חמשת המופלאים והתזמורת

יש דברים שבכל זאת לא סתם שורדים כל כך הרבה שנים, מוסיקה קלאסית הוא אחד מהם, אבל אם אתם חושבים שזה רק למבוגרים או שכלום לא משתנה בתחום הזה אתם טועים בגדול. בקונצרט שבעקבותיו נכתב הפוסט השמעה יצירה של מלחין בן 20 ( כיום כבר בן 23) ושהסולנים שלה הם לא פחות מחמישה כלי הקשה וזה ממש עוד לא הכל.

רחל הזנפלד  בקונצרט של התזמורת הקמארית הישראליתהבן הבכור שלי מאוד מאוד אוהב מוסיקה ומאוד מאוד אוהב ספורט, מה שמאפשר לו להשביע את רצון שני הוריו.  עם אבא הוא מדבר על ספורט וחולק עימו תובנות על שחקנים, קבוצות ועוד ועם אמא מוזיקה זה בהחלט נושא מצוין לשיחה, חוץ מזה שהוא מסב המון נחת בהיותו מוזיקאי מצטיין ונגן בחסד וביום רביעי הוא  גם הסכים להתלוות אליי לקונצרט של התזמורת הקאמרית והרכב טרמולו  ולא ממש בטוח מי מאיתנו נהנה יותר. הקונצרט היה בהחלט יוצא דופן. התזמורת הקמארית, בשונה מהפילהמונית, היא תזמורת קטנה יותר והקונצרט הוא יותר אינטימי ואולי פחות פמופוזי מללכת לראות את הפילהמונית.  בנוסף למה שאמרתי גם תרמה העובדה שהקונצרט שהגענו לשמוע היה באמת מיוחד מכמה בחינות. בקוצרט הזה קיבלו כלי ההקשה את קידמת הבמה.  כלי ההקשה שלרוב נמצאים אי שם מאחורי כל נגני התזמורת, היו בקונצרט הזה בשורה הראשונה, וזה נראה יהיה כאילו תמיד היו צריכים להיות שם.

את השורה הראשונה  תפסו הרכב טרמולו , הרכב של חמישה נגני כלי הקשה שמנגנים בתיאום מדהים וקשה שלא להשתמש  פה במילה וירטואוזים, הם פשוט השאירו אותנו עם פה פעור.  דבר מדהים נוסף הוא שאת היצירה שהם ניגנו חיבר המלחין דוד פישר, בהיותו בן 20. עכשיו הוא בן 23 וכבר נתבקש לכתוב יצירה גם עבור התזמורת הקאמרית וסירב בטענה שהוא עוד צריך ללמוד!. מנצח הקמארית ראיין אותו ולקהל נתגלה בחור צנוע שפשוט חושב מוסיקה ומשמיעת היצירה שלו אני בהחלט יכולה לומר לכם שזה מעניין מאוד לשמוע מה הוא חושב.  את היצירה  כתב פישר במיוחד להרכב טרמולו והתזמורת הקאמרית הקיבוצית. אני אישית, לא אהבתי את כל חלקי היצירה אבל החלקים הטובים שלה הם פשוט מפעימים.  הבן שלי התמוגג לחלוטין  מהחלק האשון בפרט ווהנגינה של הרכב טרימולו הלהיבה את שנינו מאוד מאוד, מאוד.

[youtube 4xp73Xg_OCQ nolink]

גם הפתיחה והסיום של הקונצרט, היו מאוד מהנים. הפתיחה הייתה פרשנות למחזה של מולייר 'גם הוא באצילים', מנצח התזמורת הקאמרית החליף את מקל הניצוח שלו  במגוון כלי הקשה ייחודים ואיתם  ספק ניצח, ספק רקד עם התזמורת.   כמי שמכירה את המחזה, אהבתי מאוד את הפשנות המוזיקלית שלו. בני, שאינו מכיר אותו, פחות.

לקינוח זכינו לביצוע מצוין של הקאמרית לסימפוניית 'לונדון' של היידן.    בקונצרט היו רבים מתלמידיו של תומר יריב שמוביל את הרכב טרמולו.  ותלמידים של גונן, נגן כלי ההקשה של התזמורת הקאמרית. הבן שלי שהכיר לא מעט מהם כי הוא מנגן במספר מסגרוות  קרוב ל- 8 שנים  וזה מאוד מעודד לראות  את דור ההמשך המוסיקלי הזה. ולדעת שגם המנגינה לעולם נמשכת.

אני בהחלט חושבת שגם מי שאינו בא מהתחום, יכול מאוד להנות מהקונצרט כזה. לא האוירה ולא המוזיקה כבדים. מוסיקה חודרת ישר לתת מודע שלנו וזה חלק גדול מקסמה, אני ממליצה מאוד לקחת את עצמכם וגם את הילדים שלכם ולהכיר  גם את המוסיקה הקלאסית ולא רק את בן אל וסטטיק, שכבודם במקומו  מונח.  יש דברים שבכל זאת לא סתם שורדים כל כך הרבה שנים  והקונצרטים של התזמורת הקאמרית זו בהחלט בחירה טובה גם למבינים וגם לאלו שלא. ואם אתם נתקלים בפרסום על הופעה של הרכב טרמולו, אל תהססו והצטיידו בכרטיסים, הם בהחלט חמשת המופלאים.

רחל הזנפלד הולכת לקונצרט