הבלוג של רחל הזנפלד

rachelhas – רחל הזנפלד משנה את כללי המשחק

מחפשת השראה ממקומות צפויים וצפויים פחות,יוצרת תקשורת שיווקית מנצחת ובעיקר אוהבת להיות עם הטובים

עדכונים:

פוסטים: 97

החל מאפריל 2013

מימון המונים מתכתב מצוין עם החיים הוירטואלים שלנו שהם כביכול מקבילים למציאות הפיזית ולמעשה מוזנים ממנה ומזינים אותה. אז מה זה מימון המון? ואיך עושים זאת נכון בפוסט הבא

16/04/2016

הפוסט הזה מיועד לכל החולמים,  לכל מי שיש לו רעיון בראש שנראה לו ועדיין לא מצא את הכוחות/הכסף /האומץ ( מחקו את המיותר) כדי ליישם אותו. בזכות סלונה ויערה הנפלאה הגעתי ליום העיון  שערכה מנכל”ית  Jumpstrater,  אליה אלון הכהן.  Jumpstrater היא פלטפורמה ישראלית המאפשרת מימון המונים ליזמים/יוצרים ובקיצור לכל אדם מן היישוב שמאמין שהפרויקט שלו הולך לשנות את העולם ושכדאי שדווקא הוא יעשה אותו, כמו שאומרת אליה.

אני מזהירה שהפוסט הזה הולך להכיל הרבה נתונים , הוא נכתב לטובת כל מי ששמע על הנושא ורוצה לדעת יותר איך זה עובד- אבל זה בעיקר פוסט שינסה להיות תכלס ולתמצת יום עיון של 5 שעות ולא ללכת סחור וסחור ולכן גם ברור שלא יכסה הכל, אז מי שרוצה מוזמן/ת לשאול בתגובות ואענה כמיטב יכולתי.

Jumpstrater  מאפשרת גיוס כספים מההמון בארץ ובעולם!   המנכל”ית שלו אליה אלון הכהן שהנחתה את יום העיון,  מאמינה שוהי באמת הדרך להגשים חלומות, ליצור פרוייקט, להשיג מימון לכולו או חלקו וגם למנף אותו הלאה, כי יצירת קמפיין למימון המונים בהחלט יכולה בעולם של היום להביא לחשיפה ויצירת שיתופי פעולה שיהפכו את הפרויקט למשהו שעולה  על ציפיות היוצר אם זה בגיוס כסף מעל המצופה, אם זה בפרגון מהמקדמים ( אליה לא קוראת להם תורמים או ממנים ולא בכדי- נחזור לזה בהמשך),  חשיפה לתעשייה בתחום שבו הפרויקט עוסק,  יצירת הכנסה גם לאורך זמן ועוד. אבל פה חשוב לציין  כי מדובר על  המקרים המוצלחים ביותר ורוב הדוגמאות שהובאו היו של ספרים ויוזמות חברתיות או שילוב ביניהם הבולטות ביניהן : יובל אברוביץ’ ששלושת ספריו הרשימה, הרעיון והרעיון לילדים קודמו ע”יJumpstrater וגייסו מימון מעל ומעבר למצופה וכך ספריו תורגמו להרבה יותר שפות והוא מרצה עליהם בעולם ( ממליצה אישית לעקוב אחריו ולראות איך האישיות הוירטואלית שלו מממשת/יוצרת מציאות פיזית עבורו, ממש לא כל אחד יכול או מסוגל לכך), יעל אריאלי שבאמצעות גיוס כסף לחולי סרטו הביאה לחשיפה של הייחודיות של העסק שלה, יצירת בובות פיזיות מציורי ילדים, דבר שהביא לה הרבה הזמנות ושיתוף פעולה עם חברת צעצועים גדולה, אלו בהחלט דוגמאות להצלחות בקנה מידה עולמי שיוצאות מגדר הרגיל .

לפני שנכנס לפרטים יותר טכניים חשוב לציין שאליה בהחלט רואה את הדברים בצורה מאוד אופטימית, היא מאמינה שזו הדרך לממן פרויקטים היום וששיתוף ההמונים בפרויקט הוא הדרך להביא פרויקט לעולם. להרחיב את המודעות לפעילות שלכם, להעמיק קשר עם לקוחות קיימים ולהחשף למעגלי לקוחות חדשים, כלומר מינוף שיווקי ארוך טווח. אני אישית חושבת שזה בהחלט אפשרי  אבל דורש הרבה יותר מיצירת דף קידום מוצלח ב- Jumpstrater. אני מכירה את הסיפורים מאחורי פרויקטים מאוד מוצלחים שלה  אבל לא חושבת שזה כל כך פשוט וזה מסע ארוך לא פחות מאשר זה שהוליד את הרעיון  והפך אותו למציאות שלכם  ולא משנה מהו.  התרשמתי שעיקר  ההצלחה של Jumpstrater היא בתחום התרבות ובעיקר בספרים, אליה טוענת שכל אדם שמחליט לשים מכספו לקידום פרויקט שהוצע לקידום המונים זה בהחלט בגלל שמשהו בו נגע בו רגשית ולכן זה  לא מפליא שספרים ויוזמות חברתיות גייסו באמצעות Jumpstrater בצורה כל כך מוצלחת.

לפני שניגשים לבניית דף הקידום לפרויקט

יש להחליט על פרק הזמן שבו ינוהל הקמפיין - או במילים אחרות תוך כמה זמן יגוייס הכסף (פרק הזמן המקסימאלי ב- Jumpstrater הוא 60 יום)

מה סכום הכסף שמחליטים לגייס ( בעקבות שאלות מהקהל, חשוב לציין שהפלטפורמה לא נועדה להחזיר כסף שכבר הוצא אלא רק לייצר ממנו דברים שעדיין לא  נעשו, גם אם גוייס סכום שהוא מעל הסכום שנקבתם, תעשו דברים נוספים, אל תחזירו הוצאות) – חשוב מאוד לבנות תקציב שיכיל את כל ההוצאות הישירות, עלות מתנות מיוחדות (כאלו שאינן המוצר), עליות שיווק והפצה של הקמפיין, עליות משלוח, עמלת האתר  (9-12%, תלוי במסלול שבחרתם לעבוד), מע”מ.

מה היא הקהילה שממנה אתם חושבים לגייס ( הקהילה הגאה, נשים, ישראליים, קהילה העוקבים שלי בפייסבוק וכו’)

וכמובן להגדיר בקצרה מהו הפרויקט עצמו. זה יכול להתגמש וניתן בהחלט לשנות דברים גם במהלך הזמן שרץ הקמפיין לדוגמא: יוובל אברוביץ’ שראה שהוא מגיע לסכום הרצוי לפני הזמן, הוסיף שפות נוספות אליהם יתורגם הספר וארצות נוספות בהן יופץ.

מושגי בסיס שמדברים על קמפיין מימון המונים:

קמפיין - עמוד החשיפה של הפררויקט שלכם  בפלטפורמה של ” מומון המון

פרוייקט – רעיון או יצירה שלכם,שאתם רוצים להגשים ולממש באמצעות תוצאות הקמפיין

יוצר – מי שעומד  מאחורי הפרויקט  ומנהל את  הקמפיין, לפי אליה אתם , אני אישית חושבת שרצוי מאוד שיהיה לכם עזרה מקצועית גדולה מאוד בזה.

מקדם - כל מי שמפקיד סכום כסף לקידום מימון הפרויקט.

פלטפורמה המימון,  במקרה זה Jumpstrater היא זו שעליה יהיה דף החשיפה של הפרויקט ודרכה יועבר הכסף אבל מה יש בדף החשיפה?

על פי  הניסיון שנצבר אצל אליה, לא רק ב-Jumpstrater, סרט הוידאו הוא הדבר הראשון שבו מסתכל כל מי שמגיע לדף הפרויקט ולכן חשיבותו היא רבה מאוד, 10 השניות הראשונות בו הם אלה שיקבעו האם האדם שפתח אותו ימשיך לצפות בכם או לא ולכן חשוב מאוד לתפוס בהם את הצופה, בכל מקרה  לא מומלץ להעלות סרט שיעלה על 3 דקות  (מומלץ להכין גם טיזרים,שישמשו אותכם במהלך קידום הקמפיין) אחרי 10 שניות להתחיל לפרט:

מי אתם? הצגה עצמית והצוות שלכם ולמה כולכם כאן – יש חשיבות רבה לאנשים שבחרתם לממש איתם את הפרויקט – מקצוענים בתחומם, חברים טובים שמאמינים בכם, אלו דברים שנוגעים באנשים וגורמים לרצות ( או לא) להיות חלק מהפרויקט שלהם

למה הפרויקט צריך להתקיים? התשוקה שלכם צריכה לשטוף את המסך

איזו בעיה (יות) הוא פותר? למה העולם יהיה מקום טוב יותר  עם הפרויקט שלכם

איזה פער(ים)הוא ממלא? מה חסר בפתרונות הקיימים

הדבר השני שאנשים מחפשים בדף הקידום שלכם אלו המתנות שהכנתם ולכן חשוב מאוד להשקיע בהן מחשבה רבה, חשוב לציין שניתן להוסיף מתנות כל זמן הפרויקט ואליה אומרת שאפילו ניתן להתייחס לקמפיין מימון המונים כמתנה שאנשים קונים לעצמם, זה אלמנט קריטי!

מהן סוגי המתנות:

טריוואלי  – המוצר וסביבתו ( הרצאה או סדנא שקשורה בו)

קהילה - שיווק ממוקד אל קהילה זו  דוגמא טובה תנועת הנוער הגאה גייסה עשרות אלפי שקלים שמכרה ארוחת ערב עם אביעד קיסוס!

יוצרות באאז - מתנות שאי אפשר להשיג ממקום אחר  לדוגמא: רדיו קצה נתן אפשרות לשדר תוכנית רדיו  מהבית שלך.

מתנות הן המפתח להמרה, כלומר  למימון הפרויקט!

בתוך  דף החשיפה  של הפרויקט באתר Jumpstrater יש אפשרות לעדכונים און ליין על מצב המתנות ( כמה נמכרו, כמה נשאר, מה הולך להגמר, מה לא זז)

הדבר הבא שאנשים יסתכלו עליו  בדף שלכם הוא המלל הכתוב, לפעמים אפילו אחרי שכבר החליטו על המתנה שהם הולכים עליה וכמה הם תורמים – הסכום הממוצע למקדם  ב – Jumpstrater הוא 250 ש”ח לאדם.

ולסיכום אשאיר אתכם עם השקף האחרון של אליה. מה שהובא כאן הוא  בתמצות רב ומי שתרצה פרטים נוספים  מוזמנת להגיב בתגובות ואשמח לענות כמיטב יכולתי:רחל הזנפלד מדווחת מיום עיון של Jumpstrater

 

 

 

עוד מהבלוג של רחל הזנפלד

תצוגה מקדימה

צחקתי, דמעתי,ובקיצור התרגשתי בזכות אסנת וישנסקי עם החיים זה הכל!

במוצאי שבת, ממש לפני פרוץ השנה החדשה, הוזמנו בעלי ואני לחנוכת בית של חבר ותיק של הבן זוג,  נאמר לנו שגם אסנת וישנסקי תהיה שם ותתן איזה קטע אז נא להגיע לפני תשע. צייתינו. את אסנת וישנסקי כמובן שזכרנו והכרנו, כמו כל מי שבגילנו...

תצוגה מקדימה

לעולם לא נגמרות המילים על אהבה....

בשנה הראשונה בלימודי התואר בקולנוע, אחד המרצים אמר לנו שדבר ראשון שנוציא מהראש הוא שאנחנו הולכים לכתוב משהו מקורי כי יש סיפור אחד בעולם כולו והוא מסופר מאז ימי התנ"ך. שני אנשים שרוצים להיות יחד ולא מצליחים לממש זאת,...

תצוגה מקדימה

ליידי לייק - סיפור מתח עכשיוי מאוד!

ליידי לייק של יובל אברמוביץ' הוא קודם כל ספר חמוד להפליא, עם עלילה קולחת וכייפית לקריאה. אני חייבת לציין שמי שמטריח את עצמו לכתוב הקדשה אישית  על כל ספר שנשלח לאחת הבלוגריות, בכתב ידו , כבר  מעודד מאוד לקרוא את הספר וכבר...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה