הבלוג של streetpopupshop

פופ אפ בלוג | pop up blog

ש-לום! אני אורלי, ורבים מכירים אותי כ-אורלי מ- spotlight pop up shop, חנות הפופ אפ ע"י אורנה ואלה בשינקין 33 בתל אביב. בשנה שחלפה מאז הקמתי את החנות, שהינה פורצת דרך וייחודית, צברתי ידע וניסיון רב, שהובילו לתובנות ומסקנות אותן אחלוק... +עוד

ש-לום! אני אורלי, ורבים מכירים אותי כ-אורלי מ- spotlight pop up shop, חנות הפופ אפ ע"י אורנה ואלה בשינקין 33 בתל אביב. בשנה שחלפה מאז הקמתי את החנות, שהינה פורצת דרך וייחודית, צברתי ידע וניסיון רב, שהובילו לתובנות ומסקנות אותן אחלוק אתכם פה בבלוג. מבטיחה לכתוב בקצרה, בהומור, ולתת ערך מוסף. אתם מוזמנים לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/spotlight.pop.up.shop?ref=hl וגם לכתוב לי ל: [email protected]

עדכונים:

פוסטים: 5

החל מפברואר 2015

 

מה זה פופ אפ | למי זה מתאים | יתרונות וחסרון :

Pop up store היא חנות זמנית, לזמן קצוב וקצר מאוד. שבוע- שבועיים. החנות ממוקמת במיקום מרכזי בציר התנועה של הלקוחות, נוגעת בנימי הסקרנות הטבעית שלנו, ויוצרת סביבה באזזז רציני במטרה להיחשף למספר מקסימלי של לקוחות חדשים בתקופת קיומה הקצרה.

החנות, כפי שמה, poping up – מופיעה לרגע ואז נעלמת. פאף. וזה בדיוק הקונספט שלה. היא לא כאן להישאר והזמניות שלה היא הכח שלה.

poping up

פעמים רבות חנות ה- פופ אפ מחוברת לאירוע מיוחד שקורה בסמוך (מרתון ת”א, שבוע הספר, פסטיבל השוקולד וכו’) ופונה למעשה לקהל המשתתף באותו אירוע מתוך הנחה, נכונה, שזהו קהל לקוחות רלוונטי עבורה. לעיתים הפעילות היא של מספר עסקים באותו תחום, למשל עיצוב הבית, אופנה וכו’, או במסגרת שיתופי פעולה מעניינים.

החנות נפתחת עם פעילות שיווק ופרסום מתאימה, תוך שימוש בהרבה סיסמאות מכירה הנוגעות במוגבלות המלאי וזמניות  ההזדמנות, ולמשל מכירת סאמפלים, limited edition, must have, אסור לפספס, ולרוב זה באמת נכון. הפרסום נעשה בעיקר ביחצנות, דפי פייסבוק, מפה לאוזן, ובבלוגים שונים.

ישנן סיבות רבות ומגוונות לביצוע מכירה בקונספט של pop up shop, ולכן המודל יכול להתאים לעסקים ומותגים שונים ולצרכים שונים:

בעייני, המודל נותן מענה בראש ובראשונה לחנויות אונליין שרוצות לפגוש את הלקוחות. לאפשר להם לגעת במוצר- למדוד- למשש- לטעום- להכיר. הלקוח, שיוכל לבחון את המוצר בחושיו יהיה מוכן ובשל יותר לרכוש בהמשך בחנות הוירטואלית, אחרי שהבין את איכות המוצר ולמד מהי המידה שלו ולמה לצפות מהמותג. בתקופה שבה אנו נמצאים, שבה יש מעבר מאסיבי של עסקים ולקוחות כאחד למכירה/קניה באינטרנט, יש חשיבות רבה לפגוש את הלקוחות במציאות מפעם לפעם, לחזק את האמון במותג. שילוב ערוצי שיווק אופליין/אונליין היא דרך חשובה למותגים מקומיים לשמור על יתרון ביחס למותגי אונליין מחו”ל שפעמים רבות אנו רוכשים מהם מוצרים בחוסר התאמה מאכזב. מותג מקומי שעובד בעיקר באינטרנט יכול להזמין את הלקוחות לחנות זמנית פיזית וליצור מחויבות למוצר בעוד מותג מקביל בחו”ל לא יכול.

אחד המותגים הוירטואליים הבולטים שעושים שימוש במודל היא Adika, אשר עשתה כבר מספר אירועי פופ אפ מוצלחים המושכים אליהם כמות גדולה של קונות, למרות התורים הארוכים שלא הרתיעו את הלקוחות המורגלות בקנייה באונליין.

 עדיקא פופ אפ בשינקין עוד שקית

שימוש נוסף בפלטפורמה הזו הוא של חנויות מחוץ לעיר. גידול של עסק הוא גם על ידי הגדלת סל המוצרים אבל בעיקר ע”י הגדלת כמות הלקוחות. דבר קיומה של חנות נייחת שנמצאת במקום גיאוגרפי מוגדר ומצומצם לא תמיד יגיע לידיעת מספיק לקוחות מרוחקים. פתיחת חנות זמנית במקום שבו עוברים הלקוחות הפוטנציאליים, בטריטוריה שלהם – תשיג תוצאה זאת. גם אם המפגש לא יסתיים במכירה מיידית – אם הלקוחות יתרשמו מהמותג או מהשירות – הם ידעו למצוא אותו בהמשך ולהפוך ללקוחות קבועים של החנות.

השקה של מוצר / קולקציה חדשים יכולים להוות סיבה טובה לפופ אפ. ההפרדה מהפעילות השוטפת תשווה לקולקציה המושקת מעמד מיוחד, חגיגי, ותיתן למוצר הזה את מלוא תשומת הלב והבאזז המקסימאליים. מי שעשתה לאחרונה שימוש בקונספט הפופ אפ היא חברת אופטיקנה שמשיקה החל מהחודש 11 דוכני פופ אפ של מותג המשקפיים Ray-Ban בקניוני עזריאלי ובנתב”ג לציון מעל 75 שנות פעילות ומובילות בתחום. ב- 2013 נעשה מהלך דומה של חברת אירוקה למותג, ונראה שעם Ray-Bay תמיד יש סיבה למסיבה.

 RayBan pop up

אופטיקנה 2015. התמונה מכאן   http://goo.gl/R5rZig

 אירוקה פופאפ

אירוקה 2013. התמונה מכאן http://goo.gl/P0j0Pd

שימוש אפשרי נוסף בפופ אפ הוא פשוט שטח מכירה נוסף. לכל ענף יש את העונה החמה שלו, ובעונה החמה-  חלל מכירה נוסף יכול להגדיל את המחזור מבלי לשאת בעלויות שלו כל השנה. חנות זמנית שהופכת סניף נוסף של הרשת לזמן קצר, בדיוק בזמן ובמקום המתאימים, חוסכת בהוצאות הקבועות והבלתי מוצדקות ומהווה כלי למקסום כושר המכירה באופן ממוקד. כך למשל בימים אלו, קצת לפני פסח, החנויות עמוסות לעייפה במוצרים ופריטים מיוחדים לחג ופעמים רבות מקימות דוכני מכירה בקניונים. נוכחות נוספת בחלל פופ אפ ברחוב מרכזי- תגדיל את ההכנסות והרווחיות ותעזור להגיע לקהל לקוחות שביום יום לא נחשף מספיק לחנויות הרשת. דיינו.

מה עם סופעונה | SALE ? כולם יודעים שמלאי ישן מכביד על העסק ובשלב מסוים כדאי וצריך להיפרד ממנו. חנויות פופ אפ יכולות לשמש כחלל מתאים לאאוטלט לצורך מכירה מהירה של הקולקציה המתיישנת. למה זה win win? הלקוחות מרוצים כי הם נהנים מחנות שלמה מהמותג שהם אוהבים במחיר מוזל, והעסק מצידו מפנה מקום על המדף לקולקציה החדשה שכבר מחכה במחסנים, וכל זה בלי הבלבול שאנחנו מכירים מהחנויות בין המדף של new collection לקולב של סופעונה…

נכון שלפעמים זה נראה מכביד למכור במחירי סופעונה בצד נשיאה בעלויות הפופ אפ, אבל כמויות המכירה בדרך כלל מפצות על כך ויותר.

pop up sale

שיקולי תחרות. הרשתות, גדולות ככל שתהיינה לא יכולות להיות בכל מקום, אבל שימוש בחנות ארעית באזור שבו הרשת רוצה להגביר נוכחות מול מתחרה ענפי יכול להיעשות בחלל פופ אפ לתקופה קצרה וממוקדת.

 חלל פופ אף יכול לאפשר למעצבים ומותגים צעירים להיחשף, ולהתנסות במכירה פרונטלית מבלי להוציא הוצאות של חנות קבועה. ניסיון כזה יכול ללמד האם המיקום יכול להוות בסיס לחנות מתוכננת של המותג, והאם יש היענות טובה מספיק למוצריו בקרב הלקוחות שעוברים באזור.

יתרונות: חשיפה מירבית, חסכון בהוצאות מכבידות של חנות קבועה, ממוקד לזמן ולמקום המתאימים, שילוב חשוב של ערוצי שיווק, מייצר חווית קניה ללקוחות, היכרות בלתי אמצעית עם מותג האונליין.  חסרון: ההערכות לחנות הפופ אפ לפעמים ארוכה, לא קלה ולא הכי זולה ביחס לזמן הקצר של האירוע. קחו את זה בחשבון!

זהו להפעם.

כמו תמיד אתם מוזמנים לעקוב אחרי בדף הפייסבוק:  https://www.facebook.com/spotlight.pop.up.shop

וגם באתר שעודכן לאחרונה וכולל תמונות של הפופאפיסטים של שינקין פופ אפ :

 http://www.spot-light.co.il/spotlight/

www.spot-light.co.il

www.spot-light.co.il

ואל תתביישו לשאול שאלות, אחרת איך תדעו?

אורלי

עוד מהבלוג של streetpopupshop

תצוגה מקדימה

בפופ אפ, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

ברוכים הבאים ל- פופ אפ בלוג שלי. כאן אספר לכם על הקונספט של חנויות ה- pop up. אסקור מגמות בעולם, אסביר למי קונספט הפופ אפ יכול להתאים ולמה, אפרט שגיאות שאסור לעשות ואדגיש מה כן חשוב, אספר איך בוחרים את הלוקיישן הנכון עבור המותג...

תצוגה מקדימה

Pop up History

פוסט שני: 15 שנים לקונספט מקור קנספט ה-pop up בארה"ב על רקע המצב הכלכלי והצורך למצוא פתרונות שיווקיים טרנדיים ושונים, במטרה לתת ללקוחות חווית קניה ייחודית, ערך מוסף ועניין, בעולם שבו הכל  More of the same. העסקים הבינו שכדי לשמור על...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

Online Vs. Offline - שימוש בחלל הפופ אפ לשילוב ערוצי שיווק

שילוב ערוצי שיווק זה שם המשחק.   חנויות און-ליין מגיעות לחללי פופ אפ, חנויות פיזיות מקימות פלטפורמות מכירה באינטרנט. וכולם נמצאים גם כאן וגם שם. המעבר המסיבי למכירה...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה