עדכונים:

פוסטים: 8

החל מדצמבר 2013

השנה החולפת הייתה אולי אחת השנים המבושמות והריחניות ביותר שידענו מזה עשור. לצד מותגים חזקים ששולטים ביד רמה במצעדי מכירות הבשמים כבר תקופה ארוכה, נחתו בארצנו הקטנטונת לא מעט מותגים חדשים ומסקרנים שהפכו ללהיט כבר ביום הראשון שלהם בארץ הקודש. הכנו סקירה מקצועית קצרה על בשמים שהגיעו לארץ בשנה החולפת, כדי שאף אחד לא יוכל להגיד שלא סיפרו לו. קריאה מהנה.

16/12/2013


השנה החולפת הייתה אולי אחת השנים המבושמות והריחניות ביותר שידענו מזה עשור. לצד מותגים חזקים ששולטים ביד רמה במצעדי מכירות הבשמים כבר תקופה ארוכה, נחתו בארצנו הקטנטונת לא מעט מותגים חדשים ומסקרנים שהפכו ללהיט כבר ביום הראשון שלהם בארץ הקודש. הכנו סקירה מקצועית קצרה על בשמים שהגיעו לארץ בשנה החולפת, כדי שאף אחד לא יוכל להגיד שלא סיפרו לו. קריאה מהנה.

Our Moment של להקת ONE DIRECTION (אוור מומנט מבית וואן דירקשיין)

אחת המגמות המעניינות שמתרחשות בעולם הבישום העולמי בשנים האחרונות היא השקות מותגים הנושאים את שמותיהם של סלבריטאים. מתוך המבול שאפיין את השנה החולפת בתחום זה, הרשים אותנו במיוחד הבושם אוור מומנט של להקת הבנים ONE DIRECTION. למרות שבאופן עקרוני מטבע הדברים הבושם מיועד לבנות העשרה, פחות או יותר כמו שירי הלהקה, הרי שמדובר בבושם לא רע בכלל. בד בבד עם זה שכולו שיר הלל לנעורים, יש בו גם ניחוחות עמוקים ובוגרים יותר של מושק ופצ’ולי, פירות יער, דומדמניות ועלי כותרת של יסמין. בושם נשי מאוד, נוצץ מאוד, עסיסי וטרי. מומלץ ביותר, לא רק למעריצות.

DOWNTOWN מבית Calvin Klein (דאון טאון מבית קלווין קליין)

באופן עקרוני כל הבשמים של מעצב העל הוותיק מאופיינים בתחכום עירוני שמתאים לאישה המודרנית והבושם החדש שנחת בארץ בשיאו של הקיץ מיישר בהחלט קו עם המגמה הזו. הניחוח של הבושם מצליח ללכוד את המהות של הנשיות החדשה, הדעתנית והנושכת, אך גם הרכה והמלטפת. הניחוח המשכר של הבושם מאופיין בפתיחה של אתרגו איטלקי, שזיף ואגס ירוק, ממשיך עם קונטרסט דרמטי בין עלי כותרת של גרדניה ופלפל ורוד ומסתיים בנגיעות של קטורת ועץ ארז טקסני. בקיצור, ללקק את האצבעות. וכל זה מבלי להגיד מילה אחת על הבקבוקון המטריף שבו החלק הפנימי של הפקק משתקף בבושם ויוצר ממד מודרניסטי של וורוד פוקסיה זרחני משהו.

INVICTUS מבית Paco Rabanne (אינוויקטוס מבית פאקו רבאן)

הבושם הגברי והמיוחד הזה מערער פחות או יותר את כל מה שידענו על בשמים גבריים עד השנה האחרונה. מדובר על ניחוחות בעלי עומק שעד כה לא הכרנו בעולם הבישום הגברי. בסופו של דבר מדובר על בושם שמעורר אקסטזה ויטאלית בצורה מרשימה ושמשלב בין עוצמה לבין ערכים. הוא מתאפיין בניחוחות של עלי דפנה ואשכולית, שרף חום, עלי פצ’ולי ועצי ענבר. גם כאן, הבקבוקון משחק תפקיד חשוב לא פחות מהבושם עצמו. מעין מרידה בסמכויות, ניצחון מושלם, מראה עתיק ששלוב יד ביד עם אסתטיקה עכשווית כשרגל אחת עדיין נמצאת אמנם בעבר, אבל השנייה כבר נטועה עמוק בעתיד. לסיכום ולעניין, בושם מנצח.

La vie est belle מבית LANCOME (לה ויה א בל מבית לנקום)

הבושם המופלא הזה שבישר עבורנו את בואו של החורף, זכה לאחת הנשים היפות בעולם שתקדם אותו, הלא היא ג’וליה רוברטס. מומחים רבים בתחום הבישום מייחסים לבושם La vie est belle פריצת דרך לא קטנה בכל הקשור לשפת הריחות. מדובר על הרמוניה קסומה וייחודית שמתאפיינת בארומות של יסמין ואיריס, פצ’ולי ווניל ופריחת תפוז טוניסאי. הבקבוקון המקסים נוצץ ומזמין וטבוע בו חיוך מאושר וממזרי שמתכתב עם שם הבושם – “החיים יפים”.

See By chloé (סי ביי קלואי)

זהו אולי הבושם השובב ביותר ברשימה המכובדת הזו. הניחוחות שלו משדרים לעולם פרץ של צעירות ומשחקי מחבואים מצד אחד, אבל גם אלגנטיות טבעית שמשולבת עם תחושת פיתוי עירונית. הניחוח בטוח מאוד בעצמו ומשרה ביטחון גם על העונדת אותו. הוא מלא בניגודים בין אסרטיביות ועליזות, חיוך תמים ופיתוי, נועזות וביישנות. הניחוח החמקמק של סי ביי קלואי ממכר כבר מההתזה הראשונה והבקבוקון שניצב על שלוש רגליים זעירות הוא יצירת אמנות בפני עצמה.

Jour d’Hermès מבית Hermès (ז’ור ד’הרמס מבית הרמס)

בתחילת האביב של שנת 2013 הגיע אלינו פרי היצירה של ז’אן קלוד אלנה, הלא הוא הבשם הראשי והגאון של הרמס. לדבריו ההשראה ליצירת הבושם החדש הגיעה אליו מהאור שנופל אל נשים ומאיר את היופי שלהן בכל כך הרבה דרכים במהלך היום. הבושם מורכב ממגוון עצום של פרחים, החל מפרי גינה, דרך פרחי בוקר וכלה בפרחי ערב. בניגוד לעבר, לא חשפה החברה את הפרחים ששימשו להפקת הבושם היוקרתי הזה והעדיפה לתת ללקוחות לנחש בעצמן. בעיקרון מורגשים בו ניחוחות חזקים של פרחי אביב עטופים בעלים ירקרקים ורעננים, פרחי הדר בשיא פריחתם ומושק. הבושם ניחן בעמידות מופלאה לאורך שעות רבות מבלי להכביד או להשתלט.

FLASH של JIMMY CHOO (פלאש מבית ג’ימי צ’ו)

אחד הבשמים הפרובוקטיביים ביותר שהגיעו אלינו בשנה החולפת הוא ללא ספק FLASH. זהו בושם מפתה מאוד, חושני בצורה בלתי רגילה, כובש ומשכר. הניחוח המודרני שלו רענן ביותר, אבל עם זאת גם פרחוני ודומיננטי ומתאים בצורה בלתי רגילה לאישה האורבנית המושכת שלא ניתן לעמוד בפניה ובפני קצב החיים שלה. התווים העליונים של הבושם נפתחים כמו מניפה ומורכבים מפרחים לבנים, תווי הלב משלבים בין תותים ומנדרינות לבין פפריקה אדומה והתו התחתון הוא עצי ופודרתי ומהווה שיר הלל לחושניות.

COCO MOIR של CHANEL (קוקו נואר מבית שאנל)

בית האופנה והבישום היוקרתי השיק השנה בושם שמיועד לפני הכול עבור הקהל הרחב וכך מצא עצמו הבקבוקון השחור והרומנטי את מקומו גם על מדפי הפארמה בישראל. מורגש בהחלט שנעשה ניסיון לפנות לקהל לקוחות צעיר יותר מאי פעם, אך עדיין הבושם מזכיר במשהו את הבושם המפורסם, הלא הוא קוקו מדמואזל. הפתיחה ההדרית שממשיכה ללב פרחוני והסיומת הכל כך פודרתית מזכירה מאוד את הבושם הוותיק, אבל השימוש השונה ברכיבים הרבים שמרכיבים את הבושם, מעניקים לו גוון חצוף יותר, קליל יותר ונערי יותר. בין היתר מורגשים בו ניחוחות של אשכולית, פצ’ולי, מאסק, וברגמוט. חשוב לרחרח את הבושם הממזרי הזה מספר פעמים על הגוף לפני הרכישה כי לוקח זמן מה להבין איך הוא מתנהג על העור.

מקור המאמר> http://www.bosmetic.co.il/blog/43–2013-new-perfume

עוד מהבלוג של perfumenia

תצוגה מקדימה

הקשר בין ריחות בשמים למצב רוח שלנו

הבשמים המודרניים אמנם לא היו פה מאז ומעולם, אבל אין ספק שמשחר האנושות הם שימשו אותנו למטרות שונות. במקרא ניתן למצוא אזכורים רבים למיני בשמים שונים ששימשו בעיקר...

תגובות

פורסם לפני 6 years

בשמים וריח: היכן הכי משתלם לנו לקנות

האופן שבו עובד ופועל חוש הריח משפיע על בני האדם רבות, מה שגורם לתגובות תחושתיות ורגשיות. חוש הריח, בהיותו חוש הנקשר ישירות אל המוח, ללא צורך בעיבוד, יכול לגרום לכך שאם אדם מאמץ ריח מסוים של בושם, סביר להניח שמכריו ואוהביו...

תגובות

פורסם לפני 6 years
תצוגה מקדימה

הבשמים ההמבוקשים ביותר לשנת 2013

מבצעים אגרסיביים, תחרות בין טיפות מבושמות וכניסה של מותגים חדשים בהמוניהם. שנת 2013 הבהירה לנו אחת ולתמיד ששוק הבשמים אינו קופא על השמרים ושמדינת ישראל היא מדינה...

תגובות

פורסם לפני 6 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה