חיים וטעים – אוכל ובריאות - הבלוג של אורלי כהן - חיים וטעים

סביצ׳ה דג למנה ראשונה

מתכון לסביצ'ה דג טרי שמתאים לפתוח את ארוחת החג.

אורלי כהן - חיים וטעים

12/09/2012


בכל ארוחת חג,  אוכלים אצלנו דג למנה ראשונה.

היות וגפילטע פיש לא "מוערך" במקומותנו (בלשון המעטה), אני מכינה דגים בצורה אחרת, אם זה סלט הפורל המעושן או הסביצ'ה הזה*.

המנה קלילה, מרעננת ואלגנטית. היא נראית מושקעת, אבל אם מכינים את כל המרכיבים מראש, לוקח בדיוק 5 דקות להכין אותה ולהגיש לשולחן. אני מגישה אותה בגביעים (אני חושבת שקוראים להם גביעי מרטיני) שיוצרים מראה יוקרתי ומזמין.

סביצ'ה היא מנה פרואנית, של קוביות דג נא עם כבישה עדינה שמתבצעת באמצעות חומץ/לימון, מלח ושמן.

לכבישה, בתפקיד ה"חומץ", השתמשתי הפעם במיץ מלימון טרי ובקוביות קטנטנות של לימון.

לאיזון החמיצות הוספתי פרי: במקרה הזה תפוח ואננס. ניתן לשלב מנגו, נקטרינות שזיפים וכדומה.

לפיקנטיות – כפית של פלפל חריף קצוץ דק (לא חייבים)

מלח ים אטלנטי

שמן זית

מעט שמן שומשום

חשוב להדגיש שהיות ומדובר במנת דג נא, איכות המנה תלויה באיכות המרכיבים וטריותם. אני השתמשתי בפילה של דגת הארץ (ניתן להשיג במרכולים).

אחרי ההקדמה, ניגש בעבודה:

המרכיבים:

2 יח' פילה דג ללא עור, קצוץ לקוביות קטנות של 1ס"מ בערך (מוסר, דניס, אינטיאס וכו')

מיץ מלימון אחד

קוביות קטנטנות מחצי לימון

קוביות אננס (או אננס טרי אחד, או מסונן מקופסת שימורים)

קוביות מ- 1 תפוח עץ מתוק

2 כפות עירית קצוצה (במקור בצל סגול, אך אני מאותגרת בצלים)

מלח ים אטלנטי

שמן זית

שמן שומשום

ההכנה מאד פשוטה.

מערבבים את קוביות הדג עם כל המרכיבים, למעט השמן. משאירים כמה דקות עד שהדג משנה את צבעו לבהיר יותר. מוסיפים מעט שמן הזית, מערבבים ומעבירים לכלי הגשה. זולפים על המנה מעט שמן שומשום ומפזרים עירית קצוצה.

בתאבון!

שתהיה לכולנו שנה מצוינת, מלאה במטעמים, בחוויות טובות, באהבה, בנתינה, בקבלה ובבריאות!

כמו שאני תמיד אומרת: חיים וטעים!

*(את המנה הזו למדתי להכין בסדנא שהתקיימה ב"חינאווי בוצ'ר שופ", בהדרכת השף חואן רונן רזניק)