מסעדת טורו מול חומות של תקווה

מסעדת שף חדשה, מצוינת, עם אוכל ים תיכוני שעבר שדרוג וקיבל טוויסט אסייתי (בדיוק מה שאני אוהבת). יש מנות צמחוניות, יש קינוחים שווים, ויש עסקיות. אההה כן, יש גם נוף מרהיב לחומות העיר העתיקה.
החוויות שלי ממסעדת טורו במשכנות שאננים – ירושלים.

הסימטאות: ציוריות ורומנטיות. 
ברקע משמאל: חתן כלה מצטלמים.
מימין: מבוך תלת מימדי של שבילים, מדרגות ובתים, כזה שהייתי שמחה ללכת בו לאיבוד לשעה קלה.
אך מלפנים, אוחחחח… החומות. חומות העיר העתיקה של ירושלים אהובתי. חומות שמסמנות טריטוריה עתיקה שמעוררת כל כך הרבה אמוציות. טריטוריה שמסמלת כל כך הרבה דברים לכל כך הרבה עמים, דתות ולבבות. 

אני בכלל אוהבת חומות. בחומות טמונה המון עוצמה (איך לעזאזל הרימו את האבנים הענקיות האלה למעלה???), ע״ע מבצרים וטירות עתיקות. 
בסין דהרתי על אופניים על חומת העיר העתיקה שיאן (וגם התרסקתי על האבנים, אבל זה סיפור אחר), והלכתי כמה קילומטרים מתוך החומה הארוכה בעולם ״החומה הסינית״.
לעומת חומות העוצמה, את חומת ברלין דווקא שנאתי, כי היא חצצה באופן מלאכותי בין 2 חלקי העיר השלמה, ולכן שמחתי יחד עם רבים בכל רחבי העולם כשהיא נפלה. יצא לי לסייר בטוואי שלה, טוב ונכון בעיני שהשאירו שרידים ממנה וציירו את המקום המדוייק בו עמדה, כדי לזכור ולא לשכוח. כדי ללמוד מההיסטוריה בלי צורך לחזור עליה. בארון המזכרות שלי יש חתיכת אבן מהחומה שקניתי לעצמי. היא נראית סתם אבן, אבל הסיפור שלה שווה שאחזיק אותה.

טוב, גלשתי לסיפורי חומות וחלומות… נחזור לעניננינו: ירושלים
כפי שבוודאי ניחשתם אנחנו נמצאים בשכונת משכנות שאננים, והמסעדה היא מסעדת טורו (TOURO) של השף בני אשכנזי (אצלו סעדתי בעבר במסעדות איזדורה, פרנצ'סקה בראשל״צ). מדובר במסעדת שף כשרה (כן, כן, כשרה אבל מ-ע-ו-ל-ה שבה אכלתי במסגרת סיור תקשורת בירושלים.

מה אכלנו?

התחלנו עם לחם שאור שהוגש עם קרם פלפלים ופסטו כוסברה.  טרי, מתובל, טעים ופותח את התיאבון. לחימום הקנה והבטן קיבלנו כוסית של מרק שעועית לבנה, ערמונים ושמן כמהין. מרק ענוג וריחני שזו פעם ראשונה שטעמתי שילוב כזה וזה מצא חן בעיני מאד. רשמתי לעצמי לנסות בבית.

מנה נוספת נהדרת, צבעונית וטעימה היתה טרטר סלמון, צנונית, סלק, אצות היזאקי ופילה תפוז את הכל עטף רוטב מתקתק של ויניגרט ובלסמי. מעדן!

סלט אנדיב עם המון תוספות קטנטנות ואסתטיות של סלק, אגוזים, פילה תפוז, בצל סגול, בזיליקום, רוקט, אגוזים, שקדים, סלרי, צנונית ברוטב וויניגריט של דבש לימון היה מעולה ומאוזן טעמים. שילוב של המון מרכיבים פריכים: אנדיב, צנונית, סלרי, אגוזים… אני נהנית לאכול סלט לעיס ונגיס כזה שעושה כבוד ונותן ביטוי לכל אחד ממרכיביו, ושונאת סלטים שהכל נעשה בהם עיסה.

קציצות פרסה (כרישה, לוף, פורי… הרבה שמות לירק הנפלא הזה ממשפחת הבצלים), שנראות כמו כדורי פלאפל נחשבות ליהלום שבכתר של המנות הראשונות. אני בחרתי דווקא בטרטר הסלמון, אבל התחרות בין 2 המנות היתה קשה…

למנה עקרית, דאגו לי למנה צמחונית – טבעונית: 
ריזוטו ארטישוק לימוני עם גרגירי חומוס, מנגולד ושקדים. מנה מצויינת. הריזוטו הוכן באופן מושלם כך שהיה קרמי מבחוץ אך נגיס (אל -דנטה) מהפנים. גרגרי החומוס היו רכים ונימוחים. את הקראנצ׳יות של המנה סיפקו השקדים הקלויים.

כל כך טעים שזללתי לי בשקט את המנה שלי בלי לכבד את החבר׳ה שהתענגו באותו זמן על ניוקי פילה בקר עם כמהין (הריח היה פנטסטי, והניוקי ממכרים. לא פחות!).

והקינוחים… אוח… אני אניח את התמונות כאן ואשתוק. כי לא צריך להכביר מילים. או כמו שאני קוראת לזה: נא לא להפריע. רק אומר שזו חגיגה לעין ולחך. ואזכיר שזו מסעדה כשרה, וזה ממש אבל ממש לא טריוויאלי להגיש מנות כאלה במסעדה כשרה בשרית.



קצת פרטים על המקום: 
במסעדה כ- 55 מקומות ישיבה בפנים ו- 14מקומות ישיבה על בר שף ייחודי ממנו ניתן לתצפת על אופן הכנת והרכבת המנות. קיימת אפשרות לשבת במרפסת המשקיפה אל החומות. בקומה התחתונה נמצא חדר פרטי המיועד לעד 18 איש, בו ניתן לקיים אירועים בהתאמה אישית. TOURO מציעה גם אפשרות לערוך אירועים לעד 100 איש, במרפסת ששודרגה בסגירת חורף מעוצבת אשר מאפשרת להשקיף על הנוף הפסטורלי גם באירועי החורף.
בצהרים ניתן ליהנות מתפריט ארוחות עסקיות במחירים אטרקטיביים הנעים בין 79 ₪ ל 99 ₪. הארוחות העסקיות כוללות מנה ראשונה + עיקרית + לחם שאור ומטבלים. קיימת אופצייה שווה לתוספת של כוס יין החודש בעלות 15 ₪ בלבד.

מסעדת טורו – משכנות שאננים, רחוב נכון 2.
טלפון: 054-6400510; 02-5702189

שעות פעילות: 
ראשון עד חמישי: 12:00-01:00, שישי: 12:00-15:00,
שבת: שעה אחרי צאת שבת עד 01:00
תפריט העסקית יוגש בימים ראשון- חמישי, בין השעות 12:00-16:00.
לסיכום: זו בהחלט מסעדה שלא השאירה אותי שאננה. כמה טעים היה לי. אהבתי כל מה שטעמתי!
השף סיפר שתפריט המסעדה בנוי ללא תחליפים (אין שמנת צמחית או מרגרינה) מחומרים איכותיים וטריים וניתן למצוא בו מנות צמחוניות, טבעוניות ומנות ללא גלוטן, ועל זה מגיע גם כל הכבוד!

ועוד משהו: אולי אני תמימה, אך אני מאמינה שחומות ירושלים הן חומות של תקווה. תקווה לשלום. 

אתם יודעים? הרבה אנשים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב…
אני משקיעה זמן ואנרגיות בכתיבה, בצילומים ובעריכה של כל פוסט. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו באהבה גדולה.
אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.