הבלוג של streetpopupshop

פופ אפ בלוג | pop up blog

ש-לום! אני אורלי, ורבים מכירים אותי כ-אורלי מ- spotlight pop up shop, חנות הפופ אפ ע"י אורנה ואלה בשינקין 33 בתל אביב. בשנה שחלפה מאז הקמתי את החנות, שהינה פורצת דרך וייחודית, צברתי ידע וניסיון רב, שהובילו לתובנות ומסקנות אותן אחלוק... +עוד

ש-לום! אני אורלי, ורבים מכירים אותי כ-אורלי מ- spotlight pop up shop, חנות הפופ אפ ע"י אורנה ואלה בשינקין 33 בתל אביב. בשנה שחלפה מאז הקמתי את החנות, שהינה פורצת דרך וייחודית, צברתי ידע וניסיון רב, שהובילו לתובנות ומסקנות אותן אחלוק אתכם פה בבלוג. מבטיחה לכתוב בקצרה, בהומור, ולתת ערך מוסף. אתם מוזמנים לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/spotlight.pop.up.shop?ref=hl וגם לכתוב לי ל: [email protected]

עדכונים:

פוסטים: 5

החל מפברואר 2015

24/02/2015

פוסט שני: 15 שנים לקונספט

מקור קנספט ה-pop up בארה”ב על רקע המצב הכלכלי והצורך למצוא פתרונות שיווקיים טרנדיים ושונים, במטרה לתת ללקוחות חווית קניה ייחודית, ערך מוסף ועניין, בעולם שבו הכל  More of the same. העסקים הבינו שכדי לשמור על בידול להגדיל מחזורים ולהתקיים עליהם לקצץ בהוצאות, לצמצם שטחי מסחר קבועים ולהמציא את עצמם מחדש. מקובל לייחס את מקור הקונספט למנהלי חברה קליפורנית שמראה תורי קונים ארוכים שהמתינו למהדורה מוגבלת של מוצר בצד חנות שנסגרה עם גמר המלאי בטוקיו – הוא שהבריק להם את הרעיון עוד ב- 1999.

בתחילת דרכן היו בעיקר חנויות פופ-אפ למותגי אופנה ורשתות קמעונאיות. חנויות יעודיות הוקמו בתקופות החגים על פי העניין. חנויות תחפושות להלואין, חנויות ייחודיות לפני פסחא, וחנויות מתנות לקראת הכריסטמס. חנויות הפופ אפ נועדו לקדם מוצרים חדשים שיתופי פעולה מיוחדים או מהדורות מוגבלות של מוצרים קיימים על-מנת ליצור באזז וחוויית מותג מבדלת. בהמשך גם חברות וארגונים מתחומים אחרים מאמצים את הקונספט במטרה ליצור חוויה ייחודית ביחס לפעילותם השוטפת. חנויות הפופ אפ נפוצות מאוד בניו יורק, בוסטון, יוסטון ומיאמי והיום גם באירופה ובישראל.

למרות חיי המדף הקצרים שלהן, חנויות הפופ אפ אינן עסק זול. הן מושקעות, מעוצבות, חלקן יצירתיות במיוחד ומעוררת השראה וסקרנות. ככה זה נראה:

 ADIDAS  HM-Beach-Pop-up-StorePUMA

 הקונספט הזה עומד ביחס ישר לשוק הנדל”ן. בעוד רשתות מתייעלות ומצמצמות שטחי מסחר וחנויות נסגרות לטובת פעילות אונליין ומעבר לקניונים, בעלי הנכסים שלא רוצים להשאיר את הנכסים ריקים, משכירים אותם לתקופות קצרות ועד למציאת שוכרים קבועים.

Store for rent

Store for rent

הטרנד לא פסח גם על ענקיות הקניות והטכנולוגיה. לקראת חג המולד 2011 פתחהeBay  חנות פופ אפ בווסטאנד שבלונדון במסגרתה מכרה במשך 5 ימים מוצרים של 200 המוכרים הפופולריים בבריטניה החל מביגוד ועד צעצועים. הייחוד בחנות היה שהקניה התבצעה כולה באמצעות הסמרטפונים ישירות באתר, וללא קופות. המוצרים נשלחו לבתי הרוכשים כמו בקניה רגילה באתר והם נהנו מחווית קנייה ללא סחיבה ושקיות.

EBAY

בכריסמס 2013 פתחה Google  שורה של חנויות זמניות בערים מרכזיות בארה”ב כמו וושינגטון, NY,  שיקאגו לוס אנג’לס, במסגרתן מכרה מכשירי נקסוס ואפשרה התנסות בכרום.

google google1

בישראל, גם הבינו מזמן שהציבור רוצה חווית קניה שונה, לטעום להתרגש להתפנק להתפנק להתפנק, וישנם כבר שחקנים רבים בזירת הפופ אפ’ס אשר מעת לעת שוכרים לעצמם חלל או שטח מסחרי ומקימים בו חנות זמנית למותג אותו הם רוצים לחשוף, להשיק או לקדם. החלוצה בתחום היא חברת שטראוס אשר בקיץ 2007 הקימה, וממשיכה להקים מידי קיץ, פופ אפ מושקע ומגרה בנמל תל אביב למותג Magnum, ה- Magnum store. 

מגנום 3 מגנום מגנום1

אחריה נוספו רשתות ומותגים רבים, ובהן המשביר לצרכן וחברת לוריאל שפתחו חנות פופ אפ למותג לנקום, חוגלה שעשתה פופ אפ לחיתולי Huggies, ג’ילט וסמסונג שפותחים מידי שנה חנויות ענק בכיכר רבין במסגרת מרתון תל אביב, חנות פופ אפ של בירה DUVEL, אלמביקה בדיזינגוף, מארק ג’ייקובס בקניון רמת אביב, חומוס פופ אפ’ס, חנות הטפטים גולדשטיין גלרי שפינתה מקום בחנות שלה בבוגרשוב בתל אביב לסטודיו העיצוב ההולנדי פיפ, וכמובן חנות הפופ אפ של מותג האונליין Adika שנפתחה ברחוב שינקין ל- 3 חודשים ב- 2014 ומשכה אליה המונים, והרשימה עוד ארוכה.

DUVEL BEER POP UP חומוס פופ אפ יhuggies

עדיקא שינקין

באופן מובן, אני לא אוכל לסיים את הפוסט הזו בלי להזכיר את Spotlight pop up shop, חנות הפופ אפ בשינקין שנפתחה לפני כשנה כחנות הפופ אפ הקבועה הראשונה ברחוב הישראלי. ייחודה הוא בכך שבעוד ובמודל המוכר מותג פותח לו חנות בלוקיישן נבחר, חנות הפופ אפ קבועה ומידי שבוע מתחלפים בה המותגים. החלל המעוצב והמאובזר נועד לשרת מותגים, חנויות אונליין, עסקים מחוץ לעיר שרוצים לבוא ולפגוש את הלקוחות שלהם במציאות, לאפשר היכרות- מדידה-טעימה חשיפה ללקוחות חדשים ואז לחזור לשגרה. יתרונו של המודל שהוא חוסך למותגים את כל העיסוק במציאת מקום, ניהול מו”מ לחוזה שכירות על כל המשתמע מכך, שיפוץ, עיצוב, רכישת ציוד תצוגה, והכל לזמן קצר ממש. לא לכל העסקים יש את המשאבים הדרושים לכך, וזהו פתרון מושלם המאפשר קיומה של חנות פיזית לזמן קצוב ללא כל הטרחה וההוצאות הנלווים.

המיזם שלי שוכפל בשנה האחרונה כמה פעמים וניתן למצוא היום מספר חללי פופ אפ במתכונת דומה ברחבי תל אביב ובערים אחרות.

spotlight new2

Spotlight pop up shop | חנות הפופ אפ בשינקין

זהו להפעם, ואם יש לכם שאלות תשאלו. אחרת איך תדעו?

אורלי

עוד מהבלוג של streetpopupshop

תצוגה מקדימה

בפופ אפ, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

ברוכים הבאים ל- פופ אפ בלוג שלי. כאן אספר לכם על הקונספט של חנויות ה- pop up. אסקור מגמות בעולם, אסביר למי קונספט הפופ אפ יכול להתאים ולמה, אפרט שגיאות שאסור לעשות ואדגיש מה כן חשוב, אספר איך בוחרים את הלוקיישן הנכון עבור המותג...

תצוגה מקדימה

Online Vs. Offline - שימוש בחלל הפופ אפ לשילוב ערוצי שיווק

שילוב ערוצי שיווק זה שם המשחק.   חנויות און-ליין מגיעות לחללי פופ אפ, חנויות פיזיות מקימות פלטפורמות מכירה באינטרנט. וכולם נמצאים גם כאן וגם שם. המעבר המסיבי למכירה...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

14 צעדים בדרך לפופ אפ מוצלח

14 צעדים בדרך לפופ אפ מוצלח - הפוסט השלישי  פתיחת חנות בקונספט של pop up shop לזמן קצר היא אירוע מרגש, מיוחד ומשמעותי בחיי העסק, בעיקר של עסקי online שרוב זמנם לא פוגשים לקוחות, והינו שלב חשוב בדרך של המותג      לפומביות וחשיפה רחבה...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה