mp4dorit - הבלוג של דורית הלפרין

מתעוררים לשעון חורף

החוק עבר, משנה שעברה כל לילה בין ה 30/10 ל 31/10 יהיה ליל המעבר לשעון חורף, כך גם ביום בליל יום ראשון הקרוב. בלילה הזה מרבית אזרחי ישראל יזכו לשעת שינה נוספת. אם אתם רווקים או הורים לילדים בוגרים, הסתדרתם. אם זכיתם לשמחת הלידה בשנתיים האחרונות, מאוד ייתכן שתצטרכו לעבוד בשביל לזכות בשעת השינה המיוחלת. […]

דורית הלפרין

24/10/2016


החוק עבר, משנה שעברה כל לילה בין ה 30/10 ל 31/10 יהיה ליל המעבר לשעון חורף, כך גם ביום בליל יום ראשון הקרוב. בלילה הזה מרבית אזרחי ישראל יזכו לשעת שינה נוספת. אם אתם רווקים או הורים לילדים בוגרים, הסתדרתם. אם זכיתם לשמחת הלידה בשנתיים האחרונות, מאוד ייתכן שתצטרכו לעבוד בשביל לזכות בשעת השינה המיוחלת.

למה?

יועצת שינה לתאומים ושלישיות

יועצת שינה לתאומים ושלישיות


כי לתינוקות אין שעון, ליתר דיוק יש להם שעון ביולוגי שכעת מסונכרן נפלא עם שעון הקיץ שלנו על פי סדר היום שהנחלתם עד כה, מזמן הרעב ועד שעות השינה, הכל מאורגן היטב.

אבל בלילה שבין יום ראשון ושני, השעון הזה הולך להקדים בשעה. זה אומר שאם אתם משכיבים אותם לישון בשעה 19:30, וביום ראשון אם תרדימו אותם בשעה הקבועה שלהם, שעה זו תהיה מקבילה לשעה 18:30. יופי אתם חושבים? עוד שעה של שקט בערב וזמן לאכול ארוחת ערב בשעה סבירה. כן, אבל.... תינוק שישן כ – 10 שעות בלילה, יתעורר בשעה הקבועה שלו כבר ביום שני בבוקר- בשבילו זה יהיה שש בבוקר, בשבילכם- חמש. מצד שני, אם תנסו לאחר את שעת ההרדמה באותו יום משבע וחצי לשמונה וחצי, כדי ליישר קו עם שעון החורף שייכנס לתוקפו בלילה, תקבלו תינוק בעייפות יתר שהשינה שלו תהיה פחות איכותית, עם יותר התעוררויות ביניים, ומאוד סביר שיתעורר כבר לפני חמש ליום חדש...

לא מדובר בגזירה משמיים. גם הורים טריים יכולים לקבל את שעות השינה שלהם, ולהתעורר עם השעה הקבועה בשעון. אם אתם הורים לתינוקות או ילדים צעירים, עומדות בפניכם אחת משתי האפשרויות הבאות.

חשוב !
- שינוי מדורג הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שאכן הבוקר יתחיל בשעה הרצויה.
- רצוי להתחיל את התהליך לפני כניסת שעון חורף, אבל לא בכל מחיר.
- שימו לב לסימני העייפות של ילדכם. עם כל החשיבות של תהליך איחור שעת ההשכבה- ילד בעייפות יתר יישן פחות, ושינה פחות איכותית. לכן להורים שמודאגים מיקיצות מוקדמות מומלץ להתחיל את התהליך כמה ימים לפני המעבר לשעון חורף, ומי שלא, יכול לחכות ולבדוק אם המעבר לשעון חרף אכן הקדים את שעת הבוקר בבית.

איך להקדים את שעון החורף לפני שינוי השעה?
* מידי ערב תאחרו את שעת ההשכבה של ילדיכם ב 15 דקות.
* הקפידו לאחר בהתאמה את זמני השינה במהלך היום, כבר יום למחרת התחלת איחור שעת השינה. בקשו מהמטפלות/ מעון לשים לב ולשנות במידת הצורך.
* איחור מדורג של שעת ההשכבה יעזור לאחר את שעת ההשכמה של הילדים בהדרגה, כך שביום המעבר לשעון חורף תוכלו לכל הפחות להתעורר בשעה הרגילה.
* הקפידו לסגור היטב את התריסים בחדר הילדים- מעבר השעון מקדים את זריחת החמה בשעה, והרבה ילדים רגישים לחשיפה לאור שמש ועלולים להתעורר כתוצאה מכך.

מעדיפים לראות מה קורה אחרי המעבר לשעון חורף?
יש ילדים ששעון החורף לא מקדים להם את שעת ההתעוררות (מעטים, אבל יש), שלא להזכיר שחלק גדול מההורים לא יכול להרשות לעצמו ילד שמתעורר מאוחר בגלל אילוצי זמנים וצורך להגיע לעבודה בזמן. הורים שמעדיפים לראות כיצד ילדם יגיב להקדמת השעון יוכלו לעשות את אותו השינוי מיום שני ה- 26/10/14.
כלומר:-
* אם ילדיכם אכן מתעורר שעה מוקדם מהרגיל.
* תתחילו לאחר את ההרדמה בשעות היום ברבע שעה בכל פעם- שימו לב שילדיכם יהיה עייף שעה מוקדם יותר ולכן חשוב להקדים גם את ההרדמה בערב יום שני מ 18:30 ל 18:45, וביום שלישי להרדים בשעה 19:00... עד שתחזרו לשעה הרגילה של ההשכבה וההתעוררות בבוקר.

קחו בחשבון שייקח לכם כארבעה ימים עד שבוע לארגן את השעון הביולוגי של הילדים, ושבדרך צפויים לכם כמה בקרים של השכמות מוקדמות. נסו גם אתם ללכת לישון כמה שיותר מוקדם בימים אלה.

בברכת שינה טובה,
דורית הלפרין
יועצת שינה מתמחה בתאומים ושלישיות
0526204221

https://www.facebook.com/tripletscansleep