מ 12 עד 16 המדריך למתבגרת הדור הבא – כל מה שהמתבגרות שלנו ואנחנו באמת צריכות לדעת על הגיל הזה

גיל ההתבגרות, שתי מילים שהייתי מעדיפה לשכוח. אני קיבלתי את המדריך לנערה המתבגרת מ12-16, המוכר לכולנו ושהתאים אולי לשנות החמישים. כעת ממליצה לכם על ספר נפלא למתבגרות ולהורים שלהן שנמצא במימון המון. ספרה של נעמי כץ ביוטיפול להיות נערה מועצמת

ביוטיפול הספר
ביוטיפול הספר

המדריך החדש לנערה מתבגרת בעולם של רשתות חברתיות – וגם להורים שלה

האם את זוכרת את הנשיקה הראשונה שלך?

את שברון הלב הראשון שלך?

את החזייה הראשונה שלך?

עד כמה קשה ומבולבל ומורכב היה להיות נערה מתבגרת?

 ועד כמה הכול מורכב וקשה ביותר לנערות המתבגרות בעידן הסלפי, הלייק, האינסטוש והפייסוש?

כשאצלנו היו מריבות על מסיבות, מי הוזמנה לאן ומי לא? ועל מי עושים חרם? יכולנו לפחות לחזור הביתה לקרוא ספר ולנוח מהכול עד למחרת בבוקר. היום כל ריב קטן מועצם ברשתות החברתיות והופך לציבורי, החברה שולחת מסרים על כך שיפה זה מה שסקסי ומקבל הרבה לייקים, ומיניות חודרת לתרבות בגיל צעיר בהרבה ובצורה בוטה יותר. לא תמיד יש לנו את הכלים לעזור למתבגרות ולמתבגרים שלנו והם גם לא תמיד פונים אלינו לעזרה. בייחוד היום עם המגוון המבלבל של הרשתות החברתיות.

26730761_1468919413221043_7715350415952825380_n

בדיוק עבורנו ועבור המתבגרות שלנו כתבה נעמי כץ  את הספר : ביוטיפול –  נערות מגלות עוצמה ויופי, שזכה להצלחה בארה"ב וכעת היא בעיצומו של קמפיין מימון המון כדי לתרגם אותו לעברית ולהמשיך בפעילות שלה להגדרה מחדש של התרבות עבור מתבגרות.

[youtube zmrvr4ce6xk nolink]

נעמי כץ מחנכת ומובילה חברתית, מחברת הספר ביוטיפול – נערות מגלות עוצמה ויופי, שיצא לאור בארה"ב, פנתה אליי לעריכת תרגום הספר לעברית, אני בדרך כלל לא משתפת בפרויקטים שלי לפני שהם יוצאים לאור אבל הרגשתי שהספר הזה כל כך חשוב וחבל כל כך שלא קראתי אותו כשהייתי נערה, אני בטוחה שהוא היה עוזר לי להתמודד עם הקשיים והבלבול של גיל זה, בטח טוב יותר מהספר מ-12-16 מדריך לנערה המתבגרת שאמא נתנה לי לאחר השיחה עם האחות על שינויים גופניים בגיל ההתבגרות ואמרה לי שאם יש לי עוד שאלות שאשאל אותה, במבט מצוקה של בבבקשה אל תשאלי אותי שום דבר.

מדריך לנערה מתבגרת
מדריך לנערה מתבגרת

למי שמתגעגעת לספר שביקש להדריך אותנו במעבר מילדות לבגרות, קישור לכתבה מרתקת במאקו  על הספר במבט של היום.

אני התבגרתי מבחינה גופנית מוקדם יחסית, התביישתי לספר לחברותי על המחזור שקיבלתי, התביישתי כשהבנים בדקו למי יש כבר חזייה, והייתי מבולבלת מהרגשות הסותרים שהרגשתי כלפי עצמי, המיניות המבצבצת והרגשות לבנים. אז עוד קראנו להם הבנים.

 אחרי שקראתי את ספרה של נעמי כץ, (המדריך למתבגרת הדור הבא, אפשר לקרוא לו),  יכולתי רק להצטער על כך שלא היה לי אותו בשנות ההתבגרות הלא פשוטות שלי, תאמינו לי, הייתי ילדה ונערה שאהבה מאוד לקרוא ספרים וחיה בעיקר בעולמה הפנימי, לא תמיד ידעתי להתמודד עם קשיי גיל ההתבגרות, המחזור, השינויים בגוף, המתחים בהתמודדות עם חברות וחבורות, שלא נדבר על עולמם המוזר של הבנים בגיל ההתבגרות. אחרי עשרים שנה התמודדתי עם מתבגר משלי ועם הקשיים של נער בגיל ההתבגרות. הלוואי שהיה לי את הספר לטובת שנינו.

נעמי כץ
נעמי כץ

 נעמי היא סופרת ומחנכת העובדת עם נשים צעירות כבר למעלה מעשרים שנה. מחברת הספר 'ביוטיפול: להיות נערה עוצמתית' ובנוסף, מייסדת 'ביוטיפול פרוג'קט', תנועה המוקדשת לבניית ביטחון עצמי בקרב נערות מתבגרות ונשים צעירות. היא ילידת ניו-יורק וכעת מתגוררת בגליל, היא עובדת עם מדריכים ונשים צעירות בארץ, ברחבי ארצות הברית ובעולם בכלל.

הספר יצא לאור באנגלית וכעת מתקיים פרויקט מימון המון להוצאתו לאור בעברית

איורי הספר – דניאל פלג

2846ae7a-1777-407a-9318-2792146b1e32

'ביוטיפול׳ חושף את האמת שבתהליך הפיכתנו לנשים בעולם שבו ריטוש שווה ליופי – בעוד במציאות יופי הוא להיות מי שאת. ביוטיפול מציע  לנו האמהות ולנערות דרכים לתמוך בנשים צעירות בהתמודדות עם נושאים עכשוויים: דימוי גוף, תקשורת, מערכות יחסים, תחרות, מין ולחץ חברתי. הספר חוקר כיצד מתבגרות רואות ומדברות על אודות עצמן? ועונה על השאלות המשמעותיות שאותן נשים צעירות מפחדות לשאול.

​בספר מוצעות דרכים להתמודדות עם תהליך ההתבגרות ועם טיפוח העצמי שלהן. נעמי עובדת כמורה עם נערות צעירות ברחבי העולם, אורגת עם המתבגרות את סיפוריהן ומעוררת השראה בקרב נערות מתבגרות המחפשות הכוונה בעולם מאתגר.

​ "הספר 'ביוטיפול'  מבקש לשמש כאחות גדולה וחכמה היכולה לענות על שאלות שאולי אתן מתביישות לשאול. בתקופות שבהן אתן מרגישות שהעולם מבלבל ובוגדני והדרך לא ברורה, בקריאה בספר תקבלו הכוונה לקראת נשיות בריאה."

 נעמי מספרת כי המניע לספר היה בקשתו של אב מוציא לאור שהרגיש שהוא לא מצליח לתקשר עם בנותיו המתבגרות.

 הספר ביוטיפול

נפגשתי איתה לשיחהאז איך את עושה את זה?

אני עובדת עם נערות מעל ל-20 שנה ואני רואה איך העולם שלהן משתנה, ואת האתגרים שמולם הן עומדות.  אני מבינה שגם הן יודעות שזו לא הדרך  – הן לא רוצות להתייחס לעצמן כאל חפצים, לא רוצות להרגיש מוצפות מהמסרים המגיעים מהרשתות ומהחברה. ההפך – הן רוצות לצמוח להיות נשים בטוחות, חזקות ומאושרות. בואו נעזור להן.

 לפני כמה שנים, אבא של אחת מתלמידותיי ביקש ממני לכתוב ספר לנערות – ספר שמדבר אליהן, בגובה העיניים ומעניק כלים שיסייעו להן בתקופה המבלבלת הזאת. כתבתי, והספר יצא באנגלית לפני שנתיים.

ראיתי עד כמה הספר תומך בבנות מתבגרות שקראו אותו באנגלית, עד כמה השפה והנושאים נוגעים להן ללב, ובאמת מאפשרים להן להתחבר לעצמן ולכלים שיש להן כדי לשמור על האהבה העצמית ועל הביטחון בתקופה המורכבת הזאת. וכשהבנתי שהספר האחרון שיצא בעברית ופונה לבנות נכתב לפני  למעלה מ-10 שנים –

ידעתי שהכרחי לתרגם ולהוציא אותו לאור בארץ. ועכשיו אני זקוקה לעזרתכם להגשים את החלום ולהוציא את הספר

הספר מיועד לבנות מתבגרות, והוא יעזור גם לכם, ההורים, להגיע אליהן, לראות את העולם דרך העיניים שלהן, וכך גם להבין מהי התמיכה שלה הן זקוקות.

בספר, אני מספרת סיפורים – גם שלי וגם של בנות שאיתן עבדתי לאורך השנים – ודרך הסיפורים אני מציעה אסטרטגיות התומכות בנשים צעירות בהתמודדותן עם נושאים עכשוויים כמו דימוי גוף, תקשורת, מערכות יחסים, תחרות, מין ולחץ חברתי.

 ​אין לי אלא להסכים ולהמליץ בחום: תמכו בספר הזה וקנו אותו למתבגרות החביבות עליכן, הוא ישנה את חייהן לא פחות.

קוראת ספרים
קוראת, בלוגרית ובעיקר עורכת ספרים. קוראים וכותבים מוזמנים לאתר שלי כדי להכיר אותי יותר ואת מה שאני עושה shlomitlica.co.il