הבלוג של סיון אסקיו

56 and Broadway

ישראלית בדם, ניו יורקרית בנשמה. גרה במידטאון מנהטן כבר עשר שנים. בעלת תואר שני בתקשורת, פרסום ושיווק. אירלי בירד, לייט בלומר. צלמת (בעיקר אורבן ארט, צילום רחוב וילדים), בלוגרית, שחיינית, ,צמחונית, כותבת ספר ראשון (שיצא... +עוד

ישראלית בדם, ניו יורקרית בנשמה. גרה במידטאון מנהטן כבר עשר שנים. בעלת תואר שני בתקשורת, פרסום ושיווק. אירלי בירד, לייט בלומר. צלמת (בעיקר אורבן ארט, צילום רחוב וילדים), בלוגרית, שחיינית, ,צמחונית, כותבת ספר ראשון (שיצא בקרוב), אוהבת לטייל ולצלם במקומות מרתקים בעולם ובין השאר גם מחפשת חתן. »אתר אינטרנט

עדכונים:

פוסטים: 117

החל מפברואר 2010

בתקופה האחרונה פונים אליי מגזינים או בלוגים בחו”ל ומבקשים ממני לכתוב על תל אביב, או לשתף את הקוראים שלהם בכל מיני מקומות שאני אוהבת לבלות בהם בתל אביב. זה לא משנה להם שאני בכלל גרה בניו יורק, ואולי זה גם לא ממש חשוב, אבל הם רוצים “תל אביב”.

המגמה המתחזקת הזאת והסקרנות לגבי העיר, היא לפי דעתי בעיקר בעקבות הכתבה האחרונה ב “60 דקות” של ערוץ ה BBC ששודרה במאי ושמה את תל אביב באור הזרקורים. (אבל הזרקורים הטובים).

מה שעורכי המגזין לא יודעים ואולי גם עדיף שכך, הוא שאת רוב האינפורמציה הכי מעודכנת אני מקבלת ממקור ראשון וממי שמרשתת את העיר כבר כמה שנים טובות וממפה אותה- הדר סלקטר. הדר, היא מי שעומדת מאחורי המותג The Selected ומאחורי כל המפות של תל אביב-יפו. כן, אותן מפות שנמצאות בסניפים של AM:PM, של כמעט כל בתי המלון בעיר, במסעדות ובלשכת התיירות. אם הגיעו אליכם אורחים מחו”ל לאחרונה או שנפגשתם עם תיירים, אתם בטח יודעים למה אני מתכוונת. כשאני מגיעה לביקור בארץ, הדבר השני שאני עושה (דבר ראשון זה הקפה השכונתי) זה להצטייד במפה המעודכנת של תל אביב, כי מה לעשות, תל אביב משתנה מאוד מהר ואני חייבת תמיד להיות מעודכנת.

כמו הרבה דברים טובים, גם זה התחיל במקרה.

עד לפני 4 שנים הדר הייתה מעצבת גרפית שגרה ביפו. יפו אז הייתה בדיוק רגע לפני שהפכה להיות ה-מקום ה-מבוקש וכל מי שהגיע לאיזור היה שואל את הדר איפה המקומות הקטנים שלא כתוב עליהם באף מקום.

“כשבאו לבקר אותי חברים שהכרתי במסעותיי ברחבי העולם ובעיקר באירופה, הוצאתי מפה מהאינטרנט, מדפיסה ומסמנת מקומות, ומכוונת אותם במדויק לאן ללכת, לכל אותם מקומות הקטנים, שלא מופיעים במדריכי התיירים ומה שגורם לתיירים להרגיש בבית, כמו המקומיים”

כל הביקוש מאנשים על מידע על מקומות ביפו, הביא להדר רעיון- לעשות מפת תיירות ליפו. וכמו שהזכרתי קודם, יפו של לפני 4 שנים הייתה שונה לגמרי ממה שיפו היא היום. הדר הייתה במקום הנכון, בזמן הנכון ועם רעיון מנצח.

אבל לא רק עם רעיון מנצח, אלא גם עם נחישות וקסם אישי והרבה אמונה במוצר, הדר פנתה לעסקים קטנים ביפו שאהבו את הרעיון שלה ונרתמו למשימה. בעזרת לשכת התיירות, שעודדה וקידמה את המפה עד היום, הדר הוציאה את המפה הראשונה שלה.

אחרי “ההתלמדות” עם מפת יפו, הדר החליטה לכבוש, לרשת ולמפות את תל אביב: “כיוונתי את עיניי לכיוון עשיית מפת תל אביב.  מאחר ותל אביב זה לא יפו, נסעתי לשלושה חודשים לטיול בכל הערים הגדולות של אירופה- לחקור את עצמי בתור תיירת, את העיר בתור מכוונת עם מפותיה והרעיון תמיד היה, להגיע למקומות של המקומיים”.

הדר חזרה עם שק של מפות שאספה בדרך, וכך התחילה להציע למסעדות טובות, בתי קפה שכונתיים, ברים נחשבים ומועדונים, רק מקומות שהייתה שולחת אליהם תיירים כאילו היו אורחייה הפרטיים, לפרסם את עצמם על המפה שלה.

מאז אותה מפה ראשונה של יפו ואחר כך תל אביב, הדר מחפשת ומוצאת כל הזמן רעיונות חדשים

המפה עצמה, מעוצבת בסגנון מאוד אינטימי, לא מתחנף, ומשמשת תיירים רבים ברחבי העיר.

כדי להגיע לכמה שיותר תיירים שרוצים להרגיש בבית, AM:PM  נרתמו לעבודה משותפת, והם מפיצים כל שנה מאז בין 30 ל-40 אלף מפות רק בסניפים שלהם. בנוסף לכך השנה, נעשה שיתוף פעולה עם GET TAXI האפליקציה שמזמינה מונית בלחיצת כפתור, וגם נהגי המוניות בתל אביב מכוונים עם המפות, ונרתמו לעניין.

המפה מופצת בכל בתי המלון, בתי דירות ואכסניות, בלשכות המידע לתיירות בתל אביב, ב-44 סניפים של AM:PM ובנוסף לתיירים וגם למקומיים (דרך אגב) משתמשים בה גם אורחי אוניברסיטאות בארץ, משלחות, עיר עולם, כתבים זרים,  שגרירויות ועוד. המפה מופצת גם בכל אחד מהמקומות המופיעים במפה.

המפה יוצאת אחת לשנה ב-150 אלף עותקים בעברית ובאנגלית

הדר היא יזמית צעירה ברוחה ובנפשה, שיצרה מוצר מצליח שתורם הרבה לחיים של התיירים בעיר ובהחלט משדרג את השהות שלהם. לפעמים קשה להאמין שמאחורי המפה המצליחה עומדת רק אישה אחת. אבל אחת ומוצלחת!

לפני כמה חודשים הדר זכתה במקום שלישי בתחרות פרס ירדן בקטגורית חובבים צעירים וכעת היא עובדת במרץ על קונספט חדש שישלב את עולם היין עם התיירות בארץ ועם המפות. אני יודעת שזה יכול להשמע קצת מופרך, אבל יבוא יום (בקרוב) שהדר תביא לארץ תיירים בעקבות יינות ויקבים, ממש כמו במקומות אחרים בעולם.

עוד מהבלוג של סיון אסקיו

תצוגה מקדימה

Pay it Forward

את הפוסט הזה כבר רציתי לפרסם הרבה זמן. למעשה כבר חודשיים- שלושה שאני בדיאלוג עם חברתי מאיה, מנסה לשכנע אותה לפרסם את מה שהיא עושה. רק בביקור האחרון שלי בארץ, כמה שבועות לפני שהתקיים האירוע האחרון לעונה בסדרת האירועים שהיא...

תגובות

פורסם לפני 7 years

הוולנטיין שרציתי לשכוח

אני לא מאלו שחוגגות וולנטיין דיי. אם תשאלו את דעתי, וולנטיינס הוא די אובר-רייטד. תמיד הייתי אומרת שלא צריך את וולנטיינס, כדי להגיד למישהו שאוהבים אותו או להראות לו שאוהבים אותו, זו הכל קונספירציה של ...

תגובות

פורסם לפני 8 years
תצוגה מקדימה

על גגות מנהטן, משהו טוב קורה הלילה

קיץ. בחוץ טמפרטורה של כמעט 28 מעלות צלזיוס, גם כשהשעה היא אחת עשרה בלילה. ככה זה פה במנהטן בימים חמים. גם כשהשמש שוקעת, הטמפרטורות עדיין ממשיכות לעלות. למי שלא שפר מזלו לצ'פר את עצמו בגיחות קצרות לאיזו וילה ב...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה