הבלוג של ד"ר אלכס מור

sralexmor

ד"ר אלכס מור, מומחה לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, בית חולים וולפסון מזמין אתכם לבלוג הפרטי שלי.

עדכונים:

פוסטים: 19

עוקבים: 1

החל מנובמבר 2015

שלום,  כאן ד”ר אלכס מור והיום אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לכתבה בנושא חיים בריאים ומזונות שעשויים לעזור לרדת במשקל.  אז מה כדאי לאכול אוכמניות או דג? שוקולד או ברוקולי? ומה לגבי יוגורט וקינואה?

אז קבלו המלצה של ד”ר אלכס מור לכתבה הבאה שמובאת במלואה מאתר ynet

הנה הכתבה ושל רות נווה אשמח לשמוע דעתכם עליה

עושים דיאטה: במקום לעשות רשימות של מה אסור לאכול, כדאי לדעת מה מומלץ. רבים מהסובלים מעודף משקל טוענים כי אחת הבעיות המרכזיות היא כמות האיסורים הרבה שיש בכל משטר דיאטטי. גישה חדשה שמציעים חוקרים בתחום התזונה, מבוססת לא על איסורים אלא דווקא על המזונות שמותר לאכול אותם כדי לרדת במשקל.

 הגישה היא פשוטה יחסית לביצוע: לוותר על מזונות מעובדים, לאכול יותר ירקות ופירות, להחליף את הלחם הלבן בלחם מחיטה מלאה, אבל כל זה ידוע. החידוש בשיטה של המזונות שמותר לאכול, היא אכילת מזונות שמוגדרים – “מזונות על”.

מה נחשב מזונות על?

המונח נטבע לראשונה בשנת 2004, על ידי ד”ר סטיבן פראט. על פי הגדרתו למזון על יש 3 מאפיינים עיקריים: הוא זמין לציבור, הוא מכיל רכיבים תזונתיים שידועים כמשפיעים על אריכות חיים והיתרונות הבריאותיים מוכחים מחקרית.

ברשימה של ד”ר פראט נמצאים: סלמון, ברוקולי, תרד, פירות יער ותה ירוק כמזונות העל המועדפים. לדבריו, רבים מהמזונות האלה ידועים כבעלי ערך קלורי נמוך, מה שכמובן יעיל מאוד בתהליך של הרזיה. “פעמים רבות למזונות האלה יש גם תפקיד בהשפעה של אנטי אייג’ינג והשפעה מיטבית על מחלות קרדיו וסקולריות, סוכרת, לחץ דם גבוה ואפילו סוגים שונים של סרטן.

הוא מסביר עוד כי יתרון נוסף של מזונות העל הוא שהם לא מוגבלים אך ורק לתקופת ההרזיה. “אלה מזונות שניתן להמשיך ולאכול אותם במשך כל החיים”, הוא אומר. אבל לדברי דיאטנים, זה לא מספיק רק להוסיף את מזונות העל לתפריט היומי. הם מסבירים: “צריך לבנות תפריט מאוזן ובריא שיגרום לירידה במשקל אבל במקביל יספק לגוף את כל החומרים המזינים שהוא זקוק לו”.

אילו “מזונות על” מומלצים?

 1. אוכמניות

מחקרים רבים הצביעו על היתרונות הבריאותיים של פירות יער, כמו למשל הורדת רמות הכולסטרול בדם ואפילו מניעת סוגי סרטן שונים. רוב סוגי פירות היער כמו תות שדה, אוכמניות מסוגים שונים ידועים כמכילים רכיבים נוגדי חמצון. אגב, מומחים מסבירים כי פירות יער קפואים, שומרים על תכונותיהם התזונתיות, וגם הם נחשבים כמזון על.

2. דג סלמון

הסלמון מספק לגוף רמות גבוהות של אומגה 3 ומחקרים רבים מצביעים על כך כי היא מורידה את הסיכון ללקות במחלות לב. הסלמון נחשב גם כמקור מצוין לחלבון רזה, ומומלץ להיכלל בתפריט דיאטטי כמעט מכל סוג.

3. ביצים

אכילת ארוחת בוקר העשירים בחלבונים היא דרך טובה להילחם ברעב שיכול להתגנב במשך היום. הביצים עשירות בכולין -רכיב תזונתי המסייע לחסום מהשומן להיספג בכבד. הכולין יעיל גם במניעת אובדן זיכרון.

4. שקדים

למרות שמומחי תזונה רבים מתריעים על ערכם הקלורי הגבוה, מחקרים רבים מצביעים על כך כי אכילת חופן שקדים כמה פעמים בשבוע יכול לסייע בירידה במשקל ולמנוע מחלות לב.

5. תה ירוק

שתייה מרובה יכולה למנוע מכם מלפנות לנשנושים בזמן של רעב. שתייה של תה ירוק יכולה להגביר את המטבוליזם ולגרום לשריפה של שומן. בנוסף הרכיבים נוגדי החמצון שבתה הירוק יכולים לסייע, על פי מחקרים, במניעת סרטן.

 6. ברוקולי

כוס ברוקולי, שווה ל-30 קלוריות בלבד, כך שתוכלו גם לאכול אוכל מלא בסיבים ונוגדי חמצון וגם להיות בטוחים ביתרונות של הירידה במשקל. חוקרים מאוניברסיטת ג’ונס הופקינס קבעו במחקרים כי הברוקולי מסייע בריפוי ובמניעת סרטן.

 7. קינואה

הקינואה מכילה כמות גדולה של חלבון שמסייעת לבנות את השרירים. בנוסף לכך, היא מסייעת לעיכול תקין ובדיוק כמו אורז חום, יעילה מאוד לירידה במשקל.

 8. יוגורט

מוצרי חלב דיאטטים הם מרכיב חשוב בכל דיאטת הרזיה. מחקרים הראו כי נשים שצרכו 1,400 מיליגרם של סידן בממוצע ביום, שרפו יותר שומן במהלך תהליך ההרזיה. יוגורט, באופן ספציפי מסייע להאט את ייצור הקורטיזול, הורמון שמאט את קצב חילוף החומרים בגוף.

 9.שעועית

שעועית מכל הסוגיםמסייעת מאוד לירידה במשקל. היא נחשבת למזון על בגלל כמויות הסיבים והחלבונים שהיא מכילה. אכילת שעועית יכולה לסייע בבניית שרירים, והיא מאוד מומלצת בארוחות  דיאטטיות.

 10. שוקולד מריר

היתרונות המובהקים של שוקולד מריר הם ביכולת שלו למניעת מחלות לב. הוא עשיר בנוגדי חמצון ומרכיבים שנחשבים לאנטי דלקתיים. חוקרים רבים מאמינים גם כי הקפאין המצוי בשוקולד יכולים להאיץ את קצב חילוף החומרים שבגוף. ובכל זאת, במהלך דיאטת הרזיה כדאי לאכול אותו במשורה.

 

עוד מהבלוג של ד"ר אלכס מור

תצוגה מקדימה

המלצה לטיול של ד"ר אלכס מור

ביקור בפאק אוטופיה - ד"ר אלכס מור שלום כאן ד"ר אלכס מור והיום אני רוצה לתת לכם המלצה מקום מיוחד שגיליתי לאחרונה. מדובר בפארק הסחלבים אוטופיה שנמצא בקיבוץ בחן, פחות מ-15 דקות נסיעה מנתניה. ...

תגובות

פורסם לפני 2 years

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 3 years

ד"ר אלכס מור- טיפים על שינה

שלום כאן ד"ר אלכס מור והיום אני רוצה  ללת לכם טיפים על שינה 1. תשנו 7 שעות בלילה 2. אל תאכלו מאכלים מתוקים לפני השינה 3.אל תשתו משקאות בעלי קפאין לפני השינה 4. אל תצפו בטלוויזיה לפני השינה 5. שמו את הטלפון על השתק כחצי...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה