mp4dorit - הבלוג של דורית הלפרין

אני אמא מתפשרת

קמפיין חדש של נשים אמיתיות עלה בימים אלה לאוויר.עם כל הפירגון לנשים האמיתיות שמחייכות אליי מהשלטי חוצות, לא ברור לי למה המפרסם בחר להעביר ביקורת סמויה-גלויה על אמהות שבוחרות אחרת. האם באמת חושבים שזו הדרך לשנות את נאמנותי ממוצר מתחרה אליהם?

דורית הלפרין

24/11/2013


מה מסתתר מאחורי הדובי?אז האמת היא שכבר היה לי פוסט מוכן ביום חמישי על ההורות לשלישייה ואיך זה לגדל פגים בישראל. כמה ביקורת אמא לפג סופגת על ההתפתחות שלו, וכמה השוואות עושים בינו לבין הילד של ההיא. באיזשהו מקום, אמא לפג היא אמא מתנצלת, ולא פעם אני רואה עדיין אמהות לפגים נבוכות ונמצאות באותה עמדה בה עמדתי אני עד לפני שנה וחצי- תזהי אותנו לפי החיוך המבויש, לעתים מתנצל, ובמשפט- אבל הוא נולד לפני הזמן... אבל אז נתקלתי בקמפיין החדש של האגיס, שהזכיר לי שכל אמא בישראל היא אמא בעמדת הגנה, השאלה היא רק על מה הפעם.

אם אי פעם הסתובבת עם עגלה, גילית שהישראלי המצוי תמיד ימצא דרך לגלות מה קורה שם בפנים- אם הילד מכוסה, יש לו גרביים, ואם הוא בוכה- הוא תמיד יעוץ לך עצה מה את צריכה לעשות כדי להרגיע אותו... הם גם צודקים בדרך כלל, שזה רק יותר מעצבן. כי האמת היא שאת מכירה את הילד שלך מעולה, ידעת בדיוק מה את צריכה כדי שיפסיק לבכות, אבל מה לעשות שלאמא יש שתי ידיים? העצות שלהם נשמעות, ובצדק, יותר כביקורת מאשר עצה, כי הן לא נאמרות מתוך רצון אמיתי לעזור, אלא כדי שתינוק שלך ישתוק ויהיה להם שקט. מי שרוצה לעזור לך ינסה לחייך ולהצחיק את התינוק , או יאמר לך שזה בסדר, קחי את הזמן, או יציע שתתקדמי במקומו בתור, כדי שתוכלי להתפנות לטפל באוצר. עזרה. לא עצת אחיתופל.

כאילו אין מספיק אנשים ברחוב שיש להם מה להגיד על התינוק שלי, ואגב כך, לתת איזו ביקורת על האמא שאני, מגיע לו קמפיין. זו לא הפעם הראשונה שחברה בישראל נעזרת באמהות אמיתיות כדי לפרסם, אבל זו הפעם הראשונה שבסאב-טקסט, משתמעת ביקורת על קהל פוטנציאלי של החברה המפרסמת. עכשיו מכל שלט חוצות שני מחייכת אליי אמא שלא מתפשרת. ואני, שרוצה לפרגן לקמפיינים שמשתמשים בנשים אמיתיות, שהיו ועמדו בנעליים שלי ובחרו במה שבחרו, בסך הכל מבקשת יחס הדדי- תכבדו את הבחירה שלי.

לא ברור לי אם הקופירייטר של החברה הוא גבר, או בחורה צעירה ועדיין לא אמא, אבל בהתחשב בעובדה שמוצרי תינוקות הם מוצרים שנהנים מנאמנות מאוד גבוהה של הצרכנים שלהם, לא סביר שמישהי תחליט לשנות את המוצר המועדף עליה רק בגלל שמישהו קרא לה אמא מתפשרת, כי היא משתמשת במוצר אחר. לא רק שלא האדרתם את המוצר אותו פרסמתם, גם נתתם לי ביקורת (ככל הנראה לא מכוונת). וכן, אני צרכן פוטנציאלי.

אז קופירייטר/ית יקר/ה, הנה כמה עובדות חשובות על אמא:
כל אמא מאמינה שהיא משתמשת במוצרים הכי טובים לילדים שלה, ונותנת להם את הטוב ביותר שהיא יכולה. חשוב מאוד לכבד אותה ואת הבחירות שעשתה עבור ילדיה, ובטח לא לערער על כך בסוג של משפט שדה, כי-
* אמא מוותרת לא פעם על משרת חלומותיה כדי להיות יותר זמן עם הילדים שלה. לעתים היא תמציא ותבנה את משרת חלומותיה.
* אמא מבינה שלפעמים צריך לחכות דקה בתור עם ילד בוכה, כדי להתפנות ולהיענות לתינוק שלה במאת האחוזים מייד אחרי שהיא מסיימת.
* אמא בוחרת על מה להתעקש, וכך גם על מה היא מוכנה לוותר.
* אמא מתפשרת על ניקיון וסדר בבית. כשהילדים גדלים היא גם מתפשרת לא פעם ולא פעמיים על מה שהיא נותנת להם לאכול.
* אמא, כל אמא, כבר מאסה בביקורת על איזו אמא היא כי היא עושה מה שהיא עושה ולא אחרת, או משתמשת במוצר זה ולא באחר.

בקיצור- כל אמא יודעת, אמא טובה היא אמא מתפשרת.

דורית הלפרין,
אמא לארבעה

יועצת שינה-
0526-204221