הבלוג של pinklady

pinklady

אוהבת לכתוב, מאז ולעולם, מבולבלת, מתפלספת, מטיילת, שואפת, מאוהבת ובעיקר חולמת...

החל מדצמבר 2013

זכיתי לקחת חלק בסיור מאחורי הקלעים של האופרה הישראלית וכן לצפות באופרה “לה רונדינה” על בימת המשכן לאומנויות הבימה. בואו לראות תמונות ולשמוע חוויות מהערב המיוחד.

17/01/2015

השבוע זכיתי להגיע לחוויה מיוחדת – ערב באופרה.

במסגרת ההזמנה שקיבלתי, נכלל סיור מאחורי הקלעים ולאחריו צפייה באופרה “לה רונדינה” מאת פוצ’יני.

מעולם לא הייתי באופרה טרם לכן.

עם כל אהבתי לתרבות ולמוסיקה במיוחד, אופרה תמיד הייתה יקרה מדי עבורי ולכן זו הייתה הזדמנות.

התאספנו מספר בלוגריות מאחורי הקלעים של האופרה הישראלית בתל אביב ויצאנו לסיור מרתק.

עברנו ליד חדרי האמנים, מעלית התפאורה המרשימה, עלינו על הבמה עליה תיערך האופרה מאוחר יותר ואף שמענו כמה פרטים על גודלו העצום של הבניין וחשיבותם של כל אחד מהקשורים בהפקה.

תפאורה 1

תפאורה 220150114_191032

השיא הגיע בחדר התלבושות.

יכולתי להישאר לגור שם ולהיות מאושרת לעד.

בגדים 1

האושר של הבדים, הצבעים, הנצנצים ומבחר האביזרים כל כך מרשים.

בגדים 2

מתחילים לעבור בין המסדרונות ומגלים תלבושות המאפיינות את ימי הביניים, כאלה ההולמות יותר את המאות ה-18-19 במבחר בלתי נגמר.

בגדים 3

המשכנו הלאה גם אל חדר האיפור והשיער, ולבסוף אף זכינו לשוחח עם אחת הסולניות.

מאחורי הקלעים

הסיור ארך כשעה ובמהלכו עלינו וירדנו במדרגות והלכנו מרחק רב.

לצערי, בשלב זה כבר הייתי באפיסת כוחות, שכן לא ציפיתי לסיור למטיבי לכת וכך יצא שכאשר הגענו לאולם, הייתי מרוכזת בעיקר בעובדה שכואב לי.

עם זאת, המוסיקה החיה החלה וקצת אוששה אותי.

אין דבר נהדר יותר מלראות תזמורת מנגנת בלייב, זאת עד שנפתח הוילון ועל הבמה הופיעו מספר דמויות.

הקולות של הזמרים מופלאים מאין כמוהם.

התלבושות מרהיבות והעובדה שגם למרחוק רואים כל פרט ושומעים נפלא את קולם של הזמרים (ללא מקרופון או הגברה מסוג כזה או אחר) מעידה על כשרונם הרב.

עם זאת, כידוע לכם, אופרה היא באיטלקית ולצערי אינני דוברת את השפה.

התרגום לשירים ניתן ממעל באמצעות מסך המקרין את התרגום, עובדה שגורמת לראש להתרומם למעלה כדי לקרוא ואז לרדת מהר כדי לראות. אחרי כמה שורות חטפתי סחרחורת והחלטתי שכנראה איאלץ לדמיין על מה שרים.

המערכה השנייה הייתה נהדרת בעייני. המון התרחש על הבמה, רקדנים, שירים נהדרים, מוסיקה נפלאה והמון המון צבע וחיות.

לאחר ההפסקה שבנו אל המערכה השלישית שהייתה מעט איטית לי מדי אחרי זו שקדמה לה עם כל כך הרבה אנרגיות.

בסיומו של הערב יצאתי בעיקר מותשת פיזית אך עם רשמים מהותיים בעיקר מהסיור מאחורי הקלעים. הוא היה מרתק ולא אשכח אותו עוד זמן רב.

לה רונדינהתמונה: יח”צ

עוד מהבלוג של pinklady

פיברומיאלגיה – המחלה השקופה

אני איבחנתי לעצמי את הפיברומיאלגיה. הרגשתי שמשהו לא בסדר, שאני עייפה יותר, כואבת יותר ומצליחה לתפקד פחות בכל הפעילויות הרגילות שלי. המשקולות בחדר כושר היו יותר כבדות למרות שנותרו באותו המשקל, הייתי מתעוררת עייפה יותר...

הכאב ואני

זה תמיד מצליח להפתיע. אני בטוחה שהתרגלתי לכאב, שהוא שם, ואז פתאום הוא מרים טיפה את עוצמתו ומשאיר אותי המומה. אין דרך להסביר למי שלא חווה את זה, מה זה אומר שכואב כל הזמן. אנשים נוטים לנסות ולעודד את עצמם ותמיד שואלים...

זה בראש שלך וזה רק נדמה לך...

מחלות באות עם סטראוטיפים. חלקם נכונים ואחרים ממש שגויים. יש איזו אמונה בקרב חלק ניכר באוכלוסיה, או לפחות בקרב אוכלוסיית כותבי הטוקבקים, שמי שחולה בפיברומיאלגיה, הוא בעצם עצלן. עצלן למעשה זה במקרה הטוב. בכתבות רבות אפשר...