בבוקר תאכלי כמו מלכה

מחפשים ארוחת בוקר? בלוגריות בסלונה בחרו את ארוחות הבוקר שהשאירו טעם חלומי

ארוחת בוקר

סיון אסקיו

מדריך הכושר שלי דוגל במשפט של הרמב"ם שאומר 'בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים תאכל כמו בן מלך ובערב תאכל כמו אביון'. הווה אומר: ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה במשך היום וגם הכי עשירה. אני דוגלת במשפט שארוחת בוקר טובה לא נמדדת רק במרכיבים שלה, אלא גם במה שקדם לה. הווה אומר: אימון כושר מפרך לפני ארוחת הבוקר תמיד יהפוך אותה לסעודת מלכים. אני גם דוגלת במשפט שברומא תתנהג כמו רומאי ותתאים את עצמך לאופי ולאוכל של המקום.

לכן, אני יכולה להגיד בפה מלא, שארוחת הבוקר הכי טובה שאכלתי בשנה האחרונה היא ארוחת בוקר שאכלתי אחרי ריצה מפרכת ממרכז פירנצה עד לפיאצלה מיכאלאנג'לו, במעלה הגבעות שמשקיפות על כל העיר. התצפית על העיר בזריחה, הפכה כל לחם ג'בטה פריך עם גבינת ריקוטה שקניתי בגבינריה ליד בצירוף תאנים טריות ומתוקות, לארוחת בוקר של מלכים או לכל הפחות לארוחת בוקר של בני אצולה ממשפחת מדיצ'י.

לייזה פאנלים

הבנתי את אחד הפטנטים לזוגיות בריאה :

פעילות  שמגרה חושים, מחזירה אינטימיות, את הכיף והעניין אחד בשני  ואם אפשר, מומלץ לקיים אותה פעם בשבוע ורק  בבוקר!

בשום אופן לא בערב! כשאני סחוטת פיהוקים, טרוטת פנים, מפהקת לו חיוכים עייפים.

רק רוצה  לישון..אלא כשאני עדיין סחוטה אבל לפחות כמו כוס מיץ תפוזים טרי!

כן, כן אין כמו ארוחת בוקר ל- זוגיות..

אז יום שישי, זה היום היחידי בשבוע  שכל הנצמדים נזרקים בעדינות נחרצת למכלאות ההומניות (בתי ספר וגנים) וסוף סוף לבעש"ט ולי יש אתנחתה קלה של שעה וחצי להסתכל אחד לשני בעיניים, להחליף כמה מילים בלי הפרעות קליטה. בלי הפרעות זלילה. בלי בכי ויללה.

רק אני והוא – הוא ואני  – ב"מנטה ריי" על חוף הים.

הנוף כחול כחול

האוכל לטרוף את הכל:

ממאזטים של בורי כבוש בסוּמָק ובצל סגול, חציל בלבנה, דג הֵרִינג במלח ים ,  אולי  אומלט, או שקשוקה עם גבינת חלוּמי,או מקושקשת עם עשבי תיבול?  והכל מוגש לצד  סלט קצוץ מְריח בריאות,  סלסלת מאפים טריה ואורגנית, גבינות, טחינה

וזיתים, שהסורים היו קונים בכיף חזרה.

והריבות רוצות להימרח.

והקפה חזק ומשובח

והחלל לא צעקני וכל כך  מרווח

אחרי סיפתח שמתחיל  ב-"מנטה ריי"  – הזוגיות נראית לא רע  וכל היום מדלג בנעימים.

שרון מגנזי

על פסגת הר בנטל, סמוך למרום גולן, היכן שניתן לחוש כאילו היית ג'ונתן לווינגסטון השחף, בעצירת מנוחה לרגע אלוהי קטן, נמצא בית קפה ומסעדה חלבית, "coffee ענן". מקום שתחושת הרעב מתחילה להתמלא בו, כבר עם שאיפת אוויר הפסגות עוד טרם הכנסת לפיך אחד ממטעמי המקום המהבילים המוגשים כולם תוצרת בית. אני מתענגת בכל פעם בה אני מזדמנת בחדוות ציפייה למקום, על ארוחת בוקר חלבית עשירה עם מאפים מיוחדים ועוגות וכמובן, הקפה המשובח המהווה את עוגן המקום.

בתפריט ארוחת הבוקר : מגוון מטבלים כגון: ריבה תוצרת בית, חמאה רכה ומטבלים פיקנטיים העוטפים מבחר גבינות טריות ופלפלים קלויים. בנוסף, שתי ביצים לבחירה, סלט ירקות רענן וכמובן לחם טרי וחם הנאפה במקום. להרווית הצימאון: שתייה קלה טבעית ושתייה חמה. הקפה במקום הוא באמת נס..

והמחירים, שפויים ביותר ונוחים לכל כיס: 50 ש"ח לארוחת בוקר יחיד ו-80 ש"ח לארוחת בוקר זוגית. המקום פתוח מידי יום ובמהלך כל השנה.

אז מה הפלא שבכל בילוי במקום, אני רוצה להישאר בעננים…

יונית צוק

בדרך כלל אני לא אוהבת לאכול ארוחות בוקר בחוץ, כי ב60 ש"ח אני מכינה לעצמי ארוחה הרבה יותר טעימה ואדיבה. אבל אם כבר מתחשק לי להתפנק אז המקום הכי טוב לארוחת בוקר הוא הבנדיקט בהרצליה פיתוח. אמנם המארחות שם תופסות תחת ועושות טובה שהן מפנות לי שולחן, אבל אני מבליגה כי האוכל בבנדיקט פשוט שחיתות. הייתי 3 פעמים במהלך החל"ד בבנדיקט, והיד עוד נטויה