הבלוג של סופרסונס

SUPERSONAS

מיזם סופרסונה פועל למנף נשים מובילות לעמדות השפעה ויצוג מאוזן ושיוויוני בכל שדרות העשייה הישראלית

עוקבים: 10

החל מיוני 2015

עם וויי-פיי ובלי, עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי לקדם נוכחות נשית מאוזנת על במות ישראל והעולם

17/09/2017

זה סופי.

אני מכורה לוויי-פיי.

החלפתי חבילת גלישה בפרטנר ומאז, במשך יומיים מתסכלים במיוחד, הייתי נטולת אינטרנט. המעבר, כך הבטיח לי הנציג, יחסוך לי חמישה שקלים שלמים בחודש. כדאי לך.

יצאתי לדרכי למסיבת הסיום של מחזור ו׳ של אקדמיית She Speaks, בה עמדו להופיע 20 תלמידותינו המקסימות, חמש דקות כל אחת, עם נאומים שכתבו וערכו והתאמנו עליהן בקול רם, והייתי שמחה וטובת לבב.

הפעלתי את הווייז וגיליתי שאינני מצליחה להתחבר לרשת. ניסיון העבר מלמד שלפעמים עוזר להדליק ולכבות את המכשיר והכל מסתדר. לא הפעם. ״מזל שהטלפון עובד,״ חשבתי לעצמי, והמשכתי לתקשר.

חגגנו את האירוע המרגש עם חמישים נשים חזקות, חמישה גברים אמיצים, וצלם וידיאו חרוץ. עשרים המרצות עלו בזו אחר זו והציגו את מרכולתם לעולם בקול רם וצלול ומתועד. בתום האירוע, גוררת את מזוודתי, חזרתי לרכב ונזכרתי שאין לי אינטרנט. אני חברה במספר גדול יחסית של קבוצות וואטסאפ פעילות, ותחושת תסכול בעטה בי על כך שנמנעה ממני שמחת ׳החוויות שאחרי׳, שנמשכו, כך גיליתי, אל תוך הלילה והתחילו מחדש מוקדם בבוקר.

במשך יומיים דיברתי עם נציגי פרטנר. דיברתי עם ערביה, יהודייה, רוסיה, והיה גם רוסי וערבי, כך זיהיתי ממבטאם. אף אחד מהם לא הצליח לעזור לי לתקן את התקלה למרות שכעסתי וכמעט בכיתי.

כדי להוסיף שמחה לששון נפלה גם מערכת האינטרנט הביתית שלנו כך שגם בבית לא יכולתי להתחבר לעולם. ״לא נורא,״ אמרתי לעצמי, ״לכי לך לישון מבלי לדעת מה בדיוק קורה כרגע בעולם.״

קמתי נטולת אינטרנט ובפתח דלתי מצאתי את גיליון 50 הנשים המשפיעות של ליידי גלובס. התיישבתי עם קפה על הנדנדה ועלעלתי במגזין, כמו פעם. נהנית מהשדרוג שחל במעמדן של נשים בישראל 2017 בהשוואה לשנות השמונים, התשעים ואפילו שנות האלפים. כעת עלינו לשמור על ההישגים האלה מכל משמר ולהצמיח הלאה נשים חזקות שמשמיעות את קולן.

כשהגעתי לעבודתי ב-I24News התחברתי מיד לוויי-פיי של הערוץ. 250 הודעות ווטסאפ וסמסים, מיילים שנותרו ללא מענה, וחדשות! מה קורה היום בעולם?! למזלי, תלמידי עדכנו אותי בלייב והעשירו את עולמי במגוון תחומים מעניינים, בהם מורה לרכיבה על אופנים שמלמד עיוורים לרכב ומעניק להם תחושת חופש ושחרור וחיבור אל הטבע. בצפון קוריאה החדשות מפחידות, בישראל מתכנסים לדבר על ביטחון, וביבי החל את מסעו בדרום אמריקה. מחכה בסבלנות לנאומו באו״ם השבוע, אולי הוא יעורר בי שוב השראה ואצליח לסיים את הדוקטורט שלי שהוא אחד מגיבוריו.

לפני שעזבתי את הערוץ, בדקתי שוב את הודעותיי וגיליתי שהתפרסמה עלינו כתבה בגיליון שמנת של הארץ שכותרתה: ״הגיע הזמן שתתחילי לדבר!״ שלוש נשים אנחנו, ושמנו לנו למטרה להכשיר נשים להתייצב על הבמה ולהעביר את המסר שלהן באופן ברור, קולח ואמיץ. השותפות שלי למסע הן חנה רדו וגלית דיאמנט, ו-1600 נשות ארגון Supersonas. אנחנו כנראה עושות משהו נכון.

שמנת 2017_800x578

אחרי העבודה נסעתי לאסוף את הראוטר החדש. קיוויתי שאולי שם יצליחו לתקן לי גם את התקלה בנייד, אך לא. חפוית ראש חזרתי כלעומת שבאתי, מקווה שבבית אצליח להתחבר לאינטרנט בקלילות. מילאתי בדקדקנות אחר כל ההוראות בחוברת. ״אינך טכנופובית!״ שיננתי לעצמי, אך עייפתי מלנסות והחלטתי לקחת פאוזה מתקשורת. עמי יסדר את זה כשיחזור מהעבודה.

ההתמכרות של כולנו לוויי-פיי היא סופית, מוחלטת ומובטחת. כל שנותר לנו הוא למנן את השימוש, לתקשר באופן מיטבי עם האנשים שאנחנו פוגשים לאורך הדרך בעולם האמיתי, וליהנות מחופשות קצרות מהקורות בעולם הווירטואלי.

בשעה 22:05 עמי הצליח לפצח את הסוגיה, ובהתרגשות גדולה נכנסתי לרשתות החברתיות שלי. שמחתי לגלות שהן מתנהלות מצוין גם אם אני לא יודעת מה קורה בכל רגע ורגע. נהניתי משפע הברכות שקיבלנו ושולחת בחזרה חיבוק ונשיקה לכל אישה וגבר שהצטרפו אלינו למסע לשוויון שמתחיל בנוכחות נשית בכל צמתי ההחלטה בישראל ובעולם.

מישל שטיין טיר היא מומחית לרטוריקה ולפסיכולוגיה קוגניטיבית, מכשירה להופעה מול קהל ומצלמה, שותפה מייסדת ומנהלת אקדמית של  She Speaks ושותפה מייסדת בארגון Supersonas

מישל שטיין טיר

עוד מהבלוג של SUPERSONAS

חמש סיבות מדוע האלופה במיל' אורנה ברביבאי צריכה להיות מפכ"לית המשטרה

1. כי אלברט איינשטיין טען ש"אי שפיות הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". משטרת ישראל בעשור האחרון בכלל ובכהונתו של המפכ"ל היוצא דנינו בפרט, הגיעה לשפל...

נעמה לא הייתה סמל, היא הייתה אישה אמיתית

נעמה היא חברה שלי, והיא היתה חברה והשראה עוד הרבה לפני שידעתי איך היא נראית. ככה זה כשיש לך אישיות קורנת  וכשאת לא ממהרת להחצין את עצמך. ככה זה כשאת נעמה. בקבוצות...

אמא משקיעה: לא אמת מוחלטת.

שבועון לאישה, שלום, נתקלתי היום בפוסט שלכן להלן שדן בסוגייה הרת גורל שעניינו "חמישה סימנים לכך שאת אמא משקיעה": בהתחלה שאלתי את עצמי אם זה אמיתי. אחר כך שאלתי את עצמי אם...