שהם רואים היא הפלטפורמה. המודל העסקי שאנחנו מציעים מכוון לאופנת נשים. עסק קטן ומוגדר היטב שקל מאוד ליישם. אבל הפלטפורמה שתיווצר כתוצאה מכך – מתאימה לשרת כל דבר. בכל מקום. כמעט.

 אם היינו יודעות לעשות אפליקציות היינו משתדלות להקים מודל עסקי שיתופי של waze אם היינו מבינות במזון היינו רוצות להקים רשת מכולות וירטואלית, אבל אנחנו מבינות בבגדים. ובניהול של מותגים. לכן נשמח אם תצטרפו אלינו להקמת מותג האופנה השיתופי הראשון.

עוד מהבלוג של co.co.

Thumbnail

איזו חולצה תלבשי בליל הסדר?

למי שעדיין מתלבטת איזו חולצה ללבוש בפסח CO.CO. מציעה גישה רעננה ושונה לתהליך הבחירה וקבלת ההחלטות / צפרא פרלמוטר חג החרות היה מאז ומעולם יריית הזינוק למסע רכש קליל ומענג לרענון המלתחה. לא חשוב כמה בגדים שווים קנינו בסוף...

תגובות

פורסם לפני 6 years
Thumbnail

געגועיי למכופתרת-5 חולצות מכופתרות

 בתור ילד חודש ספטמבר הוא חודש מתסכל. החופש נגמר, חוזרים לבית הספר והאופצייה לבהייה ממושכת בטלויזיה תוך כדי אכילת ענבים, התחלפה ביקיצה מוקדמת וצעידה לבית הספר. בתור אדם...

תגובות

פורסם לפני 6 years

הגוף מספר הכל

עדית לעדן, (51) שותפה בco.co. היא אמנית קרמיקה וירטואוזית שפסליה הם תולדה של היכולת להתכוון כמו גם לשחרר. דנה לעדן, (25) סטודנטית לפיסיקה וכימיה היא בתה. יחד הן הצטלמו לפרויקט צילומי אמהות...