לא סוגרת ת'פה - הבלוג של יעל מוריס

לאכול באזור סן פרנסיסקו

פרק אחרון על המסע שלי בארה"ב, והפעם על האזור המקסים של סן פרנסיסקו, שמתפרס לצורך הסיפור שלי מאזור היין של נאפה וסונומה בצפון, דרך אוקלנד וברקלי במזרח וסן פרנסיסקו במערב ועד מונטריי בדרום. תמצאו כאן ארוחות בוקר נפלאות, סיבוב קטן בעולם דרך סין, איטליה, צרפת, בורמה, ואיך לא, גם אוכל אמריקאי, והרבה הרבה פירות ים.

יעל מוריס

08/09/2018

את הטיול בארה"ב התחלתי וסיימתי באזור סן פרנסיסקו. גם האזור הזה, כמו אל.איי, יכל למלא שלושה פרקים, אבל חזרתי בדיוק היום לפני חודש, והגיע הזמן להפסיק לדבר על זה. אז דחסתי בשבילכם אזור ענק בפרק אחד עמוס בכל טוב.

ארוחות בוקר

Beauty's Bagels Shop

אחרי בילוי של 15 שעות במטוס, כשבישראל כבר היה ארבע אחרי הצהרים, אבל בסן פרנסיסקו היה רק שש בבוקר, הדבר הנכון ביותר לעשות כשירדתי מהמטוס זה לאכול ארוחת בוקר. עפרה, המארחת המדהימה שלי, אספה אותי, וככה, עם המזוודה והכל, לקחה אותי לבית הקפה האהוב עליה באוקלנד - Beauty's Bagels Shop, שם אוכלים את אחד מהמאכלים הכל-כך אמריקאים – בייגלס. אכלתי בייגל עם פטריות, תרד והכי חשוב – צ'דר, כי בישראל הגבינה הכתומה הזו לא נפוצה במיוחד, ובכל הזדמנות שיש לי לאכול אותה, אני קופצת על המציאה. זו היתה פתיחה מצויינת ומרגשת לביקור הראשון שלי באמריקה.

01. San Francisco Area - Beautys Bagels, Oakland

3838 Telegraph Ave, Oakland

La Boulangerie

מריצה קדימה ליומיים האחרונים שלי בארה"ב. את היום הלפני אחרון ביליתי בסן פרנסיסקו עם ג'וליה המקסימה, חברה של עפרה. עשינו מסע מפרך ברחובות חנויות הבגדים בעיר, מסע שכרוך בעליות וירידות תלולות עם נופים עוצרי נשימה (כשהראות מאפשרת...). עצרנו כדי להתאושש במאפייה מתוקה - La Boulangerie, ואכלנו שם ארוחת בוקר טובה.

02. San Francisco Area - La Boulangerie, San Francisco

2325 Pine St, San Francisco

Lynn & Lu's Escapade Café

את היום האחרון בארה"ב העברתי לבדי באוקלנד. התחלתי את הבוקר בארוחת בוקר מהממת במקום פשוט מתוק בשם Lynn & Lu's Escapade Café. הזמנתי מנה בשם Eggs Escapade, הרפתקה של ביצים, וזו באמת היתה הרפתקה, היו בחביתה בצל ירוק, עגבניות וצ'דר, וזו היתה דרך נפלאה לפתוח את היום האחרון.

03. San Francisco Area - Lynn & Lus Escapade Cafe, Oakland

3353 Grand Ave, Oakland

Arizmendi Bakery

אחרי שיטוט ממושך באוקלנד, הייתי חייבת לנוח. לצערי, אחרי ארוחת הבוקר ממקודם, עדיין לא הייתי רעבה, אבל עפרה אמרה שאני חייבת לשבת במאפיית Arizmendi, אז נכנסתי לשם. לקחתי רק עוגייה וקפה קר, אבל הריחות שם היו מעלפים. בכלל האווירה שם מיוחדת, והפיצות שלהם נראות סוף הדרך.

04. San Francisco Area - Arizmendi Bakery, Oakland

3265 Lakeshore Ave, Oakland

ארוחות צהרים וערב

Imperial Palace Restaurant – China Town

את היום הראשון בסן פרנסיסקו ביליתי בסיבוב היכרות עם העיר. התחלנו אותו בצ'יינה טאון. הסתובבנו בחנויות, ראינו ירקות שלא ראינו אף פעם, תבלינים משונים וכל מיני בעלי חיים מהים שיובשו ונסגרו בצנצנות. היה פשוט מרתק. את ארוחת הצהרים אכלנו במסעדה סינית של דים סם. לא יכולה להגיד שמה שאכלנו שם הפיל אותי מהכסא, אבל השכנים שלנו לשולחן היו מאוד מעניינים, ועקבנו בדריכות אחרי הדינמיקה המקסימה ביניהם, והופתענו לראות את האיש מוזג תה ירוק לאורז. כמו שאומרים: תה ואורז יש בסין.

05. San Francisco Area - Imperial Palace, San Francisco

818 Washington St, San Francisco

Little Italy

ממש נושקת לצ'יינה טאון נמצאת איטליה הקטנה. המון בתי קפה, מסעדות ומעדניות מתוקים נורא, והאוכל נראה מצויין, אבל אי אפשר לאכול שתי ארוחות צהרים. אז הסתפקנו בלראותם בלבד.

06. San Francisco Area - Little Italy, San Francisco

Burma Superstar

את הערב הראשון חתמנו בארוחת ערב בורמזית באוקלנד. חיכינו חצי שעה בתור כדי להיכנס למקום הצבעוני הזה, העלינו ביעף את הגיל הממוצע במקום, אבל אף אחד לא נתן לא להרגיש את זה. פתחנו את הארוחה בסלט עלי תה Tea Leaf Salad, שהוא טקס שלם. אל השולחן מגיעה צלחת מרהיבה עם כל מרכיב בנפרד.

07. San Francisco Area - Burma Superstar, Oakland

המלצר הסכים לי לצלם לפני שהוא תפס פיקוד והתחיל לערבב את הכל לנגד עינינו.

08. San Francisco Area - Burma Superstar, Oakland

התוצאה הסופית קצת פחות חיננית, אבל טעימה ביותר, מתפצפצת בפה, וזו מנת הפתיחה המוזמנת ביותר במסעדה.

09. San Francisco Area - Burma Superstar, Oakland

המשכנו עם קארי בורמזי Burmese Style Curry  שהיה נהדר.

Burma Superstar
4721 Telegraph Ave, Oakland

Old Fisherman Grotto

מי שעקב אחרי הפרקים הקודמים יודע שלמחרת הגעתי לארה"ב התחלתי עם עפרה ב-Road Trip מהמם לעבר לוס אנג'לס. בגדול, לא היו בו חוויות קולינאריות יוצאות דופן, ולכן הוא לא קיבל פרק נפרד, אבל בכל זאת סגרתי בו פינה, וזכיתי לטעום לראשונה בחיי Clam Chowder. המסע שלנו הביא אותנו לעיר הדייגים המהממת מונטריי. בטיילת המאוד מאוד תיירותית שם פזורות מסעדות רבות, ומחוץ לכל מסעדה דוכן שמחלקים בו טעימה של Clam Chowder. עפרה אמרה שאני בשליחות, שאני חייבת לטעום הכל, כדי שאוכל לקבוע מה הכי טעים, ולשתף אתכם כאן. הגענו לשם ממש רגע אחרי ארוחת הצהרים, ולא היה לנו מקום לאכול ארוחה של ממש, אבל טעמתי חמישה או שישה כאלו, והגעתי למסקנה ברורה. נתחיל בזה שהכל היה טעים. מה כבר יכול להיות רע במרק קרמי סמיך ועשיר בחלקיקים. אבל חלק מלוחים מדי, ובחלק היו יותר ירקות מצדפות. המרק הטוב ביותר, זה שהיה לו את הטעם הברור ביותר של הצדפות הוא זה של Old Fisherman Grotto, שנקרא: Original 'Monterey Style' Clam Chowder. בביקור הבא אני מבטיחה לעצמי לשבת שם לארוחה כמו שצריך. ובכלל, בא לי לעשות את המסע הזה על כביש אחד במשך שלושה ימים לפחות, כדי להנות עד תום מכל עיירה שבדרך.

10. San Francisco Area - Old Fisherman Grotto, Monterey

39 Fisherman's Wharf, Monterey

Chez Panisse

ימים ספורים לפני שנסעתי לארה"ב, פגשתי במקרה ברחוב את הגרגרנית, חברה, בוסית לשעבר ואוהבת אוכל לפחות כמוני אם לא יותר. מיד כשסיפרתי לה שאני נוסעת, היא אמרה שאני חייבת ללכת לשה פניס, חלום ישן שלה עצמה. הסברתי לה שאני לא מתכננת כלום, ושהמארחים שלי כבר בחרו לי איזו מסעדה מרשימה, וכמה הופתעתי לגלות כשהגעתי שזה בדיוק אותה אחת. הנה מה שהגרגרנית כתבה לי, רגע לפני שהגעתי למסעדה:

"אליס ווטרס, הבעלים של המקום, היא אושיה קולינרית מאוד ידועה, שינתה את האופן שבו אמריקה אוכלת. מה שלנו נראה היום מאוד ברור - אוכל טרי, חומרי גלם לא מעובדים, לאמריקאים זה היה גילוי. היא גם ראש Slow Food בארה״ב"

היום במקרה התקשקשנו בווטס אפ, והיא הוסיפה:

"המקום מיוחד באידיאולוגיה שלו ובראשוניות של הביצוע, אבל יש הרבה ביקורת על השאלה עד כמה האוכל במסעדה הזו מצדיק את הרעיון, האם לא 'פשוט' מדי"

אין ספק שהמקום מרשים. המסעדה נמצאת במה שהיה פעם בית מגורים עתיק, וכל פינה שם מקסימה. בכלל נעטפים שם בתחושת יוקרה אם לא קדושה. זה פשוט מהמם. בקומה התחתונה מגישים תפריט טעימות שמתחלף מדי יום, אבל בגלל שלא ניתן לבחור את המנות, ומאחר וחלקנו לא אוכלים הכל, אז עלינו לקומה העליונה. ההתרשמות שלי מהאוכל זה לא שהוא 'פשוט' מדי, אפילו להפך, בעיני הוא מורכב מדי, ובעיקר מעט מדי. שלא תבינו אותי לא נכון, אני אסירת תודה למארחיי שהזמינו אותי לשם, אבל בואו נגיד שנהניתי ממקומות אחרים יותר. בכל מקרה, בשל אהבתי לפירות ים, לקחתי מנה של קלמארי. ככה זה נראה, תשפטו בעצמכם.

11. San Francisco Area - Chez Panisse, Berkeley

Chez Panisse
1517 Shattuck Ave, Berkeley

Chez Maman

ה"שה" השני שביקרתי בו היה לגמרי במקרה. הלכנו לטייל בשכונה מהממת של חניוית בגדים בסן פרנסיסקו – Hayes. רגע אחרי שחנינו, ריחות של אוכל התחילו לכשף אותנו. עברנו ליד בית קפה קטן ותמים, והעדפנו להמשיך הלאה. חצינו את הכביש, ננזפנו על-ידי שוטרת שלא חצינו כהלכה, אבל כשהגענו לצד השני הבנו שלא ניתן להילחם כנגד כישופים. סבנו על עקבינו ושוב חצינו את הכביש. הפעם השוטרת היתה מאירת פנים, אז ניצלנו את ההזדמנות וביקשנו ממנה המלצה למסעדה באזור. היא אמרה שבמקרה אתמול היא אכלה במסעדה הצרפתית החדשה שנפתחה, והיא ממליצה על אסקרגו. עכשיו כבר ידענו שעשינו את הבחירה הנכונה, נכנסנו לבית קפה מסעדה הזה, התמוגגנו על הריחות והתיישבנו בשולחן מקסים לצד החלון. לא יכולתי להתאפק, ולמנה ראשונה הלכתי עם ההמלצה של השוטרת ולקחתי אסקרגו – שבלולים Escargot de Bourgogne with Parsley, Butter-Shallots & White Wine. מיד הבנו שזה גם מקור הריח שכישף אותנו להיכנס למקום מלכתחילה, ריח משכר של חמאה, שום ויין.

12. San Francisco Area - Chez Maman, San Francisco

המלצר ניסה להסביר לי איך מתפעלים את המנה עם כלי העזר שקיבלתי, צבת להחזיק את השבלול ומזלגון לשלוף את הבשר מהקונכיה. אבל אפילו הוא הסתבך, כי הקונכיה חלקלקה וחמקמקה, אז בחרתי לעבוד בעיקר עם הידיים.

13. San Francisco Area - Chez Maman, San Francisco

זו היתה מנה לא פחות ממענגת, ואפילו אם זה נשמע לכם מגעיל, דעו לכם שזה אחד מהמעדנים, אם לא ה.

המשכתי עם עוד מנה צרפתית מאוד, קרפ עם תפוחי אדמה ועוד כל מיני דברים טובים. Savoyarde Crepe: Potatoes, Proscuitto, Shallots, Cornichons, Swiss Cheese. אולי הייתי מוותרת על הגבינה, אבל זה עדיין היה נפלא.

14. San Francisco Area - Chez Maman, San Francisco

Chez Maman
401 Gough St, San Francisco

ארץ היין - Wine Country

את המסע נסגור עם יום טיול משפחתי נפלא שעשינו בארץ היין, בנאפה וסונומה.

The girl & the fig

התחלנו את היום בארוחת בוקר בבית קפה מקסים. תוכלו למצוא שם גם מוצרי מעדניה מתוצרת האזור, ובובות ברבי וקן על דלתות השירותים שמעידות ששני התאים הם יוניסקס. דפנה ואני חלקנו מנה נפלאה של בשרים וגבינות.

15. San Francisco Area - The girl & the fig, Sonoma

ואחר-כך אכלנו גם סטייק טרטר. בשתי המנות פונקנו בצלפים שמנמנים וטעימים.

16. San Francisco Area - The girl & the fig, Sonoma

The girl & the fig
110 W Spain St, Sonoma

Gundlach Bundschu Winery

את מסע היין שלנו התחלנו במקום עם השם הכל-כך גרמני ובלתי ניתן להגייה הזה. המקום פסטורלי, עם עצים ופרחים ואגם, אבל מה לעשות, לא היה להם מקום בשבילנו, לא בטעימות היין ולא בסיור במערה. נאלצנו להיפרד די במהרה מהמקום המקסים הזה, והמשכנו הלאה.

17. San Francisco Area - Gundlach Bundschu Winery, Sonoma

2000 Denmark St, Sonoma

Bartholomew Park Winery

היקב הבא התגלה כמקום יותר אינטימי, מה שנתן לו קסם משלו. שם נשארנו לטעימות של יין. אם מהראשון לא נפלתי, החל מהשני כבר ממש התרגשתי מכל מה שטעמתי. עמדנו לנו ככה בדלפק, בלענו בצמע את כל הסיפורים, התענגנו על היינות, והצטערנו לשמוע שכל הקסם הזה יעלם באוקטובר, כי הם תכף סוגרים.

18. San Francisco Area - Bartholomew Park Winery, Sonoma

1000 Vineyard Ln, Sonoma

Robert Mondavi Winery

ביקב השלישי לקחנו סיור מודרך, ועל הדרך שתינו עוד קצת יין.

19. San Francisco Area - Robert Mondavi Winery, Oakville

7801 St Helena Hwy, Oakville

Goose & Gander

ומה קורה אחרי ששותים כל כך הרבה יין? נהיים רעבים. אז סיימנו את הסיור בארץ היין בפאב, הייתי אפילו מעיזה להגיד כמעט פאב אנגלי. אפילו השם נשמע כמו פאב אנגלי. ואכלתי שם תמנון.

20. San Francisco Area - Goose & Gander, Saint Helena

1245 Spring St, St Helena
Instagram

זהו, לכל דבר טוב יש סוף, וחודש אחרי סוף הטיול הגיע גם סוף הסיפור. עכשיו נשאר לי רק לתכנן את הטיול הבא, כי אולי זו הפעם הראשונה שלי באמריקה, אבל בהחלט לא האחרונה, ואין ספק שנפתח לי התיאבון. תודה למשפחה המקסימה שלי, שארחה אותי כל-כך יפה, לעפרה, דפנה ושלמה, שבלעדיהם שום דבר מזה לא היה קורה. שנה טובה.

ארה"ב, מה היה לנו עד כה:
לוס אנג'לס – בעקבות מטבחים של מהגרים
להתחיל את הבוקר בלוס אנג'לס
ארוחות ערב וקוטיילים בלוס אנג'לס
לאכול באזור סן פרנסיסקו

אהבתם את הפוסט? רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של 'לא סוגרת ת'פה'?