עניינימים - הבלוג של מיכל יפה

פשטידת בצל ואורז טעימה בטירוף

כוח העל שלי הוא להצליח לפשטד כל דבר, כלומר להפוך אותו לפשטידה. והפעם: כך לקחתי תבשיל אורז ובצל לא נורא מעניין, והפכתי אותו לפשטידה מושלמת, ועם זאת אחת שיכולה להשתלב בדיאטה שלכם

מיכל יפה

17/11/2013


פשטידת בצל ואורז מלא

בקרב בשלנים ניתן למצוא שתי אסכולות בולטות - המקצקצים והמפשטדים. כלומר אלה שהופכים כל דבר לקציצות ואלה שמכינים מכל דבר פשטידה.

אני לגמרי שייכת לאסכולה השנייה, ואפילו חושבת שמדובר בסוג של אלכימיה - לקיחת אוכל פשוט ולא נורא מעניין והפיכתו לזהב. כמו פשטידת הקישואים שהכנתי בשבוע שעבר, וכמו למשל פשטידת הבצל והאורז הזאת. זה לא שלא יכולתי לאכול את האורז כמו שהוא, אבל בצורה האפויה הוא נהיה הרבה יותר טעים.

ולמי שתוהה למה להכניס אורז לפשטידה, אגיד שאני מהאנשים שצריכים פחמימות דגניות באוכל שלהם כדי לשבוע. מה גם ש(א) מדובר באורז מלא ו(ב) הוא עוזר לחבר ביחד את חלקי הפשטידה, כך שאפשר להשתמש רק בביצה אחת ובגביע קוטג' אחד, וברור שאין צורך להוסיף קמח.

מקורה של הפשטידה הזאת, אגב, היא במוצר חדש של סנפרוסט, שמכיל רצועות בצל חתוך וציר מרק. המטרה המקורית היא להכין מזה מרק בצל, אבל אולי הגיע הזמן שאתוודה שמרק בצל הוא הפחות אהוב עליי מבין כל המרקים, ולכן הרשיתי לעצמי לנצל את תוכן השקית למטרה אחרת.

כמובן שאפשר פשוט לחתוך בעצמכם בצל ובמקום שקית הציר הקטנה להוסיף הרבה עשבי תיבול וירקות. אבל לי פשוט יש רגישות בצלית גבוהה מאוד, ולכן שמחתי שמישהו כבר חתך את הבצל בשבילי.

ודבר אחרון: עד כמה שהפשטידה הזאת טעימה בטירוף, היא תהיה עוד יותר טעימה אם תטגנו את הבצל בהתחלה. אני נמנעתי מזה מטעמי עצלות פשוטה, אבל אם אתם רק קצת יותר חרוצים ממני, אתם לגמרי מוזמנים. רק שאם אתם בעניין של לספור נקודות, אל תשכחו להוסיף לחישוב את הניקוד של השמן ששימש לטיגון.

קדימה לעבודה:

החומרים (לתבנית של 25X18 ס"מ):

600 גר' בצל חתוך לרצועות (זה פשוט המשקל שלו בשקית, אבל לא צריך לעמוד פה עם סטופר)

1 שקית ציר מרק קטנה (25 מ"ל) או סלרי, פטרוזיליה, שורש פטרוזיליה וכל דבר שמוסיף טעם

2/3 כוס אורז מלא (שווה ערך ל-2 כוסות אורז מוכן)

½1 כוסות מים (ואם במקרה נשאר לכם מרק עוף או ירקות, כוס וחצי ממנו תהיה גם תחליף מוצלח לציר)

1 גביע קוטג' 3% שומן

1 ביצה

150 גר' גבינה בולגרית או פטה 5% שומן

מלח

פלפל

אגוז מוסקט

אופן ההכנה:

שימו בסיר את הבצל, האורז, הציר והמים ובשלו עד שמוכן, כ-40 דקות. כאמור, אפשר קודם לטגן את הבצל.

אחרי שהאורז המוכן התקרר טיפה, הוסיפו לו את הביצה, הקוטג' והתבלינים (מומלץ לא לוותר על אגוז המוסקט. הוא מאוד מאוד מוסיף פה), ערבבו היטב והיידה לתנור ב-180 מעלות לשעה בערך.

וכרגיל עם פשטידות, חכו קצת לפני שאתם חותכים ומגישים, כדי שהיא לא תתפרק לכם.

שלב הניקוד:

ערכה של כל הפשטידה הוא 21.5 נקודות, ואפשר בהחלט לחלק אותה ל-4 מנות של 5.375 נקודות (בסדר בסדר, ½5 נקודות), כי האורז גורם לה להיות משביעה יותר מפשטידת ירקות רגילה.

בתיאבון!

מיכל יפה