הבלוג של ענת גרבר

Tanaqua המרכז לספורט אקווה ג'ים

מייסדת ובעלים של "Tanaqua המרכז לספורט אקווה ג'ים". B.Ed בחינוך גופני (וינגייט) ונטורופתית מוסמכת. Tanaqua המרכז לספורט אקווה ג'ים, הוא ענף ספורט המתמקד בפעילות אירובית + כח באמצעות אימון במים, בדגש על מקצועיות, עדכנות,... +עוד

מייסדת ובעלים של "Tanaqua המרכז לספורט אקווה ג'ים". B.Ed בחינוך גופני (וינגייט) ונטורופתית מוסמכת. Tanaqua המרכז לספורט אקווה ג'ים, הוא ענף ספורט המתמקד בפעילות אירובית + כח באמצעות אימון במים, בדגש על מקצועיות, עדכנות, חדשנות, שיתוף ידע ויצירתיות.

עדכונים:

פוסטים: 12

החל מפברואר 2018

זהו. קיבלתן החלטה להצטרף לאימוני אקווה ג’ים!

בשלב זה, בין ההתארגנות הנפשית, להתארגנות הממשית של לבישת בגד הים, דאגה לשיער שעלול להרטב קצת והכנת התיק עם כל מה שצריך לאחרי האימון – עולות לא מעט שאלות.

בפוסט זה אענה על כמה שיותר שאלות הקשורות לתחום, על מנת להפוך את הקפיצה למים לקצת יותר קלה :-).

 

אימון אקווה ג'ים

1. מבחוץ, אימון אקווה ג’ים נראה כאילו לא מתאמצים בו בכלל. כאילו רק מלטפים את המים. האם בכלל שורפים קלוריות באימון כזה?

במהלך אימון אקווה ג’ים – כל תנועה שמבוצעת מאותגרת בהתנגדות תמידית מכל הכיוונים. במים הרבה יותר קשה לבצע את התרגילים מאשר ביבשה. לכן, באימון עיקר העבודה היא אירובי + כח.

במים ניתן להפעיל במקביל קבוצות שרירים שונות, ובכך למקסם את יעילות האימון.

2למה המדריכה עומדת מחוץ למים? למה היא לא איתנו בתוך הבריכה?

אם המדריכה תעמוד עם כולן בתוך המים, המתאמנות לא יוכלו לראות את התרגילים, והמדריכה עצמה לא תוכל לתקן ביצוע לא נכון.

3. אני לא מצליח לעשות את התרגילים בקצב של המדריכה, וזה מאוד מתסכל אותי. מה לעשות?

לכל אחת קצב משלה, ויכולת משלה. המדריכה מדגימה בקצב מסוים, ולשם יש לשאוף להגיע. לעיתים לוקח זמן עד שהשרירים מתחזקים והגוף לומד לנוע ביעילות בתוך המים.

ככל שרמת הכושר עולה, ניתן יהיה לבצע את התרגילים בקצב מהיר יותר.

סבלנות והתמדה הן מילות המפתח.

4. אני לא מצליח לבצע את כל התרגילים שהמדריכה מדגימה. אולי זה פשוט לא בשבילי?

מכלול התרגילים באימון אקווה ג’ים הוא כמו שפה חדשה. השילוב בין המים, תחושת הציפה, הצורך של הגוף כל הזמן להתאזן במים ובנוסף לכל אלו, גם תרגילים שלא רגילים לעשות ביבשה.

נכון, לוקח קצת זמן ללמוד את כל התרגילים. בעיקר בהתחלה, כשיש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות בו זמנית, וכל כך הרבה שרירים שצריכים לפעול במקביל.

תוך מספר שיעורים בודדים המתאמנות כבר מכירות את התרגילים הבסיסים, ואפשר להתקדם ולהתמקד ב”איך”: באיכות הביצוע. זה השלב בו גם ניתן להגביר קצת את הקצב, כי כבר לא צריך להקדיש כל כך הרבה מחשבה ומאמץ בביצוע.

5. האם אני יכולה להצטרף לאימון אקווה ג’ים – גם אם אני לא כל כך אוהבת לשחות?

באימון אקווה ג’ים המתאמנות עומדות עם הרגליים על הרצפה, כאשר המים מגיעים לגובה החזה, והראש מחוץ למים.

אין צורך בידע קודם. לאט לאט מתרגלים ולומדים להכיר את סביבת המים. העמידה הופכת ליציבה יותר, ומהר מאוד הגוף לומד לייצב את עצמו מול התנועתיות המתמדת של המים.
6. אני סובלת מבעיה רפואית כלשהי. האם עלי ליידע את המדריכה?
כן! בהחלט.
חשוב שהמדריכה תהיה מודעת למצבים רפואים (כגון סכרת, החלמה ממחלה ממושכת וכו’) או בעיות אורטופדיות למיניהן – על מנת שתוכל לתת הנחיות מתאימות, ועל ידי כך לא לגרום לנזקים נוספים ומיותרים.
7. למה כולן מתעקשות להצטופף ולעמוד באותו מקום בבריכה? הרי יש את כל אורך הבריכה? (בבריכה משופעת)
בשיעורים שמתקיימים במים רדודים, יש חשיבות רבה לעומק המים. העומק המומלץ לעבודה במים רדודים הוא עומק של גובה החזה.
בעומק נמוך מזה העומס על השרירים גדל, ובמים עמוקים יותר, תהיה פחות שליטה על התנועה, מאחר ואין אחיזה טובה ברצפה.

אם יש לכן שאלות נוספות, אתן מוזמנות לשאול ולהגיב.

www.tanaqua.co.il

עוד מהבלוג של ענת גרבר

תצוגה מקדימה

הידעת- אם תבצעי אימון ריצה, ואת אותו אימון בדיוק תבצעי במים, הדופק במים יהיה נמוך יותר!

מעצם הכניסה למים בבריכה, הדופק יורד ב-13%. כולם יודעים – ובעיקר מרגישים – שברגע שנכנסים למים, משקל הגוף משתנה. טוב, הוא לא באמת משתנה, הוא רק מרגיש אחרת, בגלל הציפה (ולמי שרוצה להעמיק בנושא זה... חפשו בגוגל "חוק...

איך לשפר את היציבה שלך בתוך 3 שניות...

שינוי אחד קטן יכול לשפר משמעותית את היציבה ואת התועלת שלכם מאימון אקווה ג'ים™. וזה יותר קל ממה שאתם חושבים [youtube https://youtu.be/qkNbMJig7SU] מידי פעם בסוף האימון ניגשים אלי מתאמנים, ואומרים לי "ענת, אני לא מצליח לעשות את התרגילים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה