הבלוג של סופרסונס

SUPERSONAS

מיזם סופרסונה פועל למנף נשים מובילות לעמדות השפעה ויצוג מאוזן ושיוויוני בכל שדרות העשייה הישראלית

עדכונים:

פוסטים: 64

עוקבים: 10

החל מיוני 2015

מאשה דשקוב – מייסדת ומנכ”לית דיגיטאלנט, קוראת תגר על טור הדעה של אורנה רודי בגלובס ומציגה תמונה עדכנית על מצב ענף השיווק.

30/10/2016

מאמרה של אורנה רודי “השיווק הופך לוועדת הקישוט  נשען על הנחות יסוד לא מבוססות, מסקנות חפוזות ודעות חשוכות בהקשר לתרומתן של נשים למקצוע. ענף השיווק בישראל אכן נמצא בבעיה, אבל לא מהסיבות שצוינו בטור של רודי, שהפך את הבטן לכל מנהל ומנהלת שיווק.

כמנהלת שיווק מנוסה שעוסקת כיום בהכשרה ובהשמה לענף ה”מושמץ” וכאישה שפועלת לחיזוק שוויון מגדרי, הרגשתי צורך להתייחס לדבריה של רודי ולהציג תמונה עדכנית:

  1.  “חברות B2B מגייסות אנשי שיווק מחברות B2C ולא להיפך”- תפיסת רודי לנחיתות מקצועית של אנשי B2B (שיווק לחברות) לעומת מומחי הB2C (שיווק לצרכן) שגויה מיסודה. מרבית החברות המסחריות פונות גם ללקוחות מהמגזר הפרטי וגם ללקוחות מהמגזר העסקי. חברות שהשוק העסקי מוביל את צמיחתן הכלכלית מתייחסות באופן שונה לתקצוב מחלקת השיווק בה ולמעמדה האסטרטגי בחברה, בהלימה עם סוג הלקוחות שיכולים לצרוך את שירותיה ולתרום לצמיחתה הכלכלית. לעיתים אף קשה יותר להגיע לתוצאות עסקיות טובות כשעובדים במגזר העסקי הדורש ערוצי מדיה לא קונבנציונאליים, מדידת ROI מורכבת יותר, שיטות מכירה מורכבות ורב תחומיות. המעסיקים יעדיפו אנשי שיווק מנוסים, שהובילו מהלכים משמעותיים, הצליחו להחדיר שיטות חשיבה חדשות בארגונים שלהם ובעלי ניסיון בתחום החברה.
  2.  “השיווק הוא מהמקצועות הבודדים, אם לא היחיד, הנתפס נחות יותר במגזר ההיי-טק”- חברות ההייטק צומחות מהמוצר, זאת עובדה. סטראט-אפ קלאסי מתחיל את דרכו באפיון ופיתוח מוצר, בו משקיעים את המשאבים בשנה – שנתיים הראשונות לקיומו, ורק לאחר ביסוסו מקימים מחלקת שיווק. לתפיסתי מצב זה אינו בריא לחברות סטארטאפ וחברות רבות היו מצליחות יותר אילו איש שיווק מנוסה היה יושב בין מקבלי ההחלטות מהיום הראשון לקיומו. אעפ”כ, אין זה אומר שמעמדו של אנשי השיווק נחות באותן החברות. נהפוך הוא: בלא מעט חברות הייטק מנהלות ומנהלי שיווק מהווים חלק ממקבלי ההחלטות האסטרטגיות החברה כולה.
  3. “ישנו קושי ההולך וגובר של סמנכ”לי שיווק לכבוש את כיסא המנכ”ל“- למרות ההעדפה הקיימת למנות אנשי כספים לתפקידי מנכ”לות, בשנים האחרונות קודמו לא מעט סמנכ”לי שיווק להיות מנכ”לים. הבחירה תלויה לא אחת בכישורי מנהיגות, יכולת הובלה של תהליכי שינוי וצמיחה כלכליים, ועידוד המוטיבציה של ההון האנושי בארגון. מאפיינים אלה אינם תלויים בתחום מקצועי.מאשה דשקוב
  4. “העובדה שבישראל רוב העוסקים בתחום הן נשים, מגמה שלבדה מספיקה כדי לחבל בתדמיתו של כל מקצוע“- מעבר לכך שלא קיים נתון כזה, לא נעשה סקר מגדרי לקביעת אחוז מנהלות שיווק מסך מנהלי שיווק בישראל. גם טענתה כי מנהלות שיווק צומחות בעיקר מתקציבאות (שגם הן נשים – עוד נתון לא מבוסס) – תלושה מהמציאות. אם עד לפני 20 שנה מנהלי שיווק החלו דרכם כמנהלי מכירות וב 15 השנים האחרונות היו אלה בוגרי ניהול הפרסום או מרקום, הרי שבחמש השנים האחרונות תפסו את מקומם מנהלים בעלי הבנה עמוקה בדיגיטל . מנהלים ומנהלות המובילים אסטרטגיה דיגיטלית, קובעים תהליכי חדשנות, בונים תשתיות טכנולוגיות שיווקיות בחברות הם הדור הבא שינהל את השיווק.
  5. עם הפנים לעתיד:
    ענף השיווק מסתכל בתדהמה כיצד צרכנים נוטשים את ערוצי המדיה מסורתיים לטובת פלטפורמות דיגיטליות, משנים הרגלי קניה לטובת רכישה אונליין, מגדירים סף ציפיות חדש מהמשווק ומצפים לפרסונליזציה מבוססת דאטה, דורשים שיכירו אותם כצרכן אינדיבידואלי ושיידעו מה הוא ירצה בעתיד. לכן על ענף השיווק להכשיר בעלי תפקידים בהווה להיות מנהלי ומנהלות שיווק רלוונטיים בעתיד, ולהביא למערכת מנהלים בעלי התייחסות חדשנית לעולם הצרכנות, שיודעים ליצור הזדמנויות עסקיות מתוך הבנת הקשר בין חידושים טכנולוגיים להתנהגות צרכנים. אנשי מקצוע בעלי מיומנויות נדרשות אלה נחטפים בשוק העבודה, מתוגמלים יותר ובעלי יכולת השפעה רבה יותר -  ללא קשר לסוגיות מגדר.

מאשה דשקוב היא מייסדת ומנכ”לית Digitalent – בית הספר של תעשיית הדיגיטל וחברת השמה לתחום השיווק והדיגיטל וחברה בארגון SUPERSONAS.

עוד מהבלוג של SUPERSONAS

תצוגה מקדימה

חמש סיבות מדוע האלופה במיל' אורנה ברביבאי צריכה להיות מפכ"לית המשטרה

1. כי אלברט איינשטיין טען ש"אי שפיות הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". משטרת ישראל בעשור האחרון בכלל ובכהונתו של המפכ"ל היוצא דנינו בפרט, הגיעה לשפל...

תגובות

פורסם לפני 2 years
תצוגה מקדימה

נעמה לא הייתה סמל, היא הייתה אישה אמיתית

  נעמה היא חברה שלי, והיא היתה חברה והשראה עוד הרבה לפני שידעתי איך היא נראית. ככה זה כשיש לך אישיות קורנת  וכשאת לא ממהרת להחצין את עצמך. ככה זה כשאת נעמה. בקבוצות...

תגובות

פורסם לפני 2 years
תצוגה מקדימה

אמא משקיעה: לא אמת מוחלטת.

שבועון לאישה, שלום, נתקלתי היום בפוסט שלכן להלן שדן בסוגייה הרת גורל שעניינו "חמישה סימנים לכך שאת אמא משקיעה": בהתחלה שאלתי את עצמי אם זה אמיתי. אחר כך שאלתי את עצמי אם...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה