inbalyoga - הבלוג של ענבל טוניק אופרמן - יוגה להריון והכנה ללידה

אחת מכל חמש נשים תפתח טחורים במהלך ההריון או לאחר לידה

מרגע שנכנסנו להריון אנחנו מדברות בחופשיות ובגילוי לב כמעט על הכל ועם מי שרק מוכן לשמוע (לפעמים גם עם מי שלא..) החל במצב הרוח שלנו, דרך מה אכלנו (מה הקאנו ...) ומה יצא בשרותים, ועד לשינויים הגופניים האינטימיים (והלאו דווקא אסטטיים) ביותר שאנו חוות. ועדיין, משום מה, דווקא אחת מהתופעות המטרידות ביותר והשכיחות מאד בהריון, […]

ענבל טוניק אופרמן - יוגה להריון והכנה ללידה

08/07/2013


מרגע שנכנסנו להריון אנחנו מדברות בחופשיות ובגילוי לב כמעט על הכל ועם מי שרק מוכן לשמוע (לפעמים גם עם מי שלא..) החל במצב הרוח שלנו, דרך מה אכלנו (מה הקאנו ...) ומה יצא בשרותים, ועד לשינויים הגופניים האינטימיים (והלאו דווקא אסטטיים) ביותר שאנו חוות. ועדיין, משום מה, דווקא אחת מהתופעות המטרידות ביותר והשכיחות מאד בהריון, אינה מדוברת כמעט בכלל ("איך זה שאף חברה טובה לא סיפרה לי על זה???") טחורים

אחת מכל חמש נשים תפתח טחורים במהלך ההריון  או לאחר לידה...

מה זה?(Hemorrhoids) טחורים הם ורידים באזור פי הטבעת, שמסיבות מסוימות עלולים להתנפח, לגדול, ולהימתח עד כדי יציאה אל מחוץ לפי הטבעת.

התופעה יכולה לבוא לידי ביטוי בכאב, בדימום, בעצירות, בעקצוץ, בגירוד ובנפיחות מקומית.

הטחורים יכולים להיות בתוך פי הטבעת ('פנימיים') או מחוץ לפי הטבעת ('חיצוניים') ובכל מקרה מלווים באי נוחות גדולה.

למה זה קורה? ההורמונים של ההריון (ובעיקר הפרוגסטרון) גורמים להרפיית השרירים בדפנות כלי הדם זאת על מנת לאפשר את התרחבותם כדי להכיל את

העליה בנפח הדם.

הלחץ של הרחם ותכולתו על כלי הדם שמתחתיו גדל וגובר עם גיל ההריון ועלול לגרום להופעת דליות ברגליים (ורידים נפוחים), או במקומות אחרים כמו בפות,

או בפי הטבעת (טחורים). גם לחץ ממושך ובלתי יעיל בהמהלך השלב השני בלידה עלול לגרום לטחורים להתנפח ולצאת.

10 עצות מועילות למניעה ולהקלה:

  1. הימנעי ממצב של עצירות! הרבי בשתיה ואיכלי מזונות עשירים בסיבים תזונתיים לשמירה על יציאות רכות.
  2. אל תלחצי בעת מתן צואה! במקום, נישמי והרפי את השרירים. הגביהי מעט כפות רגליים על שרפרף לפני האסלה כך שממפרק הכסל והסאקרום ישאר פתוח.
  3. אל תתאפקי! דחיית יציאה עלולה להוביל לעצירות ולצואה קשה ויבשה יותר לכן חשוב להיענות לצורך להתרוקן מייד כאשר הוא מופיע.
  4. שיטפי את המקום במים קרירים במקום לנגב בנייר.
  5. הימנעי מעמידות ומישיבות ממושכות. הרימי רגליים בכל הזדמנות.
  6. הקפידי על פעילות גופנית סדירה. הליכות, יוגה או פילאטיס ותרגול יומיומי של שרירי רצפת האגן והסוגרים כיווץ והרפיה לסרוגין (פאולה / קיגל)
  7. הימנעי מלבישת בגדים צמודים.
  8. להקלה על גירוד אפשר לשבת באמבט מים חמימים עם חצי ספל של סודה לשתיה.
  9. להקלה על כאב קררי את האזור בעזרת קומפרסים או קרח. כלי הדם מתכווצים וכואבים פחות.
  10. דיקור, נטורופטיה או טיפולים אלטרנטיביים מאזנים אחרים.

תנוחות יוגה: ,sarvangasana, legs up the wall setubanda

תנוחה טובה למניעת טחורים ורידים ונפיחות ברגליים

תנוחה טובה להיפוך עובר ולמניעת טחורים

*התמונות להמחשה בלבד