romi28 - הבלוג של רומי חוכמה

לאזן את רמות הכולסטרול באופן טבעי

שלום לך, מחקרים רבים מראים כי שינויים בתזונה, באורח החיים ובדפוסי פעילות הגופנית יכולים להשפיע לטובה על הפחתת התהליכים החומציים דלקתיים בגוף ועל איזון הכולסטרול. הוכח שניתן בהחלט לאזן את רמות הכולסטרול בדם באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית. החדשות הטובות הן שכוס יין או מעט אלכוהול אחר תורמים אף הם למלחמה בכולסטרול. הכולסטרול אמנם ידוע […]

רומי חוכמה

06/03/2017


שלום לך,

מחקרים רבים מראים כי שינויים בתזונה, באורח החיים ובדפוסי פעילות הגופנית יכולים להשפיע לטובה על הפחתת התהליכים החומציים דלקתיים בגוף ועל איזון הכולסטרול. הוכח שניתן בהחלט לאזן את רמות הכולסטרול בדם באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית. החדשות הטובות הן שכוס יין או מעט אלכוהול אחר תורמים אף הם למלחמה בכולסטרול.

הכולסטרול אמנם ידוע לשמצה אבל יש לו תפקידים חשובים בגוף: הוא בונה את מעטפת התאים, את הורמוני המין, את מיצי המרה העוזרים בעיכול והוא נחוץ לבניית ויטמין D. יש לו צד אחר: כשהרמות שלו גבוהות בדם הוא מצטבר בדפנות הפנימיים של כלי הדם (פלאק), גורם ללחץ דם גבוה ומוביל לסיכון משמעותי להתקף לב ושבץ מוחי. לכן הסיפור מספר על HDL כולסטרול טוב  ו-LDL כולסטרול רע. מה שחשוב למעשה זה שהם יהיו מאוזנים.

כדאי לדעת שבשנים האחרונות הורד הרף של בדיקות הכולסטרול, דבר המועיל בעיקר לחברות התרופות. לכן לא כדאי להיחפז ולקחת תרופות נוגדות כולסטרול. כדאי מאוד להתאזן בדרך הטבעית.

מוזמנת לצפות בסרטון בנושא: https://www.youtube.com/watch?v=IDsFGRtbL1s

באבחון האירידיולוגי אני רואה בבירור הילה המקיפה את הקשתית - ככל שהיא עבה וכהה יותר, כך היא מעידה על חוסר איזון חמור יותר במצב הכולסטרול.

גורמי סיכון שחשוב להכיר:

  • היזהרו בנטילת גלולות - פעמים רבות נשים נוטלות גלולות למניעת הריון מגיל ההתבגרות ועד שהן מתחילות להקים משפחה, משך שנים רבות, וכך נוצרת נוכחות יתרה של כולסטרול בדם, כי כולסטרול הינו מרכיב חיוני בהורמוני מין.
  • הכבד, בלוטת התריס ויתר כולסטרול - הורמוני בלוטת התריס T3 T4 מתחלפים ומומרים בכבד ולכן כשהכבד רווי ברעלים הוא לא ממיר את ההורמון ונוצר עומס על בלוטת התריס, ומכאן ייצור יתר של כולסטרול.
  • העישון פוגע בויטמין C - מאחר ועישון מדכא את משק הויטמינים בכבד, המעשנים פוגעים לעצמם בייצור הוויטמינים בכלל ובוויטמין C בפרט, שבין שאר תכונותיו הטובות מוריד את רמת הכולסטרול.
  • סטרס ולחץ מגבירים את ייצור הכולסטרול - במצבי סטרס הכולסטרול משמש חומר מוצא לייצור קורטיזול שמיוצר בכמות מוגברת.

iStock_000014790768XSmall - head pain

מנצחים את הגנטיקה

רוב הכולסטרול בגופינו נוצר באופן טבעי על ידי הכבד (70 אחוז). 30 אחוז מגיע מהמזון שאנו אוכלים.

אפשר לעזור לגנטיקה ולאזן את רמות הכולסטרול באמצעות כמה פעולות פשוטות:

  • פעילות גופנית כמו הליכה טובה כמה פעמים בשבוע תזרים את הדם ותנקה את העורקים.
  • לאכול נכון (פירוט בהמשך).
  • להירגע בכל הטכניקות המרגיעות.
  • אני מאוד ממליצה גם על ניקוי הכבד מרעלים באמצעות תזונה וצמחי מרפא. זה יסייע לתפקוד הכבד בייצור הכולסטרול הטוב HDL.
  • חיזוק הכבד באמצעות צמחי מרפא כמו גדילן מצוי ושן הארי
  • במקרה הצורך אני ממליצה על תוספת נטילת צמחי מרפא מותאמים אישית.

P

תזונה נכונה פוטרת משימוש בתרופות

דבר ראשון כדאי לדעת שמלבד הגנטיקה, שומנים רוויים הם הסיבה מספר אחת לעליית הכולסטרול בגוף. כלומר מוצרים מהחי הם הגורם התזונתי העיקרי להעלאת הכולסטרול בדם. אם תעברי לתזונה טבעונית תיפתר הבעיה. אם אין באפשרותך להפסיק לאכול מוצרים מהחי, כדאי לצמצם מאוד את צריכתם ולאכול מוצר חלב דלי שומן, עדיף מחלב עיזים. אני מאוד ממליצה להחליף את צריכת הבשר בדגים. הימנעי ממזונות מתועשים, שומן טראנס (בורקסים), פחמימות פשוטות (לחם לבן ועוגות), ושומנים רוויים (מוצרים מהחי) שמעלים את רמת השומנים בדם.

כדאי להתרגל לאכול תזונה מאזנת - התורמת להעלאת הכולסטרול הטוב (HDL) ולהורדת הכולסטרול (LDL) הרע:

  • אכילת סיבים תזונתיים תוריד את רמות הכולסטרול. לכן הרבי באכילת ירקות, פירות, אגוזים ודגנים מלאים.
  • אכלי שני תפוחים ביום - לתפוח תכולת סיבים גבוהה.
  • אכלי זרעי פשתן – הם עשירים בסיבים ובאומגה 3 (שבין השאר מדלל את הדם).
  • פתחי את הבקר עם דייסה של שיבולת שועל (2 דקות הכנה) - זה מאזן בוודאות את מצב הכולסטרול.
  • שומנים בריאים ובלתי רוויים יאזנו את מצב הכולסטרול: שמן זית, אבוקדו (מומלץ ביותר) ואגוזים.
  • שקדים – מגנים על דופן כלי הדם.
  • אכלי קטניות! טופו, שעועית, עדשים וגרגרי חומוס, העשירים בסיבים, יתרמו לירידת הכולסטרול.
  • אכלי מגוון ירקות עליים - זה מוריד רמות כולסטרול.
  • אכלי 1-2 שיני שום ביום.
  • כורכום ואומגה 3 הם אנטי דלקתיים ומומלצים להורדת הכולסטרול - הן במזון והן בתוסף.

Steps for eating an apple

זכרי כי המלצות אלו הן כלליות. אני ממליצה לעבור גם אבחון אירידולוגי לפחות פעם בחיים, כדי לדעת איך לנהל את גופך תזונתית ובריאותית. 

מאחלת לך שמחה בלב ובריאות טובה,

רומי חוכמה – אירידיולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא