על 4 ספרי ילדים ונוער- אלימיאו, העיניים של אמא, אני רוצה את המוצץ שלי ובארי לוזר 6

4 ספרי ילדים ונוער. יהונתן גפן עם "אלימיאו"- המספר על איש בודד מכפר מוזר המטפח חתולים והופך להיות אחד מהם. סיפור לילדים? אתם תחליטו. ספר פעוטות חדש של מיה מיטב "אני רוצה את המוצץ שלי" העוסק בקשייו של דני הקטן המתקשה להיפרד מהמוצץ. ספר לבני נוער של רותי יצחקי-ריכטר "העיניים של אמא" העוסק בהתמודדותו של הילד שחר עם אמו שהופכת ביום אחד לכמעט עיוורת. ולסיום בארי לוזר הידוע חוזר בספר מלא תעלולים והומור של ג'ים סמית.

IMG_1915

4 ספרי ילדים ונוער. יהונתן גפן עם "אלימיאו"- המספר על איש בודד מכפר מוזר המטפח חתולים והופך להיות אחד מהם. סיפור לילדים? אתם תחליטו. ספר פעוטות חדש של מיה מיטב "אני רוצה את המוצץ שלי" העוסק בקשייו של דני הקטן המתקשה להיפרד מהמוצץ. ספר לבני נוער של רותי יצחקי-ריכטר "העיניים של אמא" העוסק בהתמודדותו של הילד שחר עם אמו שהופכת ביום אחד לכמעט עיוורת. ולסיום בארי לוזר הידוע חוזר בספר מלא תעלולים והומור של ג'ים סמית.

אלימיאו מאת יהונתן גפן

100068528b

הסיפור מתחיל בתיאור מצב:

בְּשַׁבָּתוֹת וּבְחַגִּים, בִּקְצֵה כְּפָר־מוּזָר, מִשְׂתָּרֵךְ תּוֹר אָרֹךְ מְאוֹד שֶׁל יְלָדִים וּמִשְׁפָּחוֹת, שֶׁהִגִּיעוּ מִכָּל הָאָרֶץ לִרְאוֹת אֶת הַפֶּלֶא: בְּבַיִת בּוֹדֵד, בַּחֲדַרהָאַמְבַּטְיָה, בַּעֲרִיסָה, מְכֻסֶּה שְׂמִיכָה יְשָׁנָה, שׁוֹכֵב יְצוּר קָטָן וּפַרְוָתִי עִם רַעֲמַת שֵׂיבָה וְשָׂפָם זָקוּר. מֵעַל הָעֲרִיסָה תָּלוּי לוּחַ שָׁחֹר וּמַבְרִיק, וְעָלָיוכָּתוּב בְּאוֹתִיּוֹת גְּדוֹלוֹת בְּצֶבַע חָלָב:

אלימיהו איש טוב עם זנב

 עַכְשָׁו בּוֹאוּ נְסַפֵּר אֶת הַסִּפּוּר הַזֶּה מֵהַהַתְחָלָה… "

וההתחלה מספרת על אליהו שהוא איש קטן, קצת שמנמן, עם שפם, לא צעיר ומאד בודד עד שהגיעו החתולים. המון חתולים. אליהו מאכיל את החתולים, מתחבר אליהם ובעקבות כך קורים לו כל מיני דברים. זה סיפור עצוב, נוגע ללב ומורכב. אני מניחה שילדים יתחברו לאהבה לחתולים ולשינוי המופלא שקורה לאליהו. המבוגרים יקראו על בדידות, הזדקנות, שינוי וכאב. יהונתן כותב בחוכמה, רגישות ועדנה ותוך אהבה לגיבוריו.

האיורים המקסימים הם של אילנה זפרן מאירת וקומיקסאית, בעלת המדור השבועי פינת ליטוף ב"הארץ". איוריה הוסיפו הומור וחן רב לסיפור.

יהונתן גפן הוא מחברם של הרבה מאד ספרים לילדים ומבוגרים. בין היתר כתב את "שירים שענת אוהבת במיוחד" "הכוכבים הם הילדים של הירח" "אלרגיה" "ילד הכרובית" "הכבש הששה עשר".

"אלימיאו" מאת יהונתן גפן. הוצאת כנרת, זמורה ביתן, דביר- מוציאים לאור בע"מ. מחיר-74 ש"

אני רוצה את המוצץ שלי! מאת מיה מיטב

 אני רוצה את  המוצץ שלי

הכותרת מסבירה במה עוסק הספר. בקושי להיפרד מהמוצץ.

אמא אמרה: "דני, אתה כבר ילד גדול.

ילדים גדולים כמוך לא צריכים מוצץ".

אבל אני רוצה את המוצץ שלי!

זה סיפורו של דני הפעוט שמתקשה להיפרד מהמוצץ. כל בני המשפחה והחברים נחלצים לעזרה בניסיונות שכנוע מקוריים יותר או פחות, אבל שום דבר לא באמת עוזר. עד ש..

סיפור חביב, מחויך ועשוי לעזור בהיגמלות מהמוצץ.

מיה מיטב כותבת לילדים ולנוער. ספרה הראשון, "אמא, מה זה עושה?", יצא גם הוא ב"דני ספרים", וזכה להצלחה ולשבחי הביקורת. גם ספר זה נכתב בהשראת בנה האהוב, אסא, שכבר נפרד מהמוצץ והוא ממש ילד גדול.

 לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ענת פרי-טל, מאיירת, בוגרת המרכז האקדמי ויצו חיפה בהצטיינות.

"אני רוצה את המוצץ שלי!" מאת מיה מיטב. הוצאת "דני ספרים". איורים: ענת פרי-טל. ספר קרטון – עמודים קשיחים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

העיניים של אמא מאת רותי יצחקי-ריכטר

העיניים של אמא

הסיפור עוסק בהתמודדותו של שחר עם מחלתה של אמו. הסיפור כתוב בצורת יומן ודרך דפי היומן נחשפים הקוראים למשפחתו של שחר ולקשיים שעוברת המשפחה כשהאם הופכת לכמעט עיוורת.

שחר משתף בקושי היומיומי, בתקלות שקורות לאם, באופן שבו הוא עוזר לה ומקריא לה כתבות מהעיתון, בניסיון לנהל שיגרה. האופן שבו מסופר הסיפור, דרך עיניו של הילד, הוא אמין, ישיר ומעורר הזדהות. הקוראים ישאלו את עצמם איך הם היו מסוגלים להתמודד במצב כזה, איך היו עוזרים והאם היו מצליחים לעזור.

שחר פעיל בתנועת הצופים ומנגן בלהקה שהקים עם חבריו, והוא רוצה להמשיך בחיי השגרה כמו בימים שלפני הפגיעה בכושר הראייה של אמו, אבל רצונו העז לעזור לה ולהקל עליה מכתיב את סדר יומו ואת סדר העדיפויות שלו. האם ימצא דרך ביניים, שתאפשר לו גם להתמיד בתחביביו וגם לעזור לאמו?

הספר משקף בצד לבטיו של שחר את מאבקה האמיץ של האם הנלחמת על עצמאותה, נאבקת בהתקפי דיכאון קשים הנגרמים עקב פציעתה, ומנסה להשתקם ולהמשיך בעבודתה האהובה.

זהו ספרה העשירי של רותי יצחקי-ריכטר, מורה, אגרונומית וסופרת. ספריה לנוער: "התמונה", "מה שעובר לי בראש" ו"המנגינה של נועה", "נגד הזרם" (דני ספרים), "ארץ ירוקה שלי" ו"ים כחול שלי" (ספרית מעריב) "עפיפונים ועוגיות שוקולד" (הוצאת הקיבוץ המאוחד).

"העיניים של אמא" מאת רותי יצחקי-ריכטר. הוצאת "דני ספרים", 245 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"בארי לוזר 6 – שונא את קייטנת הפיראטים!" כתב ואייר ג'ים סמית

 בארי לוזר 6

כתבתי כאן על ספריו הקודמים של ג'ים סמית ועל גיבורו בארי לוזר. ספר זה ממשיך לספר על עלילותיו של בארי. הספר מלווה באיורים גדולים ומשעשים וקל לקריאה גם לילדים המתחילים לקרוא. הכתב גדול ומנוקד, הפרקים קצרים, השפה פשוטה ובגובה העיניים של הילד והסיפור משעשע ומצחיק.

בארי מספר על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב או כפי שהוא אוהב לומר "מגנוב!". והפעם הוא מספר על זה שכולם יודעים שקייטנת הפיראטים היא לזאטוטים. אז תחשבו כמה בלתי-מגנוב זה היה כשאביו הכריח אותו לצאת לקייטנה הזאת בחופשה שלו.

מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות: חילזי, חלזון המחמד שלו, הוריו, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי ובעלת אוסף הבולים, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, גורדון שויץ השוויצר ברמות על, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.

ספרי בארי לוזר, אשר תורגמו עד כה ל-12 שפות, נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם וזוכים לשבחים מצד המבקרים והקוראים הצעירים כאחד. הספר השני בסדרה, "אני עדיין לא לוזר", זכה בבריטניה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013.

כמה מילים על המחבר: ג'ים סמית הוא מצייר האפים הכי מגנוב בעולם כולו, אמן. הוא סיים את בית הספר לאמנות בהצטיינות (הכי טוב שאפשר), ובהמשך עבד כמנהל מותג ברשת בתי קפה קטנה ומתוקה. כשאנשים שואלים את ג'ים למה הוא מצייר אפים כל כך גדולים, הוא מסתובב ומביט בהם עם האף הענקי שלו, והם מהנהנים בשקט. הוא גם מעצב כרטיסי ברכה ומתנות תחת השם וולדו פנקייק. "ציור אפים זה האהבה הגדולה ביותר שלי", אומר ג'ים בעודו מצייר אף ענקי ומצחקק לעצמו.

"בארי לוזר 6 – שונא את קייטנת הפירטים1" כתב ואייר ג'ים סמית, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 256 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.