מציאות כואבת

התמונות קשות, לנו הפגיעות הגיעו בליטוף של ספוג ומברשת אבל התוצאה הייתה מפחידה וההרגשה נוראית, אני זוכרת את ילדיי נרתעים כשהם ראו אותי מיד לאחר הפעילות.

הידיים שנועדו לבשל,

הידיים שנועדו לעודד,

הידיים שנועדו להרים,

הידיים שנועדו לכתוב,

הידיים שנועדו להלביש,

הידיים שנועדו…

הן לא הידיים שאמורות לעצור את האלימות ולהסתיר את הפנים.

די

זה היה בחודש יוני השנה, כותרות העיתון צעקו ארבע פעמים במשך שבוע אחד על נשים שנרצחו בידי בעליהן,

הלב לא יכל לשאת עוד את הכאב והשיח היה מעורר לפעולה להעלאת המודעות לשבור את הסטטיסטיקה שאמרה עד כה נרצחו השנה 18 נשים ועד סוף השנה ירצחו 20 נשים.

אמיתי?!! אתם שואלים.

כן, זה היה מה שממש שבר אותנו והחלטנו להקים קבוצת חשיבה, הקבוצה קיבלה את השם "18 נשים ודי" ושרוני זמנה ישיבה אצלה עם פרסומאי שינחה אותנו איך להרים קמפיין והיו תכניות ואז זה קרה בחצר הקדמית שלנו, בת של חברה הותקפה במרכז העיר והרמנו קול צעקה והעיר רעשה, אבל היא מה איתה?

היא עם טראומה שמטופלת וחופש גדול שנהרס בגלל הפחדים. איש  יקר מאד, משה מזרחי בעל מכון "דניס הישרדות" בכפר סבא העמיד שיעורי הגנה עצמית חינם לקבוצות נשים והיינו עסוקות בלשקם ולתמוך.

שדה

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות למניעת אלימות נגד נשים וילדות, אז החלטנו להרים את הקמפיין נפתחה קבוצה ובמשך חודש ימים הזמנו את כל מי שאכפת לה להצטלם עם ידיים מסתירות את הפנים וצועקות, STOP IT.

במקביל חברנו לעמותת "פלטפורמא" אשר מוציאה נשים ממעגל האלימות משקמת אותן ומלמדת אותן את מקצועות הבמה.

בקרוב תעלה הצגה של תאטרון "פלטפורמא" בעיר שלנו, הוד השרון, כלל ההכנסות קודש לפעילות העמותה.

פלטפורמא

בסוף השבוע האחרון היה היום שמציין את המאבק במניעת אלימות נגד נשים, העיתונות כבר הייתה איתנו והקמפיין הגיע לשיאו, הוזמנה מריאנה קירשנר המאפרת וחיה גולד הצלמת כדי לאפר ולהמחיש שאת הכאב והפציעות ונקבעה סדנת הגנה עצמית ואז זה קרה, ענבר הראל חברתנו למעגל ומי שהלכה אתנו יד ביד איבדה את אחותה, ספיר קאופמן וכאן לא הייתה לרובנו דילמה, הכאב הקשה ההזדהות ושעת הפעילות הסמוכה לשעת ההלוויה הביאו אותנו לבטל את הפעילות.

דילמה על אחריות חברתית, אג'נדה, קמפיין, ערך החברות והכאב ואז כתבה לנו ענבר שספיר והיא היו מאד רוצות שנמשיך בקמפיין החשוב הזה, ספיר ז"ל גם היא הייתה חברה במעגל נשים 911 ותמיד תרמה והושיטה יד לשינוים ולעזרה, את הפעילות היא ביקשה תקדישו לזכרה.

הלויתה של ספיר הייתה בשעה 12:00 ובשעה שלוש בצהריים בלב כבד הגיעו הבנות.

התמונות קשות, לנו הפגיעות הגיעו בליטוף של ספוג ומברשת אבל התוצאה הייתה מפחידה וההרגשה נוראית, אני זוכרת את ילדיי נרתעים כשהם ראו אותי מיד לאחר הפעילות.

ידיים 14 איריס

ערב שבת כמעט ירד והדלקנו נרות לזכרה של ספיר,

11

את ספיר זכינו להכיר בראי עיניה של אחותה ענבר וההורים המדהימים שלהן זו אותה ספיר שכולנו ראינו מככבת על גבי העיתונים, זו אותה ספיר שייצגה אותנו בכבוד בתחרויות עולמיות אבל אנחנו נחשפנו לספיר המשפחתית והדואגת האחות הגדולה של ברי שלנו, ספיר חברתנו לארגון שהתנדבה ותרמה והייתה שגרירה של מעשים טובים ומחוללים שינויים כחברה במעגל 911, אישה עם לב עצום ורחב תמיד בגובה העיניים.

sapir

אתם יודעים הפתגם הזה על העץ והתפוחים כמה הוא נכון, השבוע בכל פעם שרואיינתי על הנושא ישר סיפרתי על המשפחה,

על ההורים המדהימים האלה שתמיד תורמים ראשונים מספר סלי מזון בכל חג, על ענברי המוכשרת והחמלה הענקית שלה לחיות והשמירה הקנאית על כדור הארץ, היא מהאנשים האלה שעושים אותך אדם יותר טוב מעצם היותה חברה שלך.

כשרק נודע לי התקשרתי לעורכת ידיעות אחרונות איריס ליפשיץ קליגר ושיתפתי אותה בסיבה שאנחנו מבטלות, איריס שרק החלימה מהמחלה הנוראית לא נרגעה מהסיפור וכתבה טור אישי על ספיר, ספיר והיא היו באותו מחזור גיוס, הן עשו יחד טירונות הפעם הבאה שהן נפגשו הייתה במסדרונות בית החולים הן הגיעו לקבל טיפול כימו, איריס מספרת בכאב, למה? איך קורה שאחת מחלימה ומתגברת והאחרת לא. לטור האישי, https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5047699,00.html

אז מי אנחנו? מעגל נשים 16 וטנג'נט 16 הוד השרון הם ארגונים א פוליטיים עולמים ששמו לעצמם את ערך החברות והנתינה כמוטו, הנשים כולן פעילות בהתנדבות מלאה ללא מטה ומשרדים.

אנו מזהות קושי מושיטות יד ומחוללות שינויים כפי שהיטיבה להגדיר חברת הכנסת לשעבר יפעת קריב בזמן שכיהנה כנשיאת הארגון, השנה שמנו לעצמנו מטרה לסייע גם בהעלאת מודעות לנושאים כאובים, בחודש שעבר קיימנו תערוכה של הצלמת מיכל בנדק והרצאה של יפית אלפרסון אלמליח, ורודה שהחלימה ממחלת הסרטן.

כמה אירוני המצב שחודש לאחר מכן אבדנו חברה יקרה ואישה נדירה מאותה מחלה קשה.

ספיר 2

צילום: חיה גולד

איפור: מריאנה קירשנר

גבירה ולקוביץ