הבלוג של סופרסונס

SUPERSONAS

מיזם סופרסונה פועל למנף נשים מובילות לעמדות השפעה ויצוג מאוזן ושיוויוני בכל שדרות העשייה הישראלית

עדכונים:

פוסטים: 70

עוקבים: 11

החל מיוני 2015

מינויה של קרן טרנר למנכלית משרד התחבורה מהווה בשורה חשובה לקידום האיזון בין נשים לגברים בצמתי השפעה והחלטה בישראל. עו”ד בלהה מצגר מסבירה מדוע.

19/06/2016

קרן טרנר מנכ"לית משרד התחבורה (צילום מסך)

מינויה של קרן טרנר למנכ”לית משרד התחבורה הינו בשורה חשובה ושמחה כפולה, בעיקר למקדמי איזון בין נשים לגברים בדרגים הגבוהים, משני טעמים עיקריים. הראשון  - מדובר בעוד אישה שפרצה את המעגל הגברי ההדוק של מנכ”לי משרדי הממשלה שלא רק שנוטה לטובת הגמוניה גברית אלא גם קשור באופן ישיר למשרות אמון שלשר זכות הוטו למנות או לפטר. שנית  - מדובר בשבירה של תקרת זכוכית נוספת של ענף התחבורה, תוך ניהול תקציב הוצאה של למעלה מ- 16 מיליארד ₪  נטו ותקציב השוטף של 420 מיליון ₪, החולש על תשתיות כבישים, נמלים, ייבוא כלי רכב, ועדים, תקנות בטיחות, רכבות ועוד. למעשה, טרנר תהיה האישה הראשונה שממונה לתפקיד המנהלת הכללית של משרד התחבורה מאז הקמתו.

מסלולה של טרנר, רק בת 36,  מספר לנו דרך אדם אחד את השינוי הדרוש שיחול פה.  טרנר נבחרה על בסיס הניסיון שלה ועל בסיס היושרה המקצועית שלה. במשך שבע שנים מילאה שורה ארוכה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר, בהם  סמנכ”לית בכירה לפיתוח תשתיות ותיאום תחבורתי במשרד התחבורה בארבע השנים האחרונות. מינויה מהווה שבירת סטיגמה לענף הנתפס גברי מיסודו והוכחה כי מחסומים מגדריים אינם רלוונטים בעת מינוי אדם לתפקחיד ציבורי בכיר. הגדילו הפעם לעשות בענף התחבורה כאשר הקפידו לבחור את המכ”ל בניגוד לתפיסת “קשרים לפני כישורים” הרווחת במשרדי ממשלה.

אף על פי כן, ייצוג נשים בתפקיד מנכ”ליות במשרדים ממשלתיים עדיין נמוך מדי. השינוי מזדחל לאיטו, ללא כל תוכנית סדורה ומאורגנת. בממשלת נתניהו הנוכחית זו מונו רק שתי מנכ”ליות חדשות, המצטרפות לחמש מנכ”ליות ממשיכות ממינויי עבר, מתוך למעלה מ23 משרדים ממשלתיים.

הגדיר זאת היטב מבקר המדינה בשנת 2014: “באי-מינוי נשים לכהן בתפקידי מנכ”לים של משרדי ממשלה טמון מסר ולפיו נשים אינן יכולות או ראויות לעמוד בראש משרד ממשלתי. מסר שגוי זה עלול לחלחל למשרד ולהנהלתו ולגרום, בין היתר, לאי-מינוין של נשים לתפקידים בכירים אחרים.

בדיקתו של המבקר העלתה את מה שנשים מקצועיות מרגישות על בשרן: בדרגי הניהול הבכירים, שיעור הנשים הולך וקטן. שיעורן במשרדים הממשלתיים עומד על  11-13 אחוזים בלבד, כאשר אחוז הנשיפ הולך וקטן ככל שדרגת הניהול כירה יותר.  ראוי לצין לטובה את שר התחבורה ישראל כץ על מינוי מקצועי, אמין, שוויוני ומקדם יצוג הולם. כעת נותר לקדם את השינוי בשאר אגפי משרד התחבורה – לא רק  באגף המשפטי  בו יושבות נשים באופן כמעט מסורתי אלא גם בשאר המינהלות והרשויות עליהן אמון המשרד.

 עו”ד בלהה מצגר הינה שותפה מייסדת בחברת עו”ד מוטאי- מצגר- גרבאוי העוסקת בתחום דיני התעבורה, נציגת ציבור בוועדת התעבורה של עיריית חיפה, מרצה מטעם משרד התחבורה וחברה בארגון SUPERSONAS ליצירת נוכחות נשית שוויונית ומאוזנת בצמתי השפעה והחלטה בישראל

בילי מצגר_800x533

עוד מהבלוג של סופרסונס

תצוגה מקדימה

חמש סיבות מדוע האלופה במיל' אורנה ברביבאי צריכה להיות מפכ"לית המשטרה

1. כי אלברט איינשטיין טען ש"אי שפיות הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". משטרת ישראל בעשור האחרון בכלל ובכהונתו של המפכ"ל היוצא דנינו בפרט, הגיעה לשפל...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

נעמה לא הייתה סמל, היא הייתה אישה אמיתית

  נעמה היא חברה שלי, והיא היתה חברה והשראה עוד הרבה לפני שידעתי איך היא נראית. ככה זה כשיש לך אישיות קורנת  וכשאת לא ממהרת להחצין את עצמך. ככה זה כשאת נעמה. בקבוצות...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

אמא משקיעה: לא אמת מוחלטת.

שבועון לאישה, שלום, נתקלתי היום בפוסט שלכן להלן שדן בסוגייה הרת גורל שעניינו "חמישה סימנים לכך שאת אמא משקיעה": בהתחלה שאלתי את עצמי אם זה אמיתי. אחר כך שאלתי את עצמי אם...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה