הבלוג של Shani Burshtein

על סדר היום

עדכונים:

פוסטים: 9

עוקבים: 3

החל מדצמבר 2011

כשנקודות המגע בעולם המקוון בין הצרכנים למותגים הופכות להיות יותר משולבות כמעט בכל היבט בחיים של האדם, כל עסק חייב לשאול את עצמו: “איפה כדאי לי להוציא את התקציב הדיגיטלי השיווקי שלי”?
יש כל כך הרבה ערוצים שונים לבחירה, ולא מספיק זמן או כסף כדי להשקיע משאבים לכל ערוץ שקיים. יש מדיות חברתיות, אימיילים, שיווק תוכן, גוגל ודומיו, מודעות דיספליי, רימרקטינג, וידאו ועוד. אז איך הכי נכון לחלק את המשאבים כדי להשקיע בכל ערוץ?

והתשובה היא: זה תלוי..

גם אם זו לא התשובה שהייתם רוצים לשמוע, זו האמת. עסקים שונים זה מזה, וגם האסטרטגיות שהם זקוקים להן שונות בהתאם. במקום לחפש “נוסחת קסם”, או איזשהי פורמולה קבועה שניתן ליישם, בעלי עסקים קטנים חייבים להסתכל טוב טוב על העסק שלהם, כדי להחליט על הדרך הנכונה ביותר עבורם שעליהם לנקוט. ע”י שאלת מס’ שאלות קריטיות, תוכלו להבין יותר מה מתאים לעסק האישי שלכם.

מה המטרות העסקיות שלי?

בואו נתחיל עם יעדים עסקיים. כשאתם בוחרים כל סוג של מסע פרסום, אתם חייבים לשאול את עצמכם, “מה היעדים העסקיים שלי”? ‘מכירות ישירות’, או איקומרס, עשויות לדרוש ערוץ שונה מ’מודעות למותג’. איסוף לידים יכול לדרוש טקטיקה שונה מחשיפה במנועי החיפוש, וכו’.
אם אתם מבינים שאף אחד לא מכיר או מזהה את העסק שלכם, אז אתם צריכים להתמקד בלחשוף יותר את “השם” שלכם. ‘מודעות למותג’ (Brand Awareness), יכולה להיות חשובה ביותר עבור עסקים לא ידועים, וערוצים מסוימים הם פנטסטיים להשגת זה בדיוק. מודעות וידאו, מודעות דיספליי, ופרסום במדיה חברתית יכולות להציב את המותג שלכם בפני מאות או אלפי משתמשים ממוקדים, לפעמים עבור שקלים בלבד.

מטרות עסקיות

מיהם הלקוחות שלי?

תעברו על בסיס הלקוחות שלכם, מי הם? איפה הם מבלים את זמנם באינטרנט? היכן הם עשויים לנקוט פעולה לקראת המטרות שלכם? חשוב לדעת את הדברים האלה, כי אם הם למשל בחלק הדמוגרפי הצעיר, אולי זה רעיון טוב למקד אותם על מכשירים ניידים ולא על מחשבים נייחים. לדוגמה, אם העסק שלכם מוכר מוצרי ספורט, הצרכן שלכם הוא כנראה אדם שנהנה לשחק ולצפות בספורט. לכן, זה  יהיה רעיון טוב יותר להציג להם מודעות באתרים שונים שמציגים כתבות ספורט או ניתוח משחקים, בניגוד לבלוג אוכל מצליח הדן במתכונים האחרונים של עוגיות. כמובן שזה לא אומר שאנשים שמבקרים באתרי

מתכונים לא מתעניינים במוצרי ספורט. זה רק אומר שיש קורלציה גבוהה הרבה יותר בין אלה שקראו מאמרי ספורט לאלה שגם מתעסקים בספורט. צריך לזכור שהמטרה היא לא לתפוס כל לקוח פוטנציאלי שקיים, אלה להוציא את התקציב השיווקי שלכם ביעילות מירבית, ולעבוד כדי לקבל את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם. (ROI).
אז בזמן שאתם תיאורטית יכולים להוציא אלפי שקלים כדי למצוא את האוהדים הספורט שגם אוהבים לאפות ולקוות שהם יהפכו ללקוחות שלכם, אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף בעזרת טירגוט נכון לאנשים על סמך תחומי העניין הקשורים לעסק שלכם.

לקוחות

מי התחרות שלי?

מה המתחרים שלכם עושים? ומה הם לא עושים? האם השוק כבר רווי מאוד? או אולי יש מקום לשחקן נוסף? אלו הם שאלות שתצטרכו לשאול ולענות לעצמכם כדי להחליט על הסכומים עבור שיווק העסק שלכם. יש הרבה כלים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, שיעזרו לכם לבחון יותר לעומק מה המתחרים שלכם עושים. לפני שאתם מחליטים להשתמש בכלים שעולים כסף, תשאלו את עצמכם, “האם המידע המתקבל מכלים אלה מספק מספיק ערך כדי להצדיק את המחיר שהם עולים”? ובכל מקרה, לא משנה מה תבחרו, תדעו מראש אם יש לכם את היכולת להשתמש ולמנף את המידע שתקבלו, כי אם לא, חבל לכם על הזמן ובעיקר על הכסף.

חברות מתחרות

לסיכום…

כמו שהעסק שלכם הוא יחיד ומיוחד, ככה גם אסטרטגיית השיווק שלכם צריכה להיות. אין מתכון אחד שמתאים לכולם, ולכן זה מצריך מכם חשיבה ובניית אסטרטגיה נכונה על פי מידה עבורכם.
כדי להשיג זאת, יש לענות על שאלות רבות בנוגע לעסק שלכם, אך החשובות ביותר מתמקדות בשלוש קטגוריות: ‘יעדי מסע הפרסום שלכם’, ‘קהל הצרכנים’ שלכם ו’התחרות’ על העסק שלכם. ברגע שתתחילו להבין את כל התשובות הרלוונטיות בתוך שלוש הקטגוריות האלה, תתחילו לראות את המתכון המיוחד לשיווק העסק שלכם בדיגיטל.

עוד מהבלוג של Shani Burshtein

קרקס ענבל אור – אישה ופשעה

בשבועות האחרונים לא ניתן לפתוח טלוויזיה, בין אם זה תוכניות אקטואליה, מהדורות חדשות ואפילו תוכניות סאטירה ותוכניות אירוח, רדיו או מדיות חברתיות, בלי לקרוא או לצפות בקרקס 'ענבל אור'. נראה כאילו זה הדבר הבוער והחשוב ביותר...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

איבוד הבושה

בשבועות האחרונים היה קשה להיות ישראלי או יהודי במדינת ישראל. החל מהמהומות הברבריות של ארגון 'לה פמיליה', שהכתימו מדינה שלמה, דרך הדקירות הרצחניות במצעד הגאווה בירושלים ועד לשריפת התינוק הפלסטינאי בן השנה וחצי. כביכול...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תסתכלו למציאות בעיניים

יש משהו מאוד מעורר בכל הקשור למין, הוא גורם לנו מייד להגיב, לצחקק, להתרגז, להגן עליו. אף אחד לא נישאר אדיש, לכולם יש דיעה איתנה בנושא, ואנחנו מוכנים לכל ויכוח שיעלה סביבו. זה מה שגורם עכשיו החוק החדש, ה"חוק הפללת הלקוח",...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה