האמת, בריא זה טעים!

בחורה עם מחשב נייד

לקראת כנס "אוכלים בריא 5", כנס העוסק בתזונה ובבישול בריא, הגיעו למטבח הפרטי שלי, שתי נשים שערכו בו מטאמורפוזה. ראשית דבר, הניחו על השיש את מכשיר הפלא, ההוא שאני חולמת שיום אחד יהיה שלי – VitaMix, סופר-בלנדר שטוחן וכותש בקלילות גם את המזונות הקשים ביותר. מי שמחפש לקנות לי מתנה, הנה רעיון. רק אומרת…

צילום: "הגרגרנית"

אומינה קדמי וקארונה ירון הן שתי נשים מרשימות, אשר חיו כמה שנים בקוסטה ריקה, בכפר אקולוגי ורוחני והביאו איתן משם רעיונות של בריאות הוליסטית וטיפול בגוף באמצעות אכילת מזונות על (Super Food), מזונות "חיים" (Raw Food), טבעונות, ניקוי גוף, יוגה, תרופות מן הצומח ועוד. תוך כדי שיחה ובישול יחד, צצו גם חומרי גלם ומוצרים מיוחדים.

צילום: "הגרגרנית"

פתחנו את הבוקר בשייק ירוק של מזונות על, אשר מעניק אנרגיה לגוף. הבסיס של השייק הוא פירות – תפוחים, אגסים, בננות ועלים ירוקים "חיים" – תרד, כוסברה, נבטים, נענע, קייל, מנגולד, פטרוזיליה. העלים הטחונים בבלנדר עוזרים לפעולת המעיים ולאיזון חומציות הקיבה. לכל הטוב הזה מוסיפים זרעי צ'יה, העשירים בחלבון ובאומגה 3, שמן המפ (ראו למטה, בשוונץ) המונע דלקות, אבקת מורינגה (ברזל, ויטמין C), שמן קוקוס (אנטי בקטריאלי), אבקה מאצת ספירולינה, שהיא מולטי-ויטמין וסופר-פוד ואבקת מאקה מהשורש הפרואני (ברזל). כששותים את השייק מרגישים את עושר הטעמים – ארוחת בוקר מלאה!

אומינה טוענת שאנשים חוששים מקניה של חומרי הגלם האלה בגלל מחירם היקר, אבל למעשה, אם עושים חישוב פשוט מגלים שלא כך הדבר, מכיוון שבכל פעם משתמשים בכמות קטנה בלבד. וכל כך הרבה בריאות!

צילום: "הגרגרנית"
צילום: "הגרגרנית"

אנשים טועים לחשוב שאוכל בריא אינו יכול להיות מתוק. אומינה וקארונה הוכיחו לי אחרת, למשל עם כדורי הספירולינה. מדובר באצה המגיעה במרקם של אבקה טחונה דק בירוק עז. בזכות היותה עשירה בחומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים היא מעלה את יכולת הספיגה של מערכת העיכול, עוזרת בריפוי מחלות, בהחלמה של פצעים וכוויות ובהקלה במצבי לחץ ומתח. אצה קטנה, הצלחות גדולות! הנה לכם מתכון למנה שהיא פצצת אנרגיה:

כדורי ספירולינה

  • 1 כוס שקדים טבעים בקליפה
  • 1/2 כוס שבבי קקאו (Cocoa Nibs)
  • 2 כפות אבקת ספירולינה
  • 4-5 תמרים מיובשים
  • גרידה ומיץ מתפוז אחד
  • מעט זרעי שומשום

פפפ

אופן ההכנה

  1. טחנו הכל במעבד מזון. חשוב להגיע למרקם רך, אך לא נוזלי. טעמו ואזנו טעמים על ידי הוספה מהמרכיבים.
  2. שימו במקרר לשעה, להתגבשות.
  3. הכינו כדורים קטנים בידיים מהעיסה ואחסנו בקופסה. בכל פעם שאתם מרגישים בירידת אנרגיה, קחו כדור כזה. עושה פלאים!

פפפ

בתיאבון!

צילום: "הגרגרנית"
צילום: "הגרגרנית"
צילום: "הגרגרנית"

כאוהבת שוקולד מושבעת, שמחתי לשמוע שקארונה מייבאת לארץ פולי קקאו, חמאת קקאו ושבבים, ללא תוספים וללא עיבוד מיותר (גם אתם יכולים לקנות ישירות ממנה). הכנו יחד משקה "קקאו בליס", על בסיס שבבי קקאו ו"חלב" קאשיו (מחית מאגוזי קאשיו ומים) וגם פרליני שוקולד, מעיסת קקאו וחמאת קקאו, ללא סוכר. אכן, אושר גדול. הבנות צחקו כשהכרזתי בכל פעם "האמת, זה טעים!".

נכון, חלק מהחומרים שהוזכרו אינם מקומיים, אבל גם בישראל יש הרבה מזונות מצוינים לגופנו, בנוסף לירקות, לפירות, לדגנים ולקטניות: כורכום, סומאק, זיתים, רימונים, שמן זית, סילאן, תמרים, שקדים, חרובים. שינוי הוא תהליך. אני משתדלת לאחר כל מפגש אישי כזה או הרצאה על תזונה נכונה, לאמץ לעצמי עוד חומר גלם או שיטת בישול, אשר עושים חסד עם הגוף ומזינים אותו. והכי חשוב, שהנושא של תזונה נכונה ינחה אותי בבחירת המאכלים שאני אוכלת או מכינה למשפחתי.

השוונץ:

  • אם הצלחתי לסקרן אתכם, אתם מוזמנים לסדנת הבישול של אומינה וקארונה בכנס "אוכלים בריא 5 ", ביום חמישי 30/5. תוכלו ללמוד עוד על מזונות העל וכיצד מכינים מהם את המנות שהזכרתי וגם לטעום מהן. בכלל, שווה להגיע לכנס וללמוד איך עוד אפשר להזין את גופנו במזון יותר בריא ופחות מעובד.
  • קיבלתי לנסות שמן המפ (Hemp Oil) עוד לפני שפגשתי את אומינה וקארונה, אבל לא העזתי לפתוח אותו. קיבלתי רגליים קרות… שמן המפ מיוצר מזרעי צמח הקנאביס! אל דאגה – הוא מאושר לשימוש בארץ ואין כאן שום אלמנט של סמים או התמכרות. חוץ מהתמכרות לטעמו הטוב. יחד איתן טעמתי את השמן ומאז הוא נכנס לסלטים שלי ובגדול. לשמן טעם אגוזי נפלא ובהיותו ספק של אומגה 3, אומגה 6 ושל חומצות שומן חיוניות לגופנו, הוא נחשב לאחד ממזונות העל (תורם לכולסטרול הטוב). משתמשים בו לתיבול ולא לטיגון, שכן נקודת העישון שלו נמוכה. חשוב שיהיה בכבישה קרה וכמובן יאוחסן בבקבוק כהה, לשמירה מפני התחמצנות. כדאי לכם לנסות – להשיג בחנויות טבע.


הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit