הבלוג של סיגלית בן-ישראל

סיגליות ועוד

כאן תמצאו סקירות של ספרים, סרטים וחוויות אישיות. הסקירות הן אישיות שלי או של חברים שקוראים וכותבים. למען הגילוי הנאות אספר לכם, שבנוסף לספרים שלי, אלו שאני רוכשת או שואלת, לעיתים אני מקבלת ספרים לקריאה וסקירה מההוצאות... +עוד

כאן תמצאו סקירות של ספרים, סרטים וחוויות אישיות. הסקירות הן אישיות שלי או של חברים שקוראים וכותבים. למען הגילוי הנאות אספר לכם, שבנוסף לספרים שלי, אלו שאני רוכשת או שואלת, לעיתים אני מקבלת ספרים לקריאה וסקירה מההוצאות לאור השונות. אני תמיד כותבת בכנות את תחושותי לגבי הספרים שאני קוראת ולכם נותר רק לבחור אם הם לטעמכם או לא. שמחה לארח אתכם בבלוג שלי ואשמח אם תגיבו.

עדכונים:

פוסטים: 94

החל מיוני 2010

שתי נשים צריכות לחיות יחד בדירת מסתור במשך שבועיים. האחת יוצאת לחיים חדשים והאחרת מונתה לשמור על בטחונה. זהו סרט מתח פסיכולוגי שמובנה במערכת היחסים בין שתי הנשים

13/01/2018

 

שחקנים: נטע ריסקין, גולשפיטה פרהאני,דורייד לידאווי, ליאור אשכנזי, יהודה אלמגור, האלוק בילגינר

במאי: ערן ריקליס

אורך: 93 דקות

ישראלי / דרמה

הגבלת גיל: מגיל 12

תמונות מאת היח”צ קרדיט לצלמים סבטיאן אדשמיד וגורדון טימפן

mistor poster

בדירת מסתור בגרמניה שתי נשים צריכות לשהות בה שבועייםה אחת משתפת פעולה שהוברחה מלבנון אחרי שנחשפה והשניה סוכנת מוסד בכירה. כל אחת מביאה עמה עניינים לא פתורים וקצוות לא סגורים מהבית. כל אחת נושאת את הכאב של האובדן שלה.

mistor_pic (7)

נעמי, סוכנת מוסד בכירה נשלחת לגרמניה לשמור על מונה בדירת המסתור.  המתח והניכור בין השתיים מורגשים בחוזקה מיד עם היכנסה לדירה. כבר בשניות הראשונות כל אחת מהן מנסה להפגין את השליטה שלה במערכת היחסים שלהן. מונה דורשת מנעמי לשרת אותה ונעמי מצידה מבהירה את הכללים. כל אחת מהן מסתגרת בפינה שלה ביחד עם הכאב שלה.

mistor_pic (11)

מונה עזבה הכל מאחוריה. חיים חדשים עבורה הם אילוץ של הנסיבות ולא בחירה חופשית. כאב הבגידה שחוותה מלווה אותה בכל תנועותיה ומעשיה.  גם החיים של נעמי הם אילוץ של נסיבות למרות שבניגוד למונה היא לא הולכת לקראת חיים חדשים, לא באותו מובן בכל אופן. נעמי חוותה אירוע טרור בחו”ל בו בהתנקשות שהיתה מכוונת אליה איבדה את בעלה. היא נושאת עימה את רגשות האשמה לכל מקום ובכל עניין. עוד כשהיא עומדת בפתח הבניין שבו נמצאת דירת המסתור, היא רואה על המדרכה את שמות היהודים שגרו בבנין וגורשו והיום הבניין שייך לגברת גרמניה. אשמה מסוג אחר כנראה ולאו דווקא של נעמי, אבל התזכורת הזאת נגעה בי מאד.

"

הטרור מתגבר מאד באירופה ומונה כל הזמן מקשיבה לחדשות כך שגם מנעמי לא נמנע המידע. בכל פעם שנעמי יוצאת מהדירה ושומעת את הסירנות של המשטרה או של האמבולנסים הכל מסתחרר מסביבה מחזיר אותה אחורה וזה הולך ומתגבר בכל פעם. המתח בין שתי הנשים בדירה מובנה ומלווה בפחד עם כל צלצול של הטלפון וכל צלצול או דפיקה בדלת, כל שכן שנעמי פוגשת בחדר המדרגות הוא סיכון, אבל באותה מידה הן מתקדמות צעד בצעד עד שהניכור ביניהן מתפוגג. לאט לאט הן מספרות אחת לשניה מה עבר עליהן ומה השאירו מאחור תוך כדי מחוות של הבנה ונתינה. מעשים קטנים, מחוות קטנות, כל אחת במסגרת האפשרויות שלה.

mistor_pic (9)

זה סרט מתח פסיכולוגי לא במובן של סרט פעולה. כשקראתי את התקציר של הסרט ציפיתי לסרט פעולה, אבל היתה לי הפתעה. המתח בסרט נבנה מהמקומות המובנים של הסיטואציה ששתי הנשים נמצאות בה, אבל גם ממקום אחר לגמרי. בעיקר מקולות וממידע.

"

לסרט הזה יש הרבה רבדים כאלו שמבינים אותם מבעד לסיפור והם מאוזכרים בפעילות ממשית מועטה שחושפת את הפוליטיקה הפנימית שלנו כמדינה וגם את זו הבינלאומית ופנים רבות ממנה מורגשים בסרט. אידיאולוגיה ומוסריות שהשתנו עם הזמן או אולי מאז ומעולם היו כאלה…

mistor_pic (1)

התסריט נכתב על ידי ערן ריקליס על פי הסיפור הקצר “החוליה” מאת הסופרת המנוחה שולמית הראבן, שראה אור בשנת 1986 תחת שם העט טל יערי. כאשר הגענו למוזיאון תל אביב המתינה בכניסה מיכל פלקין ובידיה הפתעה. היא חילקה לבאים לצפות בסרט את הספר החוליה של שלומית הראבן. ספרים תמיד משמחים אותי. הספר יראה אור מחדש בהוצאת כנרת זמורה ביתן לכבוד צאת הסרט לאקרנים. התסריט של הסרט מבוסס על הסיפור הראשון בספר. לצערי, עדיין לא הספקתי לקרוא אותו כדי לערוך השוואה בין שניהם. אני אוהבת השוואות כאלה. אולי אחרי שאקרא.

mistor_pic (8)

אהבתי את הסרט למרות הדברים הקשים שבו. ברובד הראשון שלו הכל נראה שקט ורגוע. בדירה עצמה שולט השקט. גם כששתי הנשים כבר משוחחות ביניהן עדיין הכל שקט מסביב ובחוץ, רעש ומהומה אלה הרובדים הנוספים. את הטרור אנחנו מבינים מהרעש שהולך וגובר בכל פעם שנעמי יוצאת מהדירה וגם מהדיווחים בטלויזיה וההשוואה בין פנים הדירה לבחוץ מלמדת אותנו המון, כך גם היחסים של נעמי עם המפעילים שלה. הכל הכל מובנה בתוך הסיפור של מערכת היחסים בין שתי הנשים הללו. סרט חכם מאד לדעתי.

הסרט  יוצא לאקרנים ב – 25/1/18. סרט מצויין. לכו לראות.

וגם טאצ’ קטן משלי. מיצג אומנותי בכניסה למוזיאון תל אביב

1545118_1670552929847501_2218956892931326409_n

גילוי נאות: הוזמנתי דרך מועדון הצופות של סלונה.

עוד מהבלוג של סיגלית בן-ישראל

תצוגה מקדימה

אלים אמריקאים / ניל גיימן

מאת אתר ההוצאה לאור, אופוס, שימוש הוגן: עטיפת ספר הוצאת אופוס 506 עמ'. צל ישב שלוש שנים בכלא. הוא שמר על כושר, לימד...

תצוגה מקדימה

הקמע / מארק קורזם

  כנרת, זמורה ביתן 2009, 412 עמ'. תרגום: אירית מילר   נדמה כי אי אפשר לספיילר ספר שעוסק בתקופת השואה או במלחמת העולם השניה בכלל, עם זאת, אי אפשר לספר על אלכס קורזם מבלי לגעת בסיפור עצמו. התמצית המדוייקת כתובה בגב הספר ומה...

תצוגה מקדימה

בית התה הצועני / ניקי פלגרינו

    אריה ניר 2008, 318 עמ'. תרגום: נעה בן-פורת "גנן לא יכול להרשות לעצמו להתאהב בצמחים שהוא מגדל. הוא חייב להקשיח את לבו ולעקור את הצמחים שהזדקנו או התחילו לנבול או אפילו סתם לא נראים במיטבם והוא חייב לשתול חדשים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה