הבלוג של שאקטי מאי

shaktimhi

שאקטי מאי מנהלת את פראנה יוגה קולג' וייסדה מרכז רוחני מקסים בתל אביב, בית לתלמידי הקולג' ולמוריו. במשך 3 עשורים של לימוד יוגה וניהול מרכזי יוגה ברחבי העולם, חילקה שאקטי את זמנה בין הוראת יוגה והכשרת מורים. בסופו של... +עוד

שאקטי מאי מנהלת את פראנה יוגה קולג' וייסדה מרכז רוחני מקסים בתל אביב, בית לתלמידי הקולג' ולמוריו. במשך 3 עשורים של לימוד יוגה וניהול מרכזי יוגה ברחבי העולם, חילקה שאקטי את זמנה בין הוראת יוגה והכשרת מורים. בסופו של דבר החליטה להקדיש את כל זמנה ומרצה להכשרת מורי יוגה, כדי שהפצת דרכה הרוחנית של היוגה תימשך, והיא לא תיעלם בין הטרנדים החולפים המרכיבים את עולם היוגה במערב. שאקטי הקימה את פראנה יוגה קולג' כבית ספר בינלאומי ליוגה, להכשרת מורים ברחבי העולם. פראנה יוגה קולג' ממוקם בתל אביב (ישראל), ומושך סטודנטים מכל העולם. . במשך שנים פיתחה שאקטי סגנון לימוד ייחודי וכאן טמון מקור כוחם של הקורסים אותם היא מעבירה – הסגנון נקרא האתה יוגה קלאסית, תוך שימת דגש רב על בטיחות בשיעור, נשימה נכונה וזרימה אינטואיטיבית של אסאנות, שאקטי מלמדת את הסטודנטים איך ליצור ולשמר את הפראנה – כח החיים, כל זאת תוך הבאת החשיבה למצב רוגע והנאה מדיטטיבית מרגע ההווה. במהלך הלימוד, שאקטי משלבת בין מדע היוגה למדע המודרני, שתומך במה שחוו היוגים העתיקים. בין לימוד הקורסים השונים, מקדישה שאקטי את זמנה לתמיכה בתלמידים בוגרים ויוגים אחרים, שזקוקים לעזרה בהתגברות על מכשולים הניצבים בדרכם הרוחנית. הספרים, המאמרים והפוסטים ששאקטי מפרסמת, באים כדי לסייע לאנשים להפוך לחזקים ולבעלי רצון חופשי והכח לממש אותו. היא מאפשרת לכל הסטודנטים שלה גישה חופשית בכל נושא, וכך משמרת את הקשר המסורתי בין מורה ותלמיד, גם לאחר סיומם של הלימודים הפורמליים. לאחר שעברה לגור באשראם יוגה בהודו, שהתה שנה במדבר והתנסתה בתירגול יוגה מתקדם במספר מרכזים המתמחים בהאטה יוגה, הידע של שאקטי הוא בלתי רגיל והיא מעבירה אותו הלאה בצורת הלימוד המסורתית הבנויה מקשר מורה-תלמיד, כמו גם פורומים אינטרנטים וספרות מודפסת שהיא מוציאה בנושא.

עדכונים:

פוסטים: 62

החל מיולי 2013

מספר לא קטן של מאסטרים רוחניים סיימו את חייהם כאלכוהוליסטים, מכורים לסמים שונים או פשוט מרירים.

אלאן ווטס, נחשב לזן מאסטר, מת בגיל 58 מאלכוהוליזם, ממנו סבל רוב ימיו.

ג’ידו קרישנמורטי סיים את חייו מריר וכועס, אחרי שניהל רומן שערורייתי במשך 28 שנה עם אישתו של אחד מתלמידיו הנאמנים.

אושו, מאסטר הודי שהיה גאון ואולי אפילו נגע בהארה בצעירותו, היה מכור לסמים שונים כולל חמצן דו חנקני מהול בחמצן טהור, ומת בשנות החמישים לחייו מקריסת מערכות.

צ’וגיאם טרונגפה רינפוצ’ה, מאסטר בודהיסטי, מת בגיל 48 מאלכוהוליזים, ממנו סבל קשות רוב ימיו.

וישנו דוואנאדא, מאסטר ביוגה, שהביא את היוגה מהודו למערב, איבד את תודעתו הגבוהה בשנותיו האחרונות והתנהל בעיקר דרך נהנתנות חומרית (יאכטות, מטוסים פרטיים והרבה נשים יפות), ומת בגיל 66 כשהוא בכיסא גלגלים אחרי שבץ מוחי, במצב תודעתי מבולבל והוזה (הדברים נאמרים לאחר היכרות והתבוננות קרובה במאסטר בהיותי כחלק מצוות שטיפל בו באשראם בבהמאס בימיו האחרונים).

shakti-saloona-whiskey

לא פעם פונים אלי תלמידים עם השאלה ״איך יתכן שמורה דגול ורוחני ימיט על עצמו הרס עצמי״?

השאלה שנשאלת היא מה הסיבה שאנשים שנוגעים בעומק הרוחניות ואף מצליחים להעביר את החכמה למיליוני אנשים, נופלים להרס עצמי שכזה?

התשובה נמצאת בצ׳אקרה השניה.

כל המאסטרים המדוברים היו אנשים סופר אינטליגנטים על גבול הגאונות. הם ידעו את התורות אותן הם לימדו לעומק. לרובם היה מוח עם זיכרון אדיר, שיכל לאצור כמויות ענקיות של אינפורמציה, אותה הם חלקו עם מיליוני תלמידים בחברה מערבית, שסוגדת למידע.

לכל המורים שלעיל היתה כריזמה אדירה, שהיפנטה ומגנטה את תלמידיהם הרעבים לידע והדרכה רוחנית.

אבל דבר אחד חשוב היה חסר בהוראה שלהם, הם לא לימדו ״מחוויה ישירה״, אותה חוויה ישירה של המציאות כפי שהיא בכל רגע נתון. הם לימדו מהבנת וידיעת החוכמה אבל לא מהגשמתה.

אינפורמציה וידע מפתחים את המוח והמיינד, ומאוד מפתחים את האינטלקט, אך הם לא תמיד מספיקים כדי להרחיב את התודעה. במערב, מי שמכיל הרבה אינפורמציה נחשב כאדם חכם. במזרח חוכמה נמדדת, אם בכלל, באנרגיה ובעשייה שבין המילים.

אחד המקומות הקשים והכואבים ברוחניות זה כשאנו יודעים הרבה ומבינים רבות, אך אין לנו את היכולת או הכוח ליישם בחיינו את מה שאנו יודעים ומבינים.

הרבה פעמים זה הצד הטראגי של מורים רוחניים. כשמורה רוחני הופך לערוץ של ידע וחוכמה לתלמידיו, כל פעם שהוא מלמד, הדברים מחלחלים גם לתודעה שלו. בדיוק כמו מוסיקאי שמנגן לאחרים והוויברציות של הצלילים קודם כל עוברות דרך הגוף והתודעה שלו עצמו.

אך ככל שגדל הפער בין ההבנה והידע של המאסטר הרוחני לבין מעשיו, פועלו וחייו בכלל, כך גם גדלים היסורים והפיצול הפנימי שאיתם הוא מתמודד.

זה דבר אחד לדבר על העלאת האנרגיה לצ׳אקרות הגבוהות, ודבר שני למצוא את עצמך אובססיבי במחשבות מיניות על התלמידות היפות והצעירות שבקהילה שלך.

זה דבר אחד לדבר על לא להיות רכושני ודבר אחר לגמרי לראות את עצמך נשלט על ידי נהנתנות חומרית והתמכרות לפרסום ולהערצה, שהרבה פעמים מגיעים אליך כמורה רוחני.

זה דבר אחד להבין שאין עליון ואין תחתון, ושתפקידו של מורה זה לשרת את תלמידיו, ואז להתבונן בעצמך נוהג כאדם עליון ונישא שמתעתע בתלמידיו באשליה שגורו הוא אדם במעמד גבוה יותר מתלמידיו.

הסיבה לטרגדיה הרוחנית מתחילה אצל הרבה מאסטרים בצ׳אקרה השניה.

הצאקרה השניה שייכת לשלוש הצ׳אקרות הראשונות, התחתונות, שכולן נוגעות בהישרדות שלנו בעולם הפיזי דרך הגוף הפיזי.

הצ׳אקרה השניה מתבטאת בקיומנו דרך מין, תשוקות ומאוויים.

שני ההיבטים שלעיל מופיעים באופן בולט ולרוב באופן בלתי נשלט, בחייהם של מאסטרים שנפלו בדרך זו או אחרת להרס עצמי.

בכתובים של היוגה נאמר שקשה ביותר להעלות את התודעה מעבר לצ׳אקרה השניה, בגלל שהתשוקות שלנו ויצר המין כה עזים, עד שהם לחלוטין שולטים בנו ומקפיאים אותנו בתודעה הארצית. זאת הסיבה שרובינו נעצרים ברמת התודעה בצ׳אקרה השניה הארצית.

רבים מאיתנו שאימצו את דרך הרוחניות כתרגול יום יומי, התנסו בזמנים בהם מצאנו את עצמנו מתנהלים בצורה הפוכה ממה שהיינו מצפים מעצמנו, כאנשים רוחניים עם מודעות רחבה. אנו יודעים כמה תסכול וייאוש יכולים להיות קשורים לרגעים אלו, בהם אנו מודעים שאיננו מיישמים ולו כהוא זה את מה שכל כך ברור לנו ברמה הרוחנית.

עכשיו דמיינו מורה רוחני, שכל יום מזכיר לעצמו דרך משנתו לתלמידיו, שנושאים אליו עיניים בוטחות ומעריצות, כמה הוא רחוק מעשיית ההוראה שלו עצמו, ומהתודעה הגבוהה אותה הוא מעביר בסמכותיות גדולה לאחרים. ככל שהפער גדל בין ההוראה הרוחנית למציאות האישית של המורה, כך גם גדל פיצול האישיות בין ״המורה הרוחני״ לאדם שבו, בין האני הגבוה לאני הנמוך, שלרוב מסתיים בהרס עצמי.

שאקטי מאי

*****************************************************************

שאקטי מאי היא מייסדת מרכז היוגה הבינלאומי פראנה יוגה קולג׳ 

למצטרפים חדשים חודש ניסיון חינם בפראנה יוגה: goo.gl/zvoThN

מחברת הספר ״Enigma of Self Realization״

למידע על הסדנאות היכנסו לאתר

לתגובות ושאלות אתם מוזמנים לשלוח מייל ל: [email protected]

 

עוד מהבלוג של שאקטי מאי

תצוגה מקדימה

הנפילה אל האור

בשנת 2008 חוויתי אירוע שהוכיח לי יותר מכל את עוצמת הדרך הרוחנית בה בחרתי לחיות מאז נעוריי. אחרי שנים ארוכות של תרגול יוגה וזן אינטנסיביים, במהלך קורס מורים שהעברתי בקופנגן, אי קטן בתאילנד, נפלתי מצוק גבוה, שברתי את עמוד...

תצוגה מקדימה

משתן לשתן כוחנו עולה

שמי שאקטי מאי אני בת 54 ובמשך 30 שנה אני שותה שתן בכל בוקר לרוב האנשים שתן מעלה אסוציאציות של: משהו מלוכלך פסולת שהכליות מוציאות מהגוף פעילות שאחריה צריך לשטוף ידיים משהו רעיל ובטח מסוכן לשתיה תסכימו איתי שאם כל...

תצוגה מקדימה

ליפול מאהבה

בצורתו האנגלית, המונח 'להתאהב' מורכב משתי מילים בעלי מטען אנרגטי הפוך. "Falling in love" מורכב ממילה אחת מרוממת, וממילה אחת הפוגמת בתחושתנו. נפילה היא מילה המתארת פעולה בלתי-נעימה שעלולה לסכן את הישרדותנו הפיזית, מצב לא רצוי....

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה