איך להביא קוראים לבלוג

7 עצות יעילות להפצת הבלוג שלכם והגדלת מעגל הקוראים שלו: לא רק פייסבוק, גם נטוורקינג, פורומים, ואפילו אופליין

ריקי כהן

23/11/2011


מזל טוב, פתחתם בלוג בסלונה, צעד נכון. יש לכם מה להגיד לעולם, אתם רוצים לקדם את עצמכם, את המקצועיות או התחביב, את הדעות שלכם, הרי מה אתם רוצים? שיקראו אתכם ולא פחות חשוב - שיגיבו. כבלוגרית ותיקה מאוד (מ2003) אני מכירה באפקט שיש לתגובות בפוסטים, מרומם נפש, מעורר מוטיבציה, מפיג בדידות, מפיח תובנות חדשות, במקרה של תגובות מעניינות ותורמות. גם ביקורת עשויה להיות תורמת כמובן.

אבל זה בהחלט לא מספיק, לכתוב יפה ולחכות לקונים. בדינמיקה הנוכחית, אתם אלו שצריכים להגיע לקוראים שלכם, כדי לאתר את אלו שיבחרו בסופו של דבר להגיע אליכם, ולהפוך לקהילת הבלוג שלכם.

7 עצות יעילות להפצת הבלוג שלכם ובניית קהל

1. קודם כל פייסבוק ואז כל היתר: אנשים משתמשים בפייסבוק באופנים שונים, ובדרגות פרטיות משתנות. לא כולם מעוניינים לחשוף את הבלוג שלהם בפייסבוק, אבל לכאלו שכן, האם אתם מקפידים לשתף כל פוסט חדש בקישור על הקיר שלכם? ואם כן, האם אתם מוסיפים כותרת אטרקטיבית או שאלה לקוראים? אלו מקדמים מאוד את הקליק הבא שלכם.

אם באמת אתם מעוניינים להגדיל את כמות הקוראים כדאי להגדיל את רשת החברים בפייסבוק, והדרך הטובה ביותר היא באמצעות דיונים אצל חברים אחרים בקיר שלהם, כשאתם מגיבים שם אתם מסקרנים אחרים להיחשף לקיר שלכם, ובאותה מידה, זה הזמן לבחון אחרת חברים של חברים בפייסבוק, לפי תחומי העניין המשיקים כפי שמשתקפות בתגובות ולהציע להם להצטרף למעגל החברים שלכם.

עוד אפשרות טובה היא להצטרף לקבוצות בנושאים שעליהם אתם כותבים, ולהפיץ גם שם קישורים לפוסטים ולהתדיין עליהם, אבל זהירות, אל תספימו, היו רלבנטים ושמרו על מינון סביר. גם מפעילות בטוויטר תקבלו קליקים, אבל במינון נמוך משמעותית, ובכל זאת, שווה לאתר גם שם את הקהל שלכם.

2. נטוורקינג - הבלוגרים באתר ובחוץ: צרו קשר, אל תישארו בצל. אתרו לכם מספר בלוגרים שכותבים בנושאים דומים באתר או גם מחוצה לו ושאת כתיבתם אתם מעריכים; עקבו אחריהם, הגיבו, יצרו דיאלוג. תוכלו גם לקשר אליהם בפוסטים כדי לפרגן, רוב הבלוגרים לא נשארים אדישים לזה. אבל "בלוג יפה, מוזמן לשלי", זו ממש לא הכוונה בתגיבו להם. ברשת מזהים מיד כוונות לא כנות.

3. פורומים: כן, הם עדיין עובדים. אתרו את הפורומים שעוסקים בנושאים שאתם כותבים עליהם. הצטרפו לפורום לאחר בחינה של הדינמיקה שלו ומשתתפיו, אם מתאימים לשפתכם, והתחילו לתרום, תכנים, דעות, וגם קישורים לפוסטים שלכם. אם תיכנסו אך ורק כדי לפרסם את עצמכם – תמחקו. אתם צריכים לתרום כדי לקבל.

4. אוצר האימייל: באימייל שלכם מסתתרים הרבה מאוד מהקוראים הבאים שלכם. למה לא לשבת על רשימת אנשי הקשר במייל ולשלוח מייל ידידותי שמזמין לבלוג, גם אם מדובר בקולגות עסקיים, הורים מהגן, חברים מהעבר, וכל מי שאתם מרגישים נוח עם חשיפת הבלוג שלכם בפניו. מייל אחד מספיק, אבל אפשר בהדרגה לבנות דרכו רשימת תפוצה קבועה למי שיאשר לכם להוסיפו. יש מקרים בהם כדאי להוסיף את קישור הבלוג כחתימה קבועה במייל, מסייע מאוד לתפוצה.

5. תהיו בקשר: מערכת סלונה שמחה להמליץ על פוסטים טובים שלכם בדף הפייסבוק שלנו, שבו 66,000 אוהדים. לעתים פוסט שווה מתפספס בשטף האחרים, אתם מוזמנים להמליץ על עצמכם באמצעות העמוד שלנו.

6. תמיד יהיה לנו האופליין: אני פוגשת אמא מהגן, אנחנו מתיידדות. אנחנו לא צריכות להיות ממש חברות כדי שאספר לה על הבלוג והיא תסתקרן, אחרי הכל, זה בתחומי העניין שלה, מספיק שאזהה שהיא עשויה לגלות עניין. מפגשים חברתיים יכולים להיות הזדמנות לספר על הבלוג, כותרת טובה לבלוג תסייע מאוד בחיפוש שלו.

7.כותרות ותמונות: כן, זה עולם שרוצה סיפוקים מהירים. שפרו את הכותרות שלכם, חשבו עליהן ונסחו אותן כך שיגידו מה אתם רוצים להגיד, אבל תנו בהן תנופה ודרמה, כך שאי אפשר יהיה להתעלם מהן. תמונות: אנחנו חיים בעולם מצלם ומתעד, למה לא להוסיף לפוסט? הויזואליות מקדמת מאוד את ההפצה שלו בקישור בפייסבוק ובכלל.

אתם/ן מוזמנים/ות לשאול אותי בטוקבקים שאלות ואשמח לענות.

צילומים: ThinkStock