הבלוג של Shani Burshtein

על סדר היום

עדכונים:

פוסטים: 9

עוקבים: 3

החל מדצמבר 2011

אז אין לכם מחלקת דיגיטל עם אנשים עם טייטלים מפוצצים, אבל זה עדיין לא אומר שאתם לא יכולות להיות כוכבות רוק בכל הקשור לשווק העסק שלכן בפייסבוק

27/02/2017

אז אין לכם מחלקת דיגיטל עם אנשים עם טייטלים מפוצצים, אבל זה עדיין לא אומר שאתם לא יכולות להיות כוכבות רוק בכל הקשור לשווק העסק שלכן בפייסבוק.
העובדה שאתן עסק קטן, עם משאבים מוגבלים, יכולה אפילו להוות יתרון עבורכן לעומת חברות או סוכניות גדולות. איך אתן שואלות?

לכן יש את היכולת לפתח מערכות יחסים אישיות עם הלקוחות שלכן, ועל זה בעצם מבוסס כל עולם “המדיה החברתית”, וזה מה שהלקוחות שלכן הכי כמהים לו.

בעזרת הטיפים הבאים גם אתן יכולות להיות ‘כוכבות רוק’ בפייסבוק:

1. תמקסמו את המיתוג שלכן
קודם כל תוודאו שהעמוד המקצועי שלכן מוכן ומושלם מבחינת נראות. (שימו לב שאתן פותחות “עמוד” ולא פרופיל אישי לעסק שלכן) אלו המקומות שאתן צריכות לתת להם תשומת לב:

-       תמונת הפרופיל  (רצוי לוגו)

-        תמונת הקובר

-        אודות

-        קריאה לפעולה (CTA)

-        וידאו

תשתמשו בשטח ה”פרסומי” של תמונת הקובר כדי להראות את האופי שלכן / של העסק שלכן. כאן זה המקום להראות את הזהות שלכן. תוודאו שיש לכן תיאור מפורט אך קצר בעמוד ה’אודות’, שמסביר בברור מה העסק שלכן עושה.
“הקריאה לפעולה” בעמוד היא התשובה בעצם למה שאתן רוצות שהיוזר יעשה ברגע שהוא ינחת על העמוד שלכן. פייסבוק נותנת לכן מס’ אופציות לבחור מהן שמתאימה לכל סוגי העסקים. ביחרו בתבונה.
את החלק של הוידאו אני מאוד ממליצה, למרות שהוא לא הכרחי או אפשרי לכולן, אבל זיכרו שהרבה משתמשים מעדיפים להכיר אתכן דרך וידאו קצר מאשר לקרוא פסקאות טקסט.

2.     הגדירו מראש את קהל המטרה שלכן

כנראה אחד הטיפים החשובים ביותר בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת שאתם משווקים בה. אם לא תגדירו מראש מי הקהל אליו אתם מכוונים, איך תצליחו להגיע אליו? הצעד הזה הוא הכרחי ויעזור לכן לקבוע את הסגנון המיוחד שיתאים לברנד שלכן. אם אתן בעלות “נדל”ן” נוסף באונליין, כמו אתר, או אפילו מקום פיזי, תקפידו על עקביות בכל הנוגע ל’סגנון’ שאתן משתמשים בו. כדי לייצר תוכן רלוונטי לקהל שלכן, תנסו להיכנס לראש שלהם, לחשוב מה הם היו רוצים לראות, לקבל, איפה הם “מסתובבים” ברשת, מה הם מחפשים – ודאגו לענות להם על כל הצרכים שלהם. לאורך כל הפעילות שלכן תעקבו אחרי ה- Insights שפייסבוק נותנת מאפשרת לקבל על העמוד. המידע העצום שיש שם יאפשר לכן להבין יותר לעומק, מי הקהל שלכן, מאיפה הוא מגיע ומה הוא רוצה

3.     יש דבר כזה שיווק חינם?

זה נכון שתנועה ואינטראקציה אורגנית בפייסבוק היא כמעט בלתי אפשרית היום, אבל כמו בכל מדיום אינטרנטי, “תוכן הוא המלך”, ואם תעשו אותו נכון תוכלו לייצר תנועה אורגנית לא רעה לעמוד שלכן. כדאי לשחק ולשמור על איזון בין סוגים שונים של תוכן כדי להגיע למספר רב ושונה של משתמשים. הסוגים השונים שאתן יכולות להשתמש שייסע לכן להשיג אינטראקציה:

-        שאלות

-        סטטיסטיקות

-        תחרויות

-        “מאחורי הקלעים”

-        תמונות

-        וידאו

-        להשלים את החסר (משפט ____ משפט)

-        הדרכות

-        הדגמות של המוצר

תחשבו על דרכים יצירתיות לייצר אינטראקציה עם הקהל שלכן, ככל שתשתפו אותו יותר בעסק, כך הוא ירצה להיות אתכן בקשר וייפתח אתכן מערכת יחסים קרובה יותר. אתן למשל יכולות לבקש מהמשתמשים לעזור לכן למצוא שם למוצר חדש שלכן, להראות מה הולך בעסק “מאחורי הקלעים”, מי הנפשות הפועלות בו ועוד..

Community

4.     אופטימיזציה – אופטימיזציה – אופטימיזציה!

כדי להבין מה עובד בעמוד שלכן ומה לא, אתן חייבות להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולשנות בהתאם לנתונים. כדי לעקוב אחרי הפוסטים שאתן מעלות, תיכנסו לטאב של ה- Insights ותבררו איזה סוג תוכן עובד הכי טוב, מה לא עובד בכלל, וכו’. כשיש לכן את כל המידע הזה, תעשו אופטימיזציה לתוכן שלכן ע”פ הנתונים שאספתן. לעקוב אחרי סטטיסטיקות, זו אינה פעולה חד פעמית! מה שעובד היום, יכול להפסיק לעבוד עוד שבועיים. לכן, היפכו את המעקב שלכן אחרי סטטיסטיקה להרגל קבוע.

5.     פרסום ממומן

כשהתנועה האורגנית בפייסבוק עומדת על פחות מ- 3% (תלוי בעמוד), כמעט ובלתי אפשרי לשווק ולהגיע ליעדים הרצויים ללא פרסום ממומן. לפייסבוק יש מס’ פלטפורמות פרסום למשווקים שבה הם בונים, על בסיס אסטרטגיית פרסום, קמפיינים ממומנים עם מטרות שנקבעו מראש.
הטירגוט המצויין שפייסבוק מאפשרים, בעזרת גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד, מאפשרים לבעלי עמודים להגיע למשתמשים שיהיו מעוניינים בעסק שלכם. את התקציב אתן יכולות לקבוע מראש, ואני תמיד ממליצה להתחיל בקטן ולגדול תוך כדי. מכיוון שהפלטפורמה משתנה כמעט על בסיס יומי, ומכיוון שלעסקים קטנים יש תקציב מוגבל, אני מאוד ממליצה להשתמש בבעל מקצוע שכבר יש לו ניסיון ומכיר את הפלטפורמות והיכולות שלהן ומתעדכן בכל פעם כשיש משהו חדש.
מכיוון שפייסבוק מאפשרים לייצר קמפיינים למטרות שונות ולסוגי עסקים שונים, רצוי לבנות עם בעל המקצוע שבחרתן, אסטרטגיה מראש, על פי הצרכים הרלוונטיים לעסק באותו הזמן, ולשנות את האסטרטגיה מידי פעם כשהצרכים משתנים.

6.     בפייסבוק אין סטוצים!

אז כמו שכבר ציינו, פייסבוק היא מדיה “חברתית”. אז גם אם אין לכן זמן להיות עליה 24/7, אל “תזרקו” פוסט ותברחו. כשאתן מקבלות הערות על הפוסט, תענו לכולן, כששלוחים לכן הודעה, תהיו מהירות עם תשובה. זו הדרך שלכן לבלוט ולייצר מערכות יחסים אישיות עם הקהל שלכן – לזה הוא מצפה.
פייסבוק זה ה-מקום שלכן לעזור ולהציב את עצמכן כמומחיות בתחומכן. ע”י יצירת אינטרקציה קבועה עם הלקוחות שלכן אתן תוכלו לבנות קהילה נאמנה של אוהדים.

7. תהיו “אמיתיות”

אנחנו מסיימות את הפוסט עם מה שהתחלנו אותו – היתרון שלכן לעומת עסקים גדולים הוא היכולת לבנות מערכות יחסים! אנשים רוצים לדבר עם אנשים ולא עם ‘עסקים’. הם מחפשים משהו אמיתי. כשאתן בונות את הפרסונה שלכן בפייסבוק תתנו לו את הממד האנושי.
זיכרו, פייסבוק היא מערכת יחסים לטווח ארוך שמבוססת קהילה, וכמו בכל מערכת יחסים, בניית אמון הוא תהליך ארוך. תנשמו עמוק ותנו ללקוחות שלכן באמת להכיר אתכן.

עוד מהבלוג של Shani Burshtein

קרקס ענבל אור – אישה ופשעה

בשבועות האחרונים לא ניתן לפתוח טלוויזיה, בין אם זה תוכניות אקטואליה, מהדורות חדשות ואפילו תוכניות סאטירה ותוכניות אירוח, רדיו או מדיות חברתיות, בלי לקרוא או לצפות בקרקס 'ענבל אור'. נראה כאילו זה הדבר הבוער והחשוב ביותר...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

איבוד הבושה

בשבועות האחרונים היה קשה להיות ישראלי או יהודי במדינת ישראל. החל מהמהומות הברבריות של ארגון 'לה פמיליה', שהכתימו מדינה שלמה, דרך הדקירות הרצחניות במצעד הגאווה בירושלים ועד לשריפת התינוק הפלסטינאי בן השנה וחצי. כביכול...

תגובות

פורסם לפני 2 years

תסתכלו למציאות בעיניים

יש משהו מאוד מעורר בכל הקשור למין, הוא גורם לנו מייד להגיב, לצחקק, להתרגז, להגן עליו. אף אחד לא נישאר אדיש, לכולם יש דיעה איתנה בנושא, ואנחנו מוכנים לכל ויכוח שיעלה סביבו. זה מה שגורם עכשיו החוק החדש, ה"חוק הפללת הלקוח",...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה