הבלוג של סיגל ברנר

sigalbrenner

נטורופתית ,הרבליסטית קלינית ורפלקסולוגית בכירה. מטפלת במגוון בעיות כמו השמנה, סוכרת, כולסטרול, בעיות עיכול, אלרגיות ועוד. התאמת תפריט אישי וצמחי מרפא בהתאם לבעיה www.sigalbrenner.co.il

עדכונים:

פוסטים: 2

החל מיולי 2014

stress

אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה. החיילים שלנו נלחמים בחזית, הילדים בחופשה בלי יכולת להנות , ובכל זאת החיים חזקים מאיתנו ואנו מנסים להמשיך באורח החיים הרגיל, שבינינו, גם בתקופות רגועות, בארצינו הוא לא ממש רגוע.
יש שמתקשים להירדם, יש שמתקשים להתרכז, יש שמרגישים שהם כל כך מתוחים שכל דבר מקפיץ אותם. ויש גם שהסטרס משפיע עליהם פיזית . כל אחד במערכות היותר רגישות אצלו בגוף – אם זה דרך מערכת העיכול-תסמינים המתבטאים בכאבי בטן שלעיתים מלווים בשילשולים ו/או עצירויות. יש שחווים בעיות נשימה כמו קוצר נשימה, יש שסובלים מהזעות יתר כתוצאה מסטרס, כאבי ראש,ועוד תסמינים רבים שיכולים להתלקח כתוצאה מסטרס.

ניתן לטפל בסטרס בצורה הטבעית על ידי תזונה, צמחי מרפא, טיפולי מגע, ספורט ועוד.

תזונה תומכת סטרס

תזונה תומכת סטרס היא זו המרגיעה את מערכות הגוף:

ויטמיני B הנמצאים בדגנים מלאים (כגון- אורז מלא, קינואה, כוסמת, שיבולת שועל, גריסים), בקטניות (כגון- שעועית, עדשים, חומוס). ויטמיני B תורמים לתקינות כל מערכות הגוף, ותורמים לאיזון מערכת העצבים.

אומגה 3 -זוהי חומצת שומן חיונית שהגוף לא יודע לייצר בעצמו. אומגה 3 חיונית לתפקוד תקין של מערכת העצבים (ולעוד מערכות רבות בגוף). ניתן למצוא אומגה 3 בדגי ים צפוני  (כמו סלמון, הליבוט, מקרל, סרדינים) , באגוזי מלך ובזרעי פשתן וצ’יאה.

ירקות ופירות- מכילים נוגדי חמצון המסייעים לתפקוד כל מערכות הגוף. יש לצרוך לפחות בשתי ארוחות ביום ירקות , ובין הארוחות לצרוך פירות .כמה שיותר מגוון יותר טוב. לכל פרי וירק יש את הויטמינים, המינרלים והחומרים החיוניים המאפיינים אותו. ככל שהצריכה תהיה מגוונת יותר הגוף יהנה מיותר חומרים מזינים.

תזונה מגבירת סטרס

בדיוק כמו שיש מזונות המרגיעים את מערכת העצבים, ישנם מזונות הגורמים לסטרס כימי בגוף ומעוררים את המערכת העצבית,ומגבירים את תחושת הסטרס.

ממזונות אלו כדאי להפחית או להמנע:

קפאין ואלכוהול – גורמים לסטרס כימי על ידי עוררות מערכת העצבים המרכזית.

פחמימות ריקות- -הכוונה למאפים, ממתקים, סוכרים וכדומה. כל אלה גורמים לקפיצות סוכר בדם. קפיצות הסוכר מכניסות את הגוף לסטרס

צמחי מרפא

ישנם מספר צמחי מרפא המרגיעים את מערכת העצבים:

עלי פסיפלורה  ומליסה – ניתן לשתות חליטה – כף עלים לכוס מים רותחים מספר פעמים ביום, ולפני השינה. עלי הפסיפלורה והמליסה מאוד מרגיעים את מערכת העצבים ותורמים לשינה רציפה.

צמח הולריאן הרפואי- ניתן להשיגו בכמוסות או בטינקטורה (מיצוי אלכוהולי). במינון נמוך הוא גורם להרגעה, ובמינון גבוה הוא משרה שינה.

melissa

טיפולי מגע

רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינא, דיקור, ועוד.

כל טיפולי המגע מקלים מאוד במצבי סטרס, מרגיעים מאוד את הגוף ואת הנפש. הבחירה בטיפול המתאים היא בהתאם לבעיה ובהתאם לבחירה שלך. מה שנראה לך שיעזור לך – כנראה שזהו תחום המגע המתאים לך.

reflexology

ספורט

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים. אנדורפינים הם חומרים כימיים המשתחררים מהמוח בעת פעילות גופנית. חומרים אלה מסייעים לשיפור המצב רוח , ותורמים לשיכוח כאבים. על מנת שניתן יהיה להתמיד בפעילות גופנית -יש לבחור את הפעילות המסבה לך הנאה (ריקוד, שחיה, ריצה, הליכה, יוגה וכדומה).

walking

נכתב ע”י סיגל ברנר –  נטורופתית, הרבליסטית קלינית ורפלקסולוגית בכירה  www.sigalbrenner.co.il

סטרס, תזונה, צמחי מרפא, רפלקסולוגיה, נטורופתיה

עוד מהבלוג של סיגל ברנר

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 6 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה