מבחר ספרי עיון חדשים

ספרי עיון חדשים העוסקים במגוון תחומים. פרופסור יצחק כ"ץ עוסק בהשפעת הסקרים על חיי כולנו בספרו "עם הסקר". שינוי והגשמה עצמית בספר "היה הבוס של עצמך -Be your own boss " מאת שרה ברכאת. עליזה לסרי מציגה סיפורי מקרה של תלמידים בעלי קשיים ואת סוג הטיפול המתאים בספרה " לחזק כנפיים ולעוף". האם גבר יכול להיות מכבד, טוב לב, אכפתי ועם זאת חזק? זאת בספרו של ד"ר דיין היר "שובו של הג'נטלמן". סדרת ספרים חדשה לריפוי עצמי- "ברא-בראש-בראשית" מאת שירלי מנוחין אלמוג. ולסיום עמי דביר בספר שהוא גם עיון, גם פרוזה, גם דמיוני "איך הדברים קרו באמת"

IMG_8185

ספרי עיון חדשים העוסקים במגוון תחומים. פרופסור יצחק כ"ץ עוסק בהשפעת הסקרים על חיי כולנו בספרו "עם הסקר". שינוי והגשמה עצמית בספר "היה הבוס של עצמך –Be your own boss " מאת שרה ברכאת. עליזה לסרי מציגה סיפורי מקרה של תלמידים בעלי קשיים ואת סוג הטיפול המתאים בספרה " לחזק כנפיים ולעוף". האם גבר יכול להיות מכבד, טוב לב, אכפתי ועם זאת חזק? זאת בספרו של ד"ר דיין היר "שובו של הג'נטלמן". סדרת ספרים חדשה לריפוי עצמי- "ברא-בראש-בראשית" מאת שירלי מנוחין אלמוג. ולסיום עמי דביר בספר שהוא גם עיון, גם פרוזה, גם דמיוני "איך הדברים קרו באמת"

עם הסקר מאת פרופ' יצחק כ"ץ

 עם הסקר מאת יצחק כץ

ספר מעניין מאד העוסק בהשפעתם של הסקרים על חיינו, על מקבלי ההחלטות ועל הציבור הרחב וחושף את הנעשה מאחורי הקלעים בתעשיית הסקרים, תעשייה שבה פועלים אנשי מקצוע המתמודדים, לרוב בהצלחה, עם אילוצים מתמשכים.

מי שרוצה להבין איך מתנהלים הדברים באמת ימצא מענה בספר.

מתוך גב הספר: יום חמישי ה-12.09.2019, ימים אחדים לפני הבחירות, נכנסו בסערה ובצעקות רמות למשרדי מאגר מוחות בתל-אביב עשרות פעילים ממפלגת העבודה-גשר. בהובלת יורם מרציאנו, בעבר חבר כנסת מטעם העבודה שהיה מועמד לראשות עיריית לוד, העלו הפעילים טענות קשות כנגד מאגר מוחות העומד לפרסם לטענתם סקר שקרי, המלמד כי מפלגתם אינה עוברת את אחוז החסימה. ככל הידוע, זו היתה ההפגנה והמהומה הראשונה בהיסטוריה כנגד מכון סקרים כלשהו. ומה הפלא? שעות אחדות קודם לכן פרסם עמיר פרץ הודעה: "אתמול התברר שמכון הסקרים של פרופסור כ"ץ, איש הסקרים של הליכוד וסוקר הבית של 'ישראל היום', מריץ סקר שקרי, מזויף ומניפולטיבי על מנת להטות את תוצאות הסקר שעתיד להתפרסם מחר ב'ישראל היום'". פרץ אף נעתר לוועדת הבחירות המרכזית בנדון. כעבור כמה שעות שככה הסערה, מפלגת העבודה חזרה בה מטענותיה ומשכה את העתירה, ואילו ממצאי הסקר פורסמו בעיתון עוד בטרם התבררה העתירה.

את השפעת הסקרים נמצא גם בתחום המשפט, כמו בפרשת הסיליקון בחלב של תנובה, כשלאחר 15 שנה מגילוי המחדל נפסק פיצוי חסר תקדים של 55 מיליון ₪, וערעור לבית המשפט העליון הפחיתו ל-38.5 מיליון ₪. בית המשפט אימץ את ממצאי הסקר של מאגר מוחות בעניין גודל הקבוצה הנפגעת, היקף המשתמשים בחלב הרלוונטי ותחושות הציבור כלפי תנובה שבאו לידי ביטוי בסקר: "גועל, בחילה, חרדה, פחד, כעס, שנאה, אכזבה, רמאות, שקר, הונאה, חוצפה, עלבון, זלזול, חוסר אחריות, הרגשה רעה ותחושות שליליות נוספות".

פרופ' יצחק כ"ץ הוא מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים מאגר מוחות, בעל ניסיון עשיר במחקר והוראה באוניברסיטאות ובמכללות, חבר הארגון העולמי למחקרי דעת קהל WAPOR . ספריו הקודמים: "הפרטה בארץ ובעולם" (1997) ו"גיבור מקומי: הבחירות לרשויות המקומיות בעידן הבחירה הישירה" (1998), שאותו כתב עם ד"ר אמיר הורקין ופרופ' ברוך מבורך.

"עם הסקר – מאחורי הקלעים של סקרים, פוליטיקה ועסקים" מאת פרופ' יצחק כ"ץ, הוצאת ספרי ניב, 265 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

היה הבוס של עצמך מאת שרה ברכאת

Be your own boss

היה הבוס של עצמך מאת שרה ברכאת

ספרים העוסקים בשינוי והגשמה עצמית, השגת מטרות ואמונה בעצמך, הם פופולריים מאד. אישית, איני מתחברת לספרים מסוג של  'עשה זאת בעצמך' אבל למי שמתחבר בספר תקבלו טיפים רבים ממקורות רבים, הנוגעים לתחומי חיים שונים, כמו הרפתקאות, עסקים, נשמה וגוף.

בעזרת הספר הזה תצאו למסע יחד עם הכותבת, צעד אחר צעד נכוון ליצירת תודעתנו מחדש. תלקטו לעצמכם מעל ל- 360 הארות מניסיונה האישי של שרה ברכאת. הם יאפשרו לכם להתחזק, להיות בעלי רצון חופשי ועם נקודת מבט אופטימית על החיים.

תנו לשרה להראות לכם עד כמה חזקות הן המילים. הן יאפשרו לך לחוש את כפתור ה- "אני יכול" המופעל בתוככם.

הספר כתוב בצורה דו לשונית – עברית אנגלית.

שרה ברכאת הינה בוגרת בית הספר התיכון הדרוזי למדעים ומנהיגות דרכא ירכא. שרה אוהבת לכתוב משפטי מוטיבציה והשראה, לנגן בפסנתר וגם לרוץ.

שרה היא חברת צוות בקבוצת "למען כולנו", שמטרתה לצמצם את הפערים בין האוכלוסיות הנזקקות ולתמוך בהם בכפר בפרט, ובחברה בכלל על ידי הקמת פרויקטים ומיזמים שונים.

לראייתה של שרה, ספר זה מהווה את נקודת הזינוק למימוש יעדים עתידיים.

"היה הבוס של עצמך –Be your own boss " מאת שרה ברכאת, הוצאת "ספרי ניב", 161 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

לחזק כנפיים ולעוף מאת עליזה לסרי

 לחזק כנפיים ולעוף מאת עליזה לסרי

הספר מציג סיפורי מקרה של תלמידים בעלי קשיים מתחומים שונים, לכל מקרה מותאם סוג טיפול ואסטרטגיה מתאימה. הוא נועד לעורר הורים, מורים ומטפלים לחשוב על תלמידיהם, על אלה המתוסכלים והקרובים לייאוש שאינם מצליחים בכיתה. הספר מביא סיפורי מקרה מרגשים ובהם סיפורו של תלמיד PDD בעל לקויות חמורות בתחום השפה, בקריאה ובכישורי חיים בחברה, שהתקשה בחיבור מילים לכדי משפט, ואף בהבנת קודים חברתיים ובתקשורת עם הסובבים אותו, הצליח לאחר טיפול מאתגר וממושך לרכוש חברים ולצלוח את מבחני הבגרות בלשון. הצלחתו הייתה מעל למצופה.

בניתוח המקרים הנידונים בספר מוצעות כמה וכמה דרכים לנטיעת תקווה ולהדיפת הייאוש, עידוד וזימון הצלחות, לחיזוק הביטחון העצמי של הילד והאמונה ביכולותיו תוך כדי התקדמות בחומר הלימודים וטיפוח מוטיבציה לגילוי היכולת הצפונה בכל ילד וילד ולשאיפה "לחזק כנפיים ולעוף".

הקורא יוכל למצוא את הטיפול השיטתי המותאם לקשיים, על כן מורה, הורה ואחרים יוכלו לשאוב רעיונות ולהיעזר בהם.

עליזה לסרי היא מורה בעלת ותק של יותר מ- 50 שנה בתחום החינוך המיוחד, בעלת תואר שני בחינוך, הממשיכה לעבוד בהוראה מתקנת, בהקניית אסטרטגיות למידה ובאבחון לקויות למידה. עליזה היא בעלת ראייה מיוחדת, מבורכת בלב חם ומלא אהבה "לעשות הכול למען התלמידים". דרכה השיטתית הבלתי מתפשרת הביאה אותה להישגים ולהצלחות בתחום החינוך המיוחד. בספר זה נבחרו מקרים ספורים מתוך יריעה רחבה מאוד שעימם התמודדה והגיעה להישגים מדהימים בזכות דבקותה במטרה ובזכות אופייה המיוחד. "לחזק כנפיים ולעוף" הוא ספרה הראשון.

"לחזק כנפיים ולעוף" מאת עליזה לסרי, הוצאת "ספרי ניב", 237 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

שובו של הג'נטלמן מאת ד"ר דיין היר

 IMG_8186

הספר עוסק ביצירת קשרים מעשירים על ידי אימוץ אתה האמיתי.

היחסים בין גברים לנשים נמצאים כיום בפרשת דרכים. בעוד מסע התפתחותן של הנשים מקבל תמיכה חברתית נרחבת, התרבות שלנו עומדת גם בפני משבר גבריות, שכן אנו מגדירים מחדש השקפות הנוגעות לגבריות ולמשמעות של "להיות ג'נטלמן". האם גבר יכול להיות מכבד, טוב לב, אכפתי ועם זאת חזק?

מעל עשר שנים מתמודד ד"ר דיין היר עם סוגיות אלה. ספר ייחודי זה, "שובו של הג'נטלמן – יצירת קשרים מעשירים על ידי אימוץ אתה האמיתי" שיצא לאור בעברית בהוצאת הספרים "איפאבליש", הוא גם דיאלוג אינטראקטיבי, שבו ד"ר היר מעודד גברים (ונשים שמעוניינות להבין עם מה הגברים שבחייהן מתמודדים), לענות על השאלות שעומדות בבסיס האתגר של "להיות ג'נטלמן".

"בראש וראשונה", אומר ד"ר היר, "להיות ג׳נטלמן אמיתי פירושו להיות האדם הכי גדול שאתה יכול להיות – לא משנה מה המשמעות של זה בשבילך". בספר ימצא הקורא כלים רבים ואסטרטגיות שיסייעו לו להגיע להיות בגדולתו. בסקרנותו השובבה, הכנות וההומור המוכרים שלו, מציע ד"ר היר תובנות מרתקות ושאלות עוצמתיות וטרנספורמטיביות שיסייעו לקורא להיפתח לאפשרויות חדשות.

"באמצעות הקריאה בספר תחקור כיצד אולי חתכת חלקים מעצמך כדי להתאים לציפיות של אחרים ותקבל כלי יעיל שיאפשר לך להרפות מאמונות מרעילות ולפנות את הדרך לחוויות חדשות ואמיתיות. לאחר מכן תגלה אילו מיתוסים ותבניות שטבועות בך עלולים להרוס את סיכויך ליהנות ממערכות יחסים מספקות, ואיך לבנות קשרים מטפחים עם הגבר שתראה במראה ועם זולתך – גברים ונשים. לבסוף, תלמד כיצד לכבד אחרים בלי לאבד את עצמך, תקבל שלוש מתנות שג׳נטלמן יכול לתת לילדים שבחייו, ותבין כיצד להיות השראה לדור הבא".

ד"ר דיין היר הוא סופר בעל שם בינלאומי, מרצה ומנחה לשינוי ותודעה מעל 17 שנה. דיין הוא היוצר השותף של אקסס קונשסנס, והוא מזמין אנשים מכל תרבות, מדינה, גיל ומעמד חברתי לאמץ את הגדולה האמיתית שלהם. הכשרתו המקצועית המקורית היא כירופרקטיקה, והוא אימץ גישה שונה לחלוטין לשינוי ולריפוי אנרגטיים, על ידי הנחיית אנשים להתחבר ולהכיר ביכולות, בעוצמה ובידיעה שלהם.

"שובו של הג'נטלמן – יצירת קשרים מעשירים על ידי אימוץ אתה האמיתי" מאת ד"ר דיין היר.  מאנגלית: גילי תל-אורן. הוצאת הספרים "איפאבליש", 138 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנויות הספרים המקוונות.

סדרת ספרים חדשה לריפוי עצמי: 

"ברא-בראש-בראשית" מאת שירלי מנוחין אלמוג

'בראשית': מדריך ליצירת מציאות בשיטת H.T.T

בראשית מדריך ליצירת מציאות בשיטת HTT מאת שירלי מנוחין אלמוג

'בראשית': מדריך להתפתחות רוחנית בשיטת H.T.T

 בראשית מדריך להתפתחות רוחנית בשיטת HTT מאת שירלי מנוחין אלמוג

סדרת ספרי "בראשית"- מדריך בשיטת H.T.T " היא סדרת ספרי הדרכה מפורטת לריפוי עצמי, העצמה וצמיחה רוחנית שנשענת על סודות מהתורה. הספרים מציגים את טכניקת הריפוי H.T.T לריפוי חיי האדם ויצירת שגשוג ורווחה, שפותחה על ידי שירלי. עד כה ראו אור שני ספרים בסדרה שמפרטים את הטכניקה ובקרוב יתפרסם הספר השלישי "בראשית- מחומש הבריאות מדריך לריפוי עצמי בשיטת H.T.T".

"בראשית, מדריך ליצירת מציאות בשיטת H.T.T -Hologram Therapy Theory  "  חלק א בסדרה הוא מדריך מעשי מפורט ליצירת מציאות אובייקטיבית באמצעות כלים, טכניקות ועקרונות המותווים  בפרשת בראשית. הספר עוסק בהקניית העקרונות לעיצוב המציאות האישית, טכניקות פעולה, התחברות לכוחות הבריאה הקוסמיים ולכוחות שנמצאים בכל אחד מאיתנו. מדריך זה מלמד את הקוראים כיצד להתייחס למציאות האובייקטיבית בחייהם, כיצד לשנות את נקודת המבט וכיצד ליצור ולזמן אירועים לחייהם. המיקוד של ספר זה הוא ביצירת מציאות אובייקטיבית, תוך רכישת היכולת הפנימית לחוות "חיבור" מתמשך וחזק למקורות הכוח הפנימיים ולכוחות היצירה .

"בראשית, מדריך להתפתחות רוחנית בשיטת H.T.T -Hologram Therapy Theory  "  הספר השני בסדרה עוסק בעיצוב המרחב הפנימי: איתור ותיקון פגמים באישיות ועיצוב מחדש, קבלת אחריות אישית על החיים ועל ההחלטות שלנו. ספר זה מציע לקרוא את סיפורי הבריאה והיצירה מתוך פרשנות מהפכנית, שמאפשרת לקוראים לשנות את תפישת המציאות שלהם ולתפוס את החיים כמציאות פלסטית, שנובעת מהמחשבות ומהאמונות שלנו ומשקפת אותן. מציאות שניתנת לשינוי על ידי שינוי מערכת המחשבות והאמונות שלנו. במדריך תלמדו כיצד נוצרה התפיסה הסובייקטיבית ותרכשו עקרונות לשינוי ועיצוב מחדש של המרחב הפנימי שלכם בתהליך שמניע האצה והעלאת התדרים האישיים. כאן תלמדו על סוד יצירת הממד הגשמי כהיבט מקומי מאוד בתוך יקום אנרגטי אינסופי, ממד שנוצר כדי שנתנסה בו בהגשמות של אנרגיה בגופים מוצקים וברצף של זמן-מרחב וחומר.

טכניקת H.T.T, שפותחה על ידי שירלי מנוחין אלמוג מתוך ספר בראשית המקראי, היא ייחודית ובלעדית ומלמדת שהאדם, הבורא והבריאה הם אחד וכי אתה הוא הבוחן-הנבחן והמבחן בעת ובעונה אחת – הכול הולוגרמה גדולה: השיטה מציגה מפת דרכים להתפתחות רוחנית מסודרת ושיטתית שתכליתה להוביל  את האדם לשגשוג שמחה וריפוי והיא מיועדת לכל אדם באשר הוא.

שירלי מנוחין אלמוג, בת 45 נשואה ואם לארבעה. עו"ד בעלת תואר ראשון ושני במשפטים, יועצת זוגית ומגשרת, מרצה ומנחת קבוצות בשיטת H.T.T שפיתחה. "בראשית, מדריך ליצירת מציאות בשיטת H.T.T" ו-"בראשית, מדריך להתפתחות רוחנית בשיטת H.T.T" הם ספריה השלישי והרביעי. ספריה הקודמים: "תורת האימהות" בהוצאת אסטרולוג ו-"קוהלת בראי הימים" בהוצאת איפבליש.

שירלי מתכוונת לפתוח מכללה בשנה הבאה 2021 שתלמד בלימודים רב שנתיים את שיטת H.T.T שפיתחה. בשלב הראשון לימודי ריפוי עצמי ובשלב מתקדם יותר "הכשרת תומכי ריפוי" למטפלים בשיטה ייחודית ובלעדית זאת.

"בראשית, מדריך ליצירת מציאות בשיטת H.T.T -Hologram Therapy Theory  ": הוצאת הספרים "איפאבליש", 219 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח.

"בראשית, מדריך להתפתחות רוחנית בשיטת H.T.T -Hologram Therapy Theory  ": הוצאת הספרים "איפאבליש", 243 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח.

את הספרים הדיגיטליים ניתן להשיג בחנויות הספרים המקוונות. עותקים מודפסים אצל המחברת ישירות במייל: shirleyalmoglaw1@gmail.com

איך הדברים קרו באמת מאת עמי דביר

איך הדברים קרו באמת מאת עמי דביר

ספר מבלבל המחבר בין היסטוריה, סיפורי התנ"ך, דמיון עשיר, חוצנים הפוקדים את הכוכב שלנו ואירועים לא פתורים. אני לא צלחתי אותו.

 

בין השאלות הנמצאות בספר: כיצד ייתכן שהאדם הראשון נוצר לפני חמשת אלפים שבע מאות ותשעים שנה ואנחנו מוצאים הוכחות חד-משמעיות לקיום בני אדם שנים רבות לפני כן? מי האנשים שקין פחד מהם? כיצד הגיעו אלינו חוצנים במציאות שבה המרחק לכוכבים נושאי חיים הוא שנות אור רבות ? כיצד נראים חוצנים ומה מנהגם? מה מביאם לבקר בעולמנו? ממה הם נהנים בעולמנו ומה מטריד אותם? כיצד נראה גן עדן ומה תכליתו? מי היו האלים האחרים בעולמנו בתקופת התנ"ך, ומדוע אלוהים לא ראה בעין יפה את מנהגם לשכב עם בנות האדם וללדת עימן את הנפילים גיבורי השם? מדוע החיים בכל כוכבי הגלקסיה דומים אלה לאלה? כיצד התרחש המבול ומדוע? כיצד אירעו מכות מצרים? איך ייתכן שאלביס פרסלי צץ אחרי מותו? מה קורה במשולש ברמודה? מי הוא ביגפוט? היכן טמון ארון הברית הקדוש ומה הוא מכיל? היכן היה אלוהים בזמן השואה? מי הפיח חיים בישוע לאחר מותו, ומה המשיח מתכנן לעשות בארץ ישראל?

 

עמי דביר הוא מחברם של הספרים "אבימלך עולה בסערה השמימה" ( 1993), "הקוף הפטפטן" (1995), ו"ההשערה של מיסטר אספרגר" (2013).

 

"איך הדברים קרו באמת" מאת עמי דביר, הוצאת "ספרי ניב", 301 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת. ליצירת קשר עם עמי דביר: dvirami@gmail.com

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.