הבלוג של טלי בריל

talibrill

אמא דיגיטלית, יזמית חברתי, יו"ר משותף בהורים דורשים מהפך בחינוך , ומומחית בג'נגול תמידי בין עבודה שלושה ילדים וכלבה www.talibrill.com עקבו אחרי ברשת talibrill

החל מיולי 2012

חמושה בשני ילדים, והרבה התלהבות יצאתי לסיור לקראת פעילות סוכות בפארק אריאל שרון או בעברית חירייה . חזרנו עם כמה תובנות וגם המלצות

01/09/2013

נוף מדהים צילום טלי בריל

אני מודה אני סוג של ירוקה, אני תמיד אומרת שאני מנסה להיות ידידותית גם לכדור הארץ , אנחנו בבית מנסים למחזר, בקבוקים, שקיות, קרטונים קופסאות אנחנו משתדלים לעשות איתם עוד משהו אחד. ועדיין כמו כל ישראלי ממוצע גם אנחנו תורמים לערימת הזבל.

הילדים בעניין של מחזור מזמן, כחלק מהחוויה המשפחתית אנחנו עושים יחד דברים, לשמחתי בגני הילדים השכילו להמשיך ולתמוך עם הרעיון, וגם עתה הבכורה נכנסה לבית ספר שבתהליכים להיות בית ספר ירוק,  ואת האמצעי רשמנו לגן ירוק בעיקר בגלל הרעיון והשיחה עם הגננת על חינוך ירוק . בקיצור אנחנו משתדלים , למרות שאנחנו לא הארד קור , ולא הכול ממוחזר ואין אוכל אורגני בבית .

שהודעתי לילדים שנוסעים לחירייה העיניים שלהם נפתחו, מבחינתם זה ההר המסקרן בדרך לספארי, לפעמים שעוברים בדרך אני מספרת להם שכל הענק הזה זה בעצם הר זבל. זה לא כל כך נתפס בעיניהם , איך הר יכול לצמוח מזבל?

אז נסענו בשימחה וכל הדרך באוטו דיברנו על מחזור, ומה נעשה עם הקופסאות החדשות שהצטברו על השיש :)

הגענו לחירייה,בכניסה לא הייתי בטוחה שאנחנו במקום הנכון, כביש משובש לחלוטין, צחנה חזקה ומראה קצת מפחיד, אם לא השומר האדיב בכניסה שכיוון אותי ללמעלה סביר להניח שהייתי חוזרת על עיקבותי במיידי.

אז עלינו במעלה הכביש, והגענו לעולם אחר, ברוכים הבאים לפארק אריאל שרון הכריז השלט.  עליה ועוד עליה והגענו לחניה של התצפית.

את הסיור שלנו התחלנו במפגש בנקודת התצפית, בה סיפרו לנו על ההחלטה להפוך את הר הזבל לריאה ירוקה במקום לעוד פרויקט נדלן כמו אילו שנשקפים מהתצפית,( ביני לבין עצמי עברה בי המחשבה אם זו החלטה אמיצה של שרון, או שהקרקע פה כל כך מזוהמת ) משם חמושים במדריכה אנרגטית שהזכירה לי יותר מכל את עדי אשכנזי ומדריך קצת יותר רציני עלינו על רכב ספארי לסיור שטח. העלייה לרכב הייתה אטרקציה בפני  עצמה , קצת טלטלות ויצאנו לדרך, כבר בכניסה קיבלנו הסבר על איך נראה ההר, בחתיכה חסרה שאכן מזכירה בצורתה לזניה, פיסות פסלות , שכיבת אדמה, פסולת , אדמה. אין דרך מוחשית מזו להפנים שזה מה שנשאר מכל מה שאנחנו קונים וזורקים לפח

נוף מדהים צילום טלי בריל

המשכנו יחד לתחנת המעבר, אומנם בחיריה כבר לא טומנים זבל, אך זו עדיין משמשת כתחנה מעבר בדרך למטמנה בדרום. המראה של משאיות נכנסות יוצאות, ודחפורים ממלאים משאיות ענק בזבל הוא אומנם בלתי נתפס אבל מה שהכי נתפס זה הריח. הצחנה ליתר דיוק. בשלב הזה הייתי בטוחה שלמרות שהמדריכה שלנו הייתה סופר קולית עוד רגע הבכורה נפרדת מארוחת הצהרים שלה על היושבים לידה.

אילו רק אפשר היה להעביר ריח צילום טלי בריל

המשכנו לנסיעה סביב נחל שפירים, מדהים איך הנוף  והריח השתנו ברגע עולם אחר לגמרי , קיבלנו הסבר על בעלי החיים באזור, על הליך הניקוי של הנחלים , קיבלנו הסברים על הילך השיקום הלא פשוט של הפארק ועל התוכניות שאט אט יוצאת לפועל ובסופם הוא יהפוך לראה ענקית ופארק מדהים בגוש דן.

חובבי הרכיבה שמחו לשמוע כי בפארק יש ב 25 ק”מ של  מסלולים שונים המתאימים גם למשפחות, וחובבי האגמים ביננו שמחו לראות איך אגם הולך ומוקם.

ספארי - כל נסיעה חוויה צילום יח"צ בן ניקסון

סיימנו את הסיור בביקור במרכז לחינוך סביבתי. המרכז המחודש בימים אלו מציג עבודות  ומייצגים שונים כולם מדברים שנאספו מהזבל, והפכו ליצירות אומנות ודברים שמושים. המראה מרהיב ומראה שעם קצת דמיון אפשר לעשות דברים מדהימים.

בדרך חזרה הבייתה השיחה כבר נסובה על  הנסיעה ברכב , כמה ציפורים יש בפארק ואיפו הם היו קודם, וכמה חשוב גם למחזר וגם לשמור על הכדור. ובעיקר על מה נעשה עם חלקי הצעצועים השבורים שיש לנו…

טעון שיפור : הכניסה עצמה

נחקק בזכרון : תחנת המעבר, שבזכותה נחקק הביקור כביקור בפח הירוק  הכי גדול בגוש דן .

דבר המבקרים : שווה ביקור חוזר (לא כולל תחנת ההטמנה פעם אחת הספיקה )

“כשפסולת, טבע ותרבות נפגשים” – אינפורמטיבי:

• מתי : בחוה”מ סוכות:22-24/9
  • איפו : פארק אריאל שרון – חירייה (דקה וחצי מת”א, חמש מרמת גן )
  • מה בתוכנית  : פעילות מתאימה למשפחה  אורכה  4 שעות  ותתקים בשני סבבים 09:00-13:00 ו 14:00-18:00 . היא כוללת כוללת נסיעה ברכבי ספארי, סדנאות יצירה אקולוגיות במרכז לחינוך סביבתי,( בין הסדנאות : הכנת תכשיטים מצינורות, סדנת הכנת בובות משאריות בדים, סדנת מזון קומפוסט ועל מה שביניהם, סדנת שף מתוקה, סדנת שף מלוחה, הכנת אדניות תלויות למרפסת משקים ממוחזרים, הכנת ממלכה מקרטונים וביקור במתחם של סוכות ממוחזרות מ-100% אחוז תוצרת חירייה. ) סיור היכרות עם מהפכת הפסולת של גוש דן, שיקום הר הפסולת והפיכתו לפארק מטרופוליני, פעילות של טיבוע ציפורים על ראש ההר  תצפיות על כל גוש דן מפסגת ההר, מתחם סוכות ממוחזרות ומיוחדות  וטיפים שמלמדים איך אפשר להציל את העולם
  • עלות : כניסה  – 35 ₪ ( ילדים מתחת גיל 4 – ללא תשלום, יש אפשרות לכרטיס משפחתי מוזל )
  • אופציה לחסרי רכב : הסעות מסודרות בהרשמה מראש ממתחם חנה וסע   ברכבת מרכז בשעות 08:15 ו 13:15 בהרשמה מראש.
  • אני יש לי רק שאלה : פרטים נוספים והרשמה www.parksharon.co.il, www.hiriya.co.il

עוד מהבלוג של טלי בריל

הכל תלוי בכם

אחרי  עשרות שיחות עם הורים, ובא לי לצעוק שאפשר להמשיך ולקטר ולהתלונן על העלויות של החוגים, על העלויות של הצהרונים ולקטר שהמחירים של הקייטנות העירוניות זה שוד אפשר להמשיך לקטר על כמה קשה לגדל ילדים פה, ואיך זה שאין...

סיגריות זה לא משחק ילדים!

בעוד מספר שבועות יחלפו להם  תשע שנים מהסיגריה האחרונה שלי, ולמרות המאמצים שהשקעתי בהפסקת העישון שלי, לפעמים נדמה לי שמעולם לא ממש הפסקתי לעשן, גם אם זה בקטנה. תמיד יש עשן סיגריה איפשהו. אין לי משהו אישי נגד מעשנים, לא...

אני רוצה חופשות יחד עם הילדים

קוראים לי טלי ואני אוהבת זמן עם הילדים שלי, אני יותר מאשר אוהבת חופשות משותפות עם הילדים. קחו לדוגמא את יום העצמאות שחגגנו לא מכבר, כל בני הבית יחד, אין לחץ של פיזורי בוקר בגנים ובבית הספר אל מול העבודה והלקוחות הממתינים....