הבלוג של Shay-Lee

אישי בהחלט

מאמנת עסקית ואישית יועצת בתחום השיווק והדיגיטל מומחית לויז'ואל מרקטינג ודיגיטל

עדכונים:

פוסטים: 7

החל מיולי 2010

כולנו רוצים שיאהבו אותנו. גם בעסקים.

אנחנו רוצים שימליצו עלינו, שיספרו לחברים , רוצים שהמכרים והקרובים שלנו יפיצו את הבשורה עלינו..לא תמיד זה קורה או לא קורה מספיק. ואנחנו לא מבינים למה..? הרי סומכים עלינו, עבדו איתנו בעבר והיו מרוצים..אז למה לא מפנים אלינו עוד חברים?
”אני עובדת בעיקר מפה לאוזן“ מספרת לי מיכל (שם בדוי) , לקוחה, בעלת עסק קטן בתחום ההשמה ומשאבי אנוש במיקור חוץ. שנים שעבדה בארגונים גדולים, מומחית בתחומה, עטורת שבחים מהמעסיקים הקודמים שלה – יצאה לעצמאות לפני כשנה והייתה בטוחה שהשם הטוב שלה כשכירה, יביא לה את הלקוחות המיוחלים ויחד איתם פרנסה והצלחה. אך משום מה זה לא קרה.

פל“א היא שיטת השיווק העתיקה ביותר

”נהנית ספר לחבריך – לא נהנית ספר לנו“ (מי הגה את המשפט הגאוני הזה ???) רק שאנשים טועים לחשוב, כי זוהי מעין דרך פאסיבית שבה משהו פשוט קורה..יש איזה פלא או קסם , משהו זז מאחורי הקלעים וגורם לאנשים להגיע – רק כי שמעו עלייך פעם.. ובכן – זה לא ממש כך…למעשה ישנה מתודולגיה שלמה מאחורי שיטה זו. זוהי שיטה אקטיבית לחלוטין הכוללת עקרונות, אסטרטגיה, שלבים ובעיקר תחזוקה שוטפת; הכל בכדי לייצר תנועה גדולה של פניות ולקוחות חדשים. לא אפרט כאן את כל התורה כולה…..(זה ארוך) אבל כן אשתף איתכם את:

מהם חמשת העקרונות שחייבים לדעת על-מנת לייצר את הפל“א

1. יש לי סימפטיה… הלקוחות שלכם מגיעים עם סוג של ”כאב“ ומטרתנו כנותני שרות ובעלי עסק היא לפתור את הכאב הזה. השאלה איך אנחנו מתייחסים לכאב הזה? האם אנחנו ”נותנים ללקוח בראש“ ומבקרים אותו על מצבו כדי לייצר הפחדה וע“י כך תכיפות, לחץ ונכונות לשלם לכם הרבה כסף ומהר..? או שאתם גורמים לו להרגיש שהגיע למקום בטוח, שבו הוא יכול להתרווח ולסמוך עליכם שתסייעו לו להתגבר ולצאת מהמצב שנקלע אליו? בעלי עסקים טועים לחשוב לפעמים ששיווק שיש בו הפחדה ולחץ יביא תוצאות ומהר. טוב אולי זה עובד בחלק מהמקרים..אבל האדם שפנה אליכם עם “כאב“ ובסופו של תהליך יחוש שתומרן יהיה מועמד לא סביר מבחינתכם להעביר את הבשורה הלאה.. לעומת אדם שיצא בהרגשה כי הובן כראוי, זכה לאמפטיה והכלה והתחושה הכללית בגופו היא של נעימות ורצון להיות כן, פתוח ומלא באמון לגבי התהליך שעבר – הוא – סימכו עליו, כבר ידע איך להעביר את הניצוץ בליבו והברק בעיניו הלאה, עוד שנים רבות.
2. למה זה מגיע לי בכלל..?
בהמשך לאותו כאב של סעיף אחד – הלקוח שלנו מבקש מן הסתם להעלים את הכאב כי זה הכי נורא להיות תקוע עם כאב מסויים. אבל יותר נורא לא להבין מהיכן הגיע ולמה תנו ללקוח שלכם מפה, מפה שיש בה קונטקסט – הווה אומר לא רק נתיב של איך מגיעים מנקודה א‘ לנקודה ב‘. אלא מה עוד יש בדרך, מה קורה מסביב, למה המסלול הזה מחובר ולמה אתם מנתבים אותו למסלול הזה מלכתחילה. יצירת קונטקסט עבור הלקוח יוצרת תחושה של אמון – אמון הוא מצרך היסוד החשוב ביותר בכדי לייצר פל“א
3. הצעה שאי אפשר לסרב לה..
איך אתם בונים את ההצעה העסקית הייחודית שלכם? האם המוצר שלכם ברור ונהיר לכם לפני הכל? האם הקדשתם מספיק זמן בשביל לזקק את המסר? אם אתם לא בטוחים תשאלו חברים, מכרים, לקוחות מהעבר או חברים מהפייסבוק. אחרי שייצרתם מסר מדוייק והצעה ברורה – וודאו שיש ביכולתכם להציע דבר שיש בו ערך אמיתי ללקוח שלכם, ובנו סביב הערך הזה הצעה שאי אפשר לסרב לה. אבל שימו לב!! – זוהי לא הזמנה לייצר פיתיון בלבד שלאחריו מגיע משהו מגומגם ומאכזב….אלא הצעה אמיתית שתהדהד ותעורר מחשבה וסקרנות ושביעות רצון לאלו שיבחרו לקחת את ההצעה שלכם. לקוח שהתפעל מההצעה שלכם וגם התנסה ונוכח לדעת שיש משהו אמיתי וטוב מאחורי הצעה זו – ירצה לספר לכל העולם איך הייתה לו אינטואיציה נכונה בבחירה שלו ואיזה עסקה מצויינת הוא עשה
ישנם עוד עקרונות חשובים ביותר ביצירת הפלא של שיטת הפל“א
נסו את אלו שהוזכרו כאן ספרו לי איך היה
שלכם
ל.

עוד מהבלוג של Shay-Lee

S.o.s ל- P.m.s, או..איך ניצחתי את הסבל.

S.o.s  - ל  -  P.m.s או איך ניצחתי את הסבל. מאת: שי לימור.   גם אני , בשנות השלושים המאוחרות לחיי, כמו כל אישה, כמעט, חווה מידי חודש, תסמינים שונים ומשונים הנמצאים כולם תחת הקטגוריה...

תגובות

פורסם לפני 9 years
תצוגה מקדימה

לעבור דירה לעבור מסע מאת: לימור שי

על מעברים, שינויים, התחלות חדשות, ים של תובנות, לקחים ומסקנות לגבי תהליכי החיים. הגעתי למסקנה שאני חייבת לצאת מהבית שלי ולעבור לבית אחר, כן..משהו באנרגיות שם כבר לא זרם וזה פשוט התבקש את מה שעבר עליי, מרגע ההחלטה ועד...

מיהו גורו.

...כשהמובן מאליו נהייה לשאלה - מתחיל החיפוש. הודו, תחילת האביב. חדר קטן, קירות כחולים, מתקלפים. מאוורר ישן חורק על התקרה, חלונות מסורגים. על מחצלות וכריות ישובים כ 25 איש. התקבצו מכל העולם. תלמידים...

תגובות

פורסם לפני 9 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה