הבלוג של סופרסונס

SUPERSONAS

מיזם סופרסונה פועל למנף נשים מובילות לעמדות השפעה ויצוג מאוזן ושיוויוני בכל שדרות העשייה הישראלית

עדכונים:

פוסטים: 70

עוקבים: 11

החל מיוני 2015

מוניתה הוא מיזם להקמת קואופרטיב נהגות מונית ראשון מסוגו בישראל ובעולם. גלית דיאמנט נפגשה עם המייסדת אורה לוי כדי להבין את הבשורה. מי פנויה באלנבי?

01/06/2016

  1.  כי זה טוב לכלכלה: לראשונה בישראל ובעולם תקום מוניתה - חברת מוניות בבעלות נשית אשר תיתן פרנסה ל – 1700 נהגות מוניות. החברה תתאגד כקואופרטיב שוויוני מבוסס אפליקציה זמינה ונוחה לניהול והזמנת שירות. 1700 נהגות פירושו 1700 מקומות עבודה ל – 1700 נשים שבמקום להיות לנטל על החברה ובנקודת מוצא של נזקקות מתמדת – תוכלנה להתפתח כעצמאיות המסוגלות לפרנס את עצמן ואת משפחותיהן בכבוד. במילים אחרות, 1700 נהגות הן 1700 נשים שניתנת להן הזדמנות של פעם בחיים לפצוח בקריירה ראשונה, שנייה או שלישית.
  2. כי זה טוב לבטיחות האישית ולבטיחות בדרכים: מחקרים בישראל ובעולם מלמדים שנשים נוטלות פחות סיכונים, מגלות יותר אחריות ומכבדות יותר את החוק. גם נתוני הלמ”ס ועמותת “אור ירוק” מוכיחים כי מעורבותן של נשים בתאונות דרכים עומדת על כעשירית ממעורבות גברים, למרות שחלקן מסך בעלי הרישיון הוא כ-40%. עוד בשנת 2009 פרסמה עמותת אור ירוק נתונים לפיהם נהגים-גברים היו מעורבים ב-464 תאונות קטלניות, לעומת 50 תאונות בהן היו מעורבות נהגות. עוד עולה מהנתונים, כי נהגים-גברים היו מעורבים ב-1,938 תאונות קשות, לעומת 421 נהגות שהיו מעורבות בתאונות קשות.  בשורה התחתונה: מוניתה תעזור לכולנו לנסוע בדרכים ישרות ובטוחות יותר.
  3. כי קואופרטיב יעזור לנשים להרוויח יותר: לדברי אורה  לוי, מייסדת מוניתה, נהגות מונית עובדות כיום במעמד עובדת קבלן בחזקת חמש. “הזמנת הנסיעה מארגון או חברה גדולה יכולה לעבור בין ידיהם של חמישה קבלנים שונים עד שהנהגת תזכה בנסיעה המיוחלת”, מסבירה לוי ומוסיפה: “הדבר פוגע הן בתדירות ההזמנות שהיא מקבלת וגם בתזרים המזומנים שלה. קואופרטיב מוניתה ייצר הזמנות ישירות לנהגות, ללא תחנות ביניים, מה שיגדיל את היקף הנסיעות, יגדיל את הרווחיות ויאפשר להן לעבוד בצורה מסודרת יותר.”

    אורה לוי, מייסדת מוניתה

    אורה לוי, מייסדת מוניתה

  4. כי זה ממגר הסללה מגדרית, מקדם שוויון הזדמנויות ושומר על חופש הבחירה. קואופרטיב נהגות מונית פורץ את המונופול הגברי על ענף התחבורה, הופך אותו פתוח לכל ומאפשר ללקוח לבחור מי יסיע אותו או את ילדיו ללא אילוצים ותכתיבים. “כשם שגברים דתיים יעדיפו לנסוע עם נהג, כך הרבה נשים מעדיפות נהגת, במיוחד בנסיעות ארוכות או כשמסיעים ילדים”, מסבירה לוי . “בתחנת מוניות רגילה ייענו לדרישה כזו רק כשיגיע תורה של הנהגת לקבל הזמנה. זה פוגע בשירות כי הלקוחה נאלצת להמתין.  במוניתה זה לא יקרה כי כל הנהגות תהיינה נשים.”  בנוסף, קואופרטיב נהגות מעודד ילדות ונערות להתפתח לתחומי עשייה שנחשבים גבריים. “החלום שלי הוא שילדות בגן יתחילו לומר בקול שהן רוצות להיות נהגות כשיהיו גדולות”, אומרת לוי.
  5. כי זה ישפר לאין ערוך את תדמית ענף נהגי המוניות בישראל ובעולם. “אני שואפת ליצור, יחד עם השותפות שלי לדרך, סטנדרטיזציה חדשה, מחוץ לארגון ובתוכו”, אומרת לוי בעיניים נוצצות. “חוץ מתפיסת שירות גבוהה, קוד לבוש, הופעה פרזנטטיבית ואדיבות, חשוב לי שנקים אמנת נהגות בינינו לבין עצמנו: לא לגנוב נסיעות זו לזו, לשמור על התנהלות תרבותית ושיח מכבד בינינו וחשוב מכל – יצירת אחוות נשים שתחזיר לענף את הגאווה המקצועית.
    לתמיכה במוניתה
    —————————————————————————————————————–
    גלית דיאמנט היא שותפה מייסדת וסמנכ”לית תקשורת בSUPERSONAS ובלוגרית בסלונה.

embedded by Embedded Video

עוד מהבלוג של SUPERSONAS

תצוגה מקדימה

חמש סיבות מדוע האלופה במיל' אורנה ברביבאי צריכה להיות מפכ"לית המשטרה

1. כי אלברט איינשטיין טען ש"אי שפיות הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". משטרת ישראל בעשור האחרון בכלל ובכהונתו של המפכ"ל היוצא דנינו בפרט, הגיעה לשפל...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

נעמה לא הייתה סמל, היא הייתה אישה אמיתית

  נעמה היא חברה שלי, והיא היתה חברה והשראה עוד הרבה לפני שידעתי איך היא נראית. ככה זה כשיש לך אישיות קורנת  וכשאת לא ממהרת להחצין את עצמך. ככה זה כשאת נעמה. בקבוצות...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

אמא משקיעה: לא אמת מוחלטת.

שבועון לאישה, שלום, נתקלתי היום בפוסט שלכן להלן שדן בסוגייה הרת גורל שעניינו "חמישה סימנים לכך שאת אמא משקיעה": בהתחלה שאלתי את עצמי אם זה אמיתי. אחר כך שאלתי את עצמי אם...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה