הבלוג של שירי גולומב

קרוב לבית

עדכונים:

פוסטים: 8

עוקבים: 0

החל מיוני 2016

אחד האתגרים הגדולים כהורה הוא למצוא את האיזון שבין בריאותי לבין מה שנותן שקט תעשייתי בארוחת הערב. ככה הצלחתי להכניס לילדות שלי בריאות לצלחת

31/08/2017

1

כאמא, אני מנסה לעשות את הבחירות הנכונות בסופר, ואפילו את הקורנפלקס המלא סוכר הצלחתי להחליף להן בקורנפלקס מלא דגנים.

ברוב הזמן הן אוכלות בגנים ובמסגרות הצהרון ותמיד בבית ארוחת הצהריים מרגישה לי מאתגרת במיוחד, ולבסוף אני נכנעת עומדת ומטגנת את אותם שניצלים פעם אחר פעם.

במסגרת מסע הבריאות האישי שלי והמודעות ההולכת וגוברת בדבר שומן טרנס ושומנים בכלל, החלטתי לנסות ולהפחית את כמויות השמן שפוקדות את השולחן.

ביני לבין עצמי אני חוזרת וחושבת שזו ההחלטה הבריאה והמושכלת, אבל הצד השני (הטריפוליטאי) לא יודע איך מוציאים מאכלים טעימים בלי ליטר שמן בסיר.

למרות זאת נעניתי לאתגר שהצבתי לעצמי והחלטתי שאין יותר טיגונים. החלטתי שהבית יעבור לתזונה עשירה יותר בסיבים, עשירה יותר בירקות וכן מופחתת בשומן, הרי אנחנו הדוגמא האישית שלהן.

למי שלא יודע ילדים בני 3-7 הם מבקרי האוכל הכי קשים שיש. ״אמא האוכל מלוכלך״ (הילדה ראתה עשבי תיבול), ״אמא זה חם״, ״אמא זה קר״, ״אמא לא טעים״.
מעט מאוד מתכונים עוברים את החך של הבנות שלי, מעט מאוד דברים הן מוכנות לטעום. אבל יש דבר אחד או שניים שתמיד יתקבל בברכה – שניצל וצ׳יפס.

איזה ילד לא אוהב שניצל וצ׳יפס? אינספור פעמים ניסיתי לאפות את השניצל והצ׳יפס במקום לטגן אותם. ניסיתי סוגים שונים של מרינדות וטריקים, אך לרוב נשארנו אני ובעלי (למורת רוחו) עם המתכון הבריאותי. מבקרות האוכל שלי מכנות אותו ״מקולקל״. הן אוהבות רק את השניצל המטוגן שממנו ניגר שמן.

המתכון האגדי כמובן הוא של אמא שלי. שניצלים עסיסיים, לא דקים מדי, עם שכבה כפולה של ציפוי, והסוד זה כמובן בחרדל שמסתתר לו בביצה. בנוסף אמא שלי נהגה להכין משאריות הביצה ופירורי הלחם מאכל ששמו ״עג׳יג׳ה״ מגיע בשמות וורסיות שונות במגוון עדות. ״עג׳יג׳ה״ זו בעצם הבלילה שנותרה, של מרינדת הביצה, ויתרת פירורי הלחם מטוגנים למעין ״חביתה״, איך לא – בשמן עמוק (בינינו זה מעדן).

אבל אם אין טיגונים אין שניצלים, ואם אין שניצלים יש שביתת רעב של 2 ילדות שצווחות לי בשולחן ומגבירות את הסיכוי שלי לחוות מיגרנה.

למרבה הפלא גם כאן יש פתרונות. אחד הפתרונות זה באמת לאפות את השניצל אבל זה יוצא יבש ואכיל רק דקות ספורות לאחר ההכנה.

לעומתו יש את מכשיר האירפרייר איתו אפשר להוציא אוכל בריא בטעם איכותי, לא יבש ועם הרגשה של טיגון בשמן עמוק למרות שמשתמשים בכף אחת בלבד. הופתעתי לגלות שהילדות שלי ממש מרוצות מהתוצאה, לא הבחינו בהבדל ואפילו ביקשו תוספת.

2

המכשיר קטן יחסית מספיק לבישול ארוחה ל-4 סועדים.

כל מה שנדרש ממני היה כף שמן ואת המתכון המסורתי של אמא.

גם אני ובעלי ממש התלהבנו הציפוי יוצא קריספי ממש ונותן פייט רציני לטיגון המסורתי השניצל לא התייבש ויצא ממש טעים.

הכי אהבתי את מהירות ההכנה וקלות התפעול. ממליצה בחום לחפש את הדרך הבריאה והטעימה ביותר גם לנו וגם לקטנים שלנו.

3

אז לעניין המתכון:

מצרכים:

כ-500 גרם שניצל פרוס לא דפוק

 

לבלילה

  • ביצה
  • מלח
  • פלפל
  • גריל עוף או פפריקה מתוקה לפי הטעם
  • כפית חרדל חלק ואיכותי

.

4

לציפוי

  • פירורי לחם זהובים או פירורי לחם פנקו
  • כף שמן
  • קמח

.

 5

את השניצלים או את הנגיסים יש לצפות לפני ההכנה בשכבת קמח עדינה

את מצרכי הבלילה יש לערבב בקערה

בקערה נפרדת יש לערבב כמחצית שקית של פירורי לחם עם כף שמן. את פירורי הלחם והשמן יש לערבב היטב כך שהשמן יתפזר באופן אחיד על כל הפירורים.

את השניצל המקומח יש לטבול בבלילה ולאחר מכן בפירורי הלחם.

יש להכניס לאירפייר ב- 180 מעלות לכ- 12 דקות, יש להפוך את השניצל במחצית הזמן.

היה והחלטתם לעשות את השניצלים דקים יש לקצר את זמן הבישול.

הצעת הגשה: עם ירקות וקטשופ, או צי׳פס ללא טיגון.

עוד מהבלוג של שירי גולומב

המסע שלי

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי! החלטתי לשתף במסע האישי שלי לבית. לפני כשנה + רכשנו את הדירה הראשונה אכן מאורע מרגש בייחוד לשניים כמונו שעשו את זה לבד, בלי עזרה של הורים בגיל יחסית מתקדם עם שתי בנות. לאחר ששיחק לנו המזל...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

ים 7 – ארוחת בוקר במיקום מושלם

יום שישי, הבנות בגנים ואנחנו פנויים לבילוי הזוגי השבועי. אני והחצי נכנסים לאוטו ומחליטים לחגוג את אירועי השבוע. סגרנו מטבח לבית החדש והחברה שבעלי מועסק בה עשתה גיוס יפה (אם...

תגובות

פורסם לפני 1 year

תגובות

טופ 20 - בלוגי אוכל

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה