הנסיך על הסוס הלבן

בחורה עם מחשב נייד

קיימים הרבה מיתוסים לגבי זוגיות מושלמת אחד מהם הוא על הבן הזוג המושלם, או יותר נכון הבן זוג מהאגדות משום שאין דבר כזה מושלם. כאשר היינו קטנים סיפרו לנו הרבה אגדות על נסיכים ונסיכות מושלמים שחוו אהבה מושלמת שגברה על כל הרשעים שניסו להפריד ביניהם אך ללא הועיל. אהבה מושלמת שגברה על הכול ובזכותה הנסיך והנסיכה חיים באושר ועושר בארמון נוצץ עד עצם היום הזה. לצערנו החיים רחוקים מלהיות אגדה ולא משנה כמה נחפש אף פעם לא נוכל למצוא את הנסיך או הנסיכה המושלמים שחלמנו עליהם כשהיינו קטנים. אולי נמצא קרפדה אבל בחיים לא נוכל להפוך אותה לנסיך יפה תואר.

אל תאמינו לכל מה שמספרים לכם

יש אנשים שעוברים טיפול בטראומה בגלל שבן זוגם נטש אותם, יש אנשים שעוברים למין השני בגלל אין ספור אכזבות וכאבי לב ויש אנשים שבכל זאת מאמינים באגדות על נסיכות שבריריות אשר כלואות במגדל ומחכות לנסיך על הסוס הלבן שיבוא ויציל אותן. כל החיים שלנו אנחנו נמצאים בחיפוש אחרי האחד המושלם, שיכבוש את ליבנו ונחיה איתו באושר ועושר לנצח. אדם יפה תואר ורומנטי בלי פגם אחד באישיות שיעניק לנו הרים וגבעות, יהיה כל הזמן לצידנו ויאהב אותנו לנצח. לצערנו החיים לא כל כך פשוטים ולא כל מה שמספרים לנו קיים, לא משנה כמה צפרדעים ננשק אף אחד מהם לא יהפוך לנסיך החלומות שלנו ועדיין לא מצאנו מקום שעושה מבצעים על נסיכים רווקים. הרבה פעמים הרצון שלנו למצוא את בן הזוג המושלם הופך לאכזבה וגורם לנו לשנות טקטיקה כמו שהמשפט אומר עם מוחמד לא בא להר ההר בא למוחמד. אנחנו מנסים לשנות את בן זוגנו על מנת שיתאים לדימוי של הבן זוג המושלם שאנחנו כל כך חושקים בו. ברוב המקרים הדבר לא יחזיק מעמד והרצון לשנות את בן הזוג כדי להתאים אותו לאגדות יהפוך לשרשרת אין סופית של מריבות שתוביל לפרידה וכאב לב.

אי אפשר לשנות אף אדם או בן זוג

מערכת יחסים היא כמו אימון בחדר כושר ככל שאנחנו מתאימים את עצמנו לרוטינה של האימון ולא מכריחים את הגוף שלנו לקפוץ הישר לקצב מטורף, תוך כדי שאנחנו מסתגלים לתרגילים השונים ומתמידים להגיע האימון הופך ליותר קל ואפילו מהנה. כך גם במערכת היחסים הזוגית שלנו, אנחנו חייבים להבין שאנו לא יכולים להכריח את בן הזוג שלנו להשתנות בשבילנו, רק בגלל גחמות ומיתוסים שחלמנו עליהם כאשר היינו קטנים, החיים רחוקים מלהיות אגדה ולא כל הסופים טובים. חשוב מאוד שנגיע למערכת יחסים עם ראש נקי מדעות קדומות ולב פתוח שמוכן לקבל את השונה כמו שהוא. ברגע שנדע להתפשר ולהקשיב לרצונות של בן זוגנו אנחנו יכולים להתחיל דף נקי במערכת היחסים שלא נפגעה על ידי דעות של אנשים אחרים. מערכת יחסים שיכולה להתפתח על פי הרצונות האמיתיים של שני בני הזוג תוך כדי הבנה הדדית ורצון לבנות קשר המבוסס על כנות ואכפתיות מתוך רצון אמיתי להיות ביחד ולהתמיד גם בזמנים הקשים.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.