הבלוג של שרון מיכאלי- רמון

שרון רמון, גם מורכב

מומחית לחינוך גמיש ומישחוק, חינוך באזורי אסון, מנתחת התנהגות ומנחת מחנכות והורים, מפתחת שיטת התנועה ההדדית ויזמת TOGI http://www.facebook.com/people/Sharon-Ramon/608627297

עדכונים:

פוסטים: 90

החל מאפריל 2010

שיוויון בין גברים לנשים מעורר הרבה רגשות, חלקם חיוביים וחלקם משקפים לנו כמה קשה לייצר שינוי. התפקיד של כולנו הוא לדאוג לשיוויון לטובת הילדות והילדים שלנו, ובעצם עבור כל אחת מאיתנו. חברות מסחריות אמיצות עוזרות לפרוץ דרך

08/02/2019

לכולנו יש את זוג החברים הזה שכאשר התינוק שלהם עושה קקי, הגבר מעביר אחר כבוד את יורש/ת העצר לאימו, תוך זריקת בדיחה באוויר, על כמה קקי של תינוקות זה הגבול מבחינתו. אשתו, שתחיה, יכולה להסכים בשתיקה, לזרוק הערה מצחיקה, או להתלונן על כך שבן זוגה האהוב מסתגל לעניין, כבר שנה ושבעה חודשים.
כמובן שאין הם מייצגים את הכלל, אבל מיהו הכלל?

הכלל, כפי שמסתמן מתגובות על הסרטון החדש של פמפרס, תומך בשיוויון, או נהנה מהפרסומת, אבל היוצאים מן הכלל אינם מעטים כלל וכלל. הם כל כך לא מעטים, עד כדי כך שפמפרס חסמה את התגובות לסרטון.

embedded by Embedded Video

כאשר אני בוחנת את העניין כאשת חינוך אני חושבת שהפרסומת, האדירה יש לומר, של פמפרס, מצטרפת לפרסומת המשובחת של ג’ילט (כתב עליה בהרחבה אור רכלבסקי)

embedded by Embedded Video

שתיהן משובחות מארבע סיבות:

1. הן מניעות אנשים באופן רגשי, חיובי או שלילי. כל סצינה בפרסומת של ג’ילט מזכירה משהו שקרה לנו או שהיינו עדות לו. ההתנהגות של האב המחתל והמקהלה מאחוריו מצחיקה או מעצבנת אותנו;
אני מצאתי את עצמי בתחילת הפרסומת תוהה מה הסיפור, בסך הכל אבא מחליף חיתול, וככל שהיא התקדמה היא גרמה לי לחשוב על שני דברים – על איך בן זוגי מחליף חיתול תוך כדי שירה והצחקות, לצד מחשבות על כמה זה נחוץ, להפוך מטלה “נשית” למטלה “א – מגדרית”.

2. הן דורשות שינוי – ככל שיותר מוצרים יצעקו שינוי, אדוות רבות יתפזרו, גם אם לאט, גם אם תוך כדי התנגדות.

3. הן מאפשרות לייצר שיח חינוכי, תפיסתי אחר, אני מעדיפה שהן תהיינה הפרסומות שקופצות לנוער שלנו ביו טויב.

4. הן מצטרפות לפרסומות לקהל נשי, שמעודדות פתיחות ומחברות בין נשים למסוגלות ללא גבולות, לדוגמה – always

embedded by Embedded Video

נקודה נוספת היא שהן מעידות על שינוי תאגידי בעל פוטנציאל חיובי, ובו בזמן עלינו להיות ביקורתיות ולשאול – האם זה צעד כלכלי? האם לצד פרסומות של שינוי נראה שינוי ביחס צרכני אמיתי? לדוגמה בהשוואת מחירי סכיני הגילוח של נשים לאילו של גברים?

בפרקטיקה החינוכית עבדתי עם הפרסומות בכיתה שלי, הקרנתי אותן ושוחחנו עליהן, על המסר, על הסכמה או אי הסכמה, על ביקורת, על מוסכמות חברתיות. מעניין לשמוע בכיתה במרכז תל אביב כמה הנחות יסוד מקובעות, כמה ילדים חושבים “ישן”  ובו בזמן מבקרים אותו. ההצעה של ג’ילט ושל פמפרס להיות אחרים, להפסיק התנהגות שאינה מתאימה ולהיות בני אדם במובן הפשוט של המילה, היא בקשה בעלת משמעות אדירה, וזה התפקיד שלנו לדרוש שזה אכן יקרה.

ולדרוש משמעו לשנות את השיח, לדבר אחרת, להתייחס אל בנים ואל בנות שיוויוני יותר, לא לוותר להם או להן על התנהגות בריונית או היעלמותית.
להתנהג אחרת, כמו שאנחנו רוצות.
פרסומות מקסימות ככל שיהיו יכולות להיות זרז, הן לא יכולות לבצע עבורנו את השינוי.

 

 

עוד מהבלוג של שרון מיכאלי- רמון

תצוגה מקדימה

גבר, אשה ומדינה

בוקר יום שני, לפני חצי שנה. מחלקת יולדות. קור מזגנים, תפרים, עייפות. בחוץ חם אימה. בן זוגי הספיק לעשות כמות סידורים לא הגיונית באותו הבוקר, בהתחשב בעובדה שהשעה הייתה 11:00 בערך. אנחנו חובקים את בננו הראשון, יושבים מול...

תצוגה מקדימה

חליצה, עשר שנים אחרי

"וְאִם לֹא יַחְפֹּץ הָאִישׁ, לָקַחַת אֶת יְבִמְתּוֹ; וְעָלְתָה יְבִמְתּוֹ הַשַּׁעְרָה אֶל הַזְּקֵנִים, וְאָמְרָה מֵאֵן יְבָמִי לְהָקִים לְאָחִיו שֵׁם בְּיִשְׂרָאֵל - לֹא אָבָה יַבְּמִי. וְקָרְאוּ לוֹ זִקְנֵי עִירוֹ,...

הזדמנות להשפיע, תאונות הדרכים, תכנית טלוויזיה חדשה

התמזל מזלי ופגשתי את אורלי וילנאי וגיא מרוז בהאיטי, פגישה כמעט מקרית. הם הגיעו לצלם דברים מסוימים וימי הצילום שלהם השתנו מעט. אני זכיתי בעקבות הביקור להיות מוזכרת באופן מגניב ביותר בשתי כתבות שהם כתבו על האיטי, אך יותר...

תגובות

פורסם לפני 9 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה